|   15:07:40
דלג
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
מפכ"ל משטרת ישראל, רוני אלשיך [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90] מגישת תוכנית עובדה, אילנה דיין [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

בשל דברים שאמר לאילנה דיין

דרישה לחקירה פלילית נגד מפכ"ל המשטרה

עו"ד פנחס פישלר, לשעבר ראש לשכת רה"מ בנימין נתניהו, בתלונה למח"ש לפני עתירה לבג"ץ: "רוני אלשיך עבר לכאורה עבירה חמורה: הדליף לכאורה לעיתונאית חומרי חקירה רגישה" "את שאמר על פרשת הצוללות אמר בהיעדר כל סמכות, משרק היועץ המשפטי לממשלה מוסמך להתיר זימון ראש ממשלה למסור עדות"
11/02/2018  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   פרשות נתניהו   |   תגובות
עו"ד פנחס (פיני) פישלר [צילום: יואב איתיאל/מגזין המושבות]

המקורב סוראינו? פינת הפייק ניוז היומית
עומר כרמון
"ביממה האחרונה פורסמו בתקשורת רמיזות הזויות כאילו הפעלתי אדם בשם וולטר סוריאנו, שהוגדר "מקורבי" - למעקב אחרי חוקרי משטרה. מה לעשות שלא נפגשתי או דיברתי עם סוריאנו כבר שמונה שנים? * סוריאנו: "מעולם לא נתבקשתי על-ידי מר נתניהו לבצע מעקב אחרי החוקרים. לעולם לא הייתי מעלה בדעתי אפשרות לשבש הליכי משפט"
לרשימה המלאה

יידחה פרסום המלצות המשטרה: באופוזיציה ובמשטרה כועסים
עומר כרמון
היועמ"ש הנחה את המשטרה לעכב את הגשת ההמלצות בעקבות עתירה שהגיש לבג"ץ עו"ד יוסי פוקס * ניצב בדימוס אריה עמית: "המדינה איבדה את שארית שפיות דעתה" * יועץ התקשורת ליאור חורב: "עו״ד יוסי פוקס התמודד בבחירות הפנימיות בליכוד"
לרשימה המלאה

עו"ד פנחס (פיני) פישלר דורש מהמחלקה לחקירות שוטרים (יום א', 11.2.18) לפתוח בחקירה פלילית נגד מפכ"ל משטרת ישראל, רוני אלשיך, בשל דברים שאמר בשבוע שעבר בראיון לאילנה דיין בתוכנית הטלוויזיה עובדה.

מהראיון עולה כי כבר לפני למעלה מחודש הדליף אלשיך לדיין כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יוזמן למתן עדות בפרשת הצוללות. אלשיך אמר לדיין את הדברים, למרות שלא קיבל אישור מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לזמן את נתניהו לעדות בפרשה.

"נדמה, ולו לכאורה, כי פרק הזמן הזה, של כחודש, נוצל להעברת המידע בין קולגות בתקשורת, לצורך פרסומו ברבים ופמפום הציבור שוב ושוב, יום יום, במידע חמור אשר זה", טוען פישלר בתלונתו. כזכור, לפני כשבועיים החלו להופיע ידיעות עיתונאיות לפיהן ראש הממשלה יזומן למתן עדות בפרשת הצוללות. בעיתון ידיעות אחרונות אף נכתב שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סירב לבקשת המשטרה בנושא. הכתבה בידיעות אחרונות הוכחשה בתוקף בידי משרד המשפטים, שמסר: "אין שחר לטענה כאילו חוקרי המשטרה העבירו ליועץ המשפטי לממשלה בקשה לגבות את עדותו של ראש הממשלה בפרשת הצוללות וכלי השיט, ושהוא לא נתן אישור לכך. בקשה כזו לא הועברה עד כה ליועץ המשפטי לממשלה וגם לא לפרקליט המדינה או לפרקליטות המלווה. בהקשר זה, הידיעה שפורסמה כוזבת לחלוטין".

עו"ד פישלר חבר הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין בישראל. הוא שימש בעבר כקצין חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל, וכן כמנהל לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - בחודשי כהונתו הראשונים בשנת 1996.

סעיף 117 לחוק העונשין קובע: "עובד הציבור שמסר, ללא סמכות כדין, ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, וכן מי שהגיעה אליו ידיעה בתוקף תפקידו כעובד הציבור, ולאחר שחדל מהיות עובד הציבור מסרה, ללא סמכות כדין, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, דינו - מאסר שלוש שנים".

"אבקש לראות בקלטת הראיון ששודר בעובדה את הראיה הקונקלוסיבית הצריכה לעניין התלונה כאן, לצורך החקירה המתבקשת והנדרשת והמהווה חלק בלתי נפרד מהתלונה", כותב עו"ד פישלר למח"ש, ומבהיר כי במידה וחקירה כפלילית לא תתקיים, בכוונתו להגיש עתירה לבג"ץ בנושא.

בראיון שערכה אילנה דיין עם מפכ"ל משטרת ישראל, נאמרו הדברים הבאים:

אילנה דיין: "לפני חודש אתה אמרת מול המצלמה שראש הממשלה צריך לבוא לתת עדות בפרשת הצוללות. אתה מבטיח הבטחה בענייני ראש הממשלה, ואפילו להביא אותו לתת עדות בפרשת הצוללות אתה לא מצליח?"
רוני אלשיך צחק ותהה: "למה את חושבת שאני לא מצליח?"
אילנה דיין: "כי אנחנו ישבנו לפני חודש, אמרת לי מול המצלמה הזאת שראש הממשלה צריך לבוא לתת עדות, יוזמן לתת עדות בפרשת הצוללות".
רוני אלשיך: "בוודאי. רק כמו שאת מבינה, יש שיקולים מתי נכון לעשות מה".

הדלפות זדוניות שמזהמות את החקירה

במכתבו למח"ש מציין עו"ד פישלר: "הנה כי כן, מודה המפקח הכללי של המשטרה, הוא נילון, בפה מלא, בפרהסייה, קבל עם ועדה, מול מצלמות ומיקרופון, כי עבר, לכאורה, עבירה חמורה: הוא הדליף, לכאורה, חומרי חקירה רגישה - אולי הרגישה ביותר לעיתונאית באותו ראיון. ודוק: הבדל הוא- בין אותה הדלפה בסתר, לבין הודאה בגלוי, לעיני המצלמה קבל עם ועדה / קבל עם ועולם אותו מצאנו כאן. נזכיר, כי את שאמר מפכ"ל המשטרה, אמר הוא בהיעדר כל סמכות, משרק היועץ המשפטי לממשלה מוסמך להתיר זימון ראש ממשלה למסור עדות והצהיר על כך, בתוקף, באופן קטגורי מעל לראשם של פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. ודוק: הצהרתו של הנילון הייתה, מבלי שניתן ומבלי שנתקבל אישורו של היועץ המשפטי לממשלה, כנדרש, לזמן את ראש הממשלה למסור עדות. לא זו אף זו: נזכיר גם, את שפורסם, כי היועץ המשפטי לממשלה, הודיע כי ראש הממשלה אינו חשוד בפרשת הצוללות. אף זאת נזכיר, כי הכחשה בעניין זה, נמסרה, על-ידי מחלקת הבג"צים, בפרקליטות המדינה, לבית המשפט העליון הנכבד, בתשובתה/תגובתה לעתירה/ות שהוגשו לבג"ץ, בין היתר על-ידי אייבי בנימין - עתירה אשר, כידוע לכם היטב, נדחתה, מטבע הדברים".

"לעניין חומרת ההדלפה: הנילון עצמו, כמפכ"ל המשטרה, הזהיר חזור והזהר את פקודיו, כמו גם התרה בהם, פעם אחר פעם, לבל ידליפו לתקשורת מחקירות המשטרה, פן יבולע להם, אף תוך שאיים לעשות, מבלי היסוס, שימוש במכשיר הפוליגרף, זאת, על-מנת לאתר את אותם המדליפים. הנה, כך נדמה, בראש המדליפים לכאורה, עומד וניצב לו - דווקא זה העומד בראש ההיררכיה בראש הפירמידה, זה האמור לשמש דוגמה אישית ומופת לכל פקודיו. על כך נאמר ועל כן יש לומר לו: קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים" .

"הדלפות זדוניות אלו, הבאות והיוצאות בכוונת מכוון, פוגעות ופוגמות כדי שורשן בטוהר החקירה, מזהמות את החקירה, פוגעות גם בחשוד (ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ע.כ) באשר הוא, במשפחתו ובבני ביתו. כמו גם מטילות צל כבד ודופי מוחשי וממשי, במניעיו של הנילון - זה הרב-ניצב - העומד בראש הפירמידה והמפקד על משטרת ישראל - זו האמונה על אכיפת החוק בישראל וזה האמור לשמש מופת ודוגמה אישית לכל פקודיו בכל שרשרת הפיקוד ופוסלות, מטבע הדברים, את כל אותה הקצונה הבכירה - הנגועה בעניין החקירה/ות, וממילא, גם פוסלות ומעקרות, כל המלצה בעניין, משהמטרה ממילא סומנה על ידם עוד בטרם אושר זימונה של המטרה, בטרם מסרה המטרה את גרסתה. בבחינת: בטרם כל יציר נברא מקום בו ינצור לשונו בבחינת: לכן המשכיל בעת ההיא ידום: כי עת רעה היא".

"למעלה מן הצורך, נדגיש: מפכ"ל המשטרה - הוא הנילון כאן, אינו חסין מפני החוק. הוא אינו מורם מעל לחוק. וכמי שאמון על אכיפת החוק במדינת ישראל, באופן דווקני הוא הראשון האמור לציית לו קלה כבחמורה ולהוות דוגמה אישית לפקודיו ולציבור כולו. הכל שווים בפני החוק. למעלה מן הצורך גם נזכיר את פרשת עוה"ד ליאורה גלט ברקוביץ - ברוך קרא, בפרשה שכונתה אז: "פרשת סיריל קרן" אשר במקרה שם הוגש גם הוגש כתב אישום" לאור האמור במורם, על הראיות, אין מנוס, אלא מפתיחת חקירה פלילית מתבקשת - נגד "השוטר מספר 1" (להבדיל, מ"החוקר מספר 1", כך - משום מה - הכתירה אותו הד"ר אילנה דיין). התלונה כאן, הינה במסגרת מצוי הליכים, לאמור פנייה טרום עתירה לבג"ץ, אשר יתבקש להורות ולחקור, נוכח פני הדברים, זאת, היה ותדחו את דרישת הח"מ, לפתוח בחקירה פלילית".
תלונה נגד מפכ"ל משטרת ישראל, רנ"צ רוני אלשיך

תאריך:  11/02/2018   |   עודכן:  11/02/2018
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דרישה לחקירה פלילית נגד מפכ"ל המשטרה
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מסןכ
11/02/18 19:48
2
סוכן חרש
11/02/18 20:30
3
חובה
11/02/18 20:39
4
סוקרטס
11/02/18 20:52
 
yust
11/02/18 21:03
5
א.ל. רמת-גן
11/02/18 21:30
6
גימי-יהודי מיהודה
11/02/18 21:39
7
יעקב יעקב
11/02/18 21:46
 
השחר, משמונה לראש
12/02/18 05:29
 
נתין מדמנת ישראל
12/02/18 09:11
8
ארי כספי
12/02/18 07:42
9
מבשרת
12/02/18 08:06
10
קורןנאוה טבריה
12/02/18 09:27
11
7_7_7.
12/02/18 10:41
12
מי זה היועמ"ש?
12/02/18 11:30
13
מה פישלר מבלבל
13/02/18 10:49
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשות נתניהו
לקראת סיכום תיק המתנות, יש סיכוי שנתניהו ימצא אשם משפטית. אבל לפי דעתי, זה לא מצדיק את התפטרותו מראשות הממשלה. שהרי בכך נפתח פתח לכל הצבועים, שרודפים אותו כבר שנים. נמצא עצמנו בביצה הקטנה הזאת, של צביעות והעמדת פנים.
11/02/2018  |  ארווין קליין  |   מאמרים
ממתי מפכ"ל משטרה מפקיר את עצמו בידי עיתונאית במשך "יותר משנה", לפי עדותה? הוא הרי עובד ציבור, ותפקידו לנהל גוף גדול שאמון על ביטחוננו - אז כיצד הוא יושב ומפטפט על נושאים כה רגישים, העומדים בליבה של מחלוקת ציבורית עזה ומדממת, כל זה ערב פרסום המלצות של הגוף שבראשו הוא עומד, ביחס לנושא העיקרי שעליו נסב המשדר?
11/02/2018  |  דרור אידר  |   מאמרים
המשטרה תגיש המלצות בפרשת חקירות נתניהו תיקים 2000-1000 בשבוע הבא הציבור ממש במתח שיא - לאחר שכבר מזה יותר מחצי שנה, שכל שבוע מדווחים על התפתחות דרמטית בחקירות, שיש חומר רב, שיש בסיס להאשמות ויש ראויות חזקות יתרה מכך, כתבי הפלילים, הפרשנים והמומחים, לא רק שיודעים מה ההמלצות, הם יודעים גם את התוצאות בסוף המשפט
11/02/2018  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
יו"ר מפלגת מרצ, זהבה גלאון, תוקפת בחריפות (יום שבת, 10.2.18) את הטענות, גם של אלדד יניב (הפוליטיקאי שמארגן הפגנות מחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה), לפיהן המתיחות בגבול הצפון נועדה לסייע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתמודד עם ההמלצות הצפויות של המשטרה בעניינו.
10/02/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תוקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו (9.2.18) בעקבות שלושת הפוסטים שפרסם בפייסבוק נגד חוקריו העתידים לפרסם בימים הקרובים את המלצותיהם.
09/02/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשות נתניהו  /  מי ומי  
חוקרי המשטרה האמינו בקונספירציה  /  עומר כרמון
שקד: לא מפילים ממשלה על חקירות  /  איתמר לוין
לא אוביקטיבים; לא ניתן לסמוך על המלצותיהם  /  עומר כרמון
טירוף מערכות בעיצומו   /  צ'לו רוזנברג
אנרכיית הביטוי  /  איתמר לוין
רק הראיות יקבעו  /  ד"ר אביחי מנדלבליט
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il