|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
ברכה. מעורבות חריגה של האגף [צילום: משטרת ישראל] כחלון. ביקש וקיבל איסור פרסום [צילום: פלאש 90] יצחקי. "הפספוס הגדול" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ערן מלכה טוען בעדותו בבית המשפט:

מח"ש התעלמה מראיות לסגירת תיק קובי כחלון בידי מני יצחקי

טוען בעדותו שהייתה מעורבות חריגה של בכירים בחקירת החשדות נגד אחיו של השר משה כחלון, שהיה אז סגן ראש עיריית ירושלים מספר שהעביר למח"ש ארבע פעמים מידע ומסמכים על התנהלות זו - אך לא נפתחה חקירה טוען שיצחקי מנע ממנו חופשות מהכלא במשך חצי שנה ומביע חשש מפני המשך הנקמנות כלפיו
12/02/2018  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת ברכה   |   תגובות
בעקבות פנייה שקיבל - תנ"צ ברכה ריכך חוות דעת וסייע בגניזת תיק קובי כחלון
יואב יצחק
צוות חקירה בראשות ערן מלכה המליץ להגיש כתב אישום נגד קובי כחלון בחשד לעבירות * תנ"צ אפרים ברכה אימץ את ההמלצה וכתב חוות דעת בהתאם * בעקבות פניה שקיבל מגורם מסוים שינה ברכה וריכך את קביעותיו באופן שאיפשר להחליט על גניזת תיק החקירה * דובר המשטרה מכחיש הטענות נגד הקצינים הבכירים
לרשימה המלאה

רב-פקד לשעבר ערן מלכה טען בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים, כי ניצב מני יצחקי - בתפקידו כמפקד להב ומי היה לאחר מכן ראש אגף החקירות - פעל לסגור את התיק נגד קובי כחלון. כך אמר (יום ב', 12.2.18) סניגורו של רונאל פישר, עו"ד עמית בר, בהמשך חקירתו הנגדית של מלכה. כפי שפורסם ב-News1, לצורך כך גם גויס תת-ניצב אפרים ברכה - שהיה אז ראש חטיבת החקירות במשטרה - אשר כתב חוות דעת שהצדיקה את סגירת התיק.

לדברי מלכה, הוא מסר ארבע פעמים מידע על התנהלות זו, כולל מסירת מסמכים, אך הטענות לא נחקרו - שכן משרד המשפטים מסתמך על טענה בדבר בדיקה קודמת שלא הניבה תוצאות. אולם טען מלכה, אותה בדיקה הסתמכה על עד שסירב לשתף פעולה - בעוד הוא מסר מידע נוסף וכאמור גם מסמכים.

קובי כחלון הוא אחיו של השר משה כחלון והיה מבכירי הקמפיין של כולנו, והתיק בעניינו נגע לפעילותו כסגן ראש עיריית ירושלים וכיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. מלכה היה ראש צוות החקירה בעניינו של כחלון. על-פי כתב האישום, מלכה סיפר לפישר על החקירה, והלה ניסה להפוך את כחלון ללקוחו באמצעותו של ביטון. מלכה הסכים עם בר, שאם כל מה שנאמר לכחלון היה שיתייעץ עם עורך דין - אין בכך כל פסול.

מלכה סיפר בעדותו, כי בחקירתו של כחלון הייתה מעורבות חריגה של אגף החקירות, בניגוד לחקירות אחרות של בכירים בשלטון המקומי. בין היתר, כאשר ביקש כחלון איסור פרסום על חקירתו, התבקש מלכה להעביר את טיוטת תגובתו לעיון ראש לשכתו של יצחקי. אותם בכירים העדיפו שהחוקרים לא יתנגדו לבקשה אלא ישאירו אותה לשיקול דעתו של בית המשפט. בר: "הרגשת שהם מתערבים לטובת כחלון?". מלכה: "כן. ואחר כך היו עוד דברים". בסופו של דבר התקבלה בקשתו של כחלון למשך מספר ימים.

מלכה טען, כי יצחקי מנע ממנו במשך חצי שנה לצאת לחופשות מהכלא - עד סיום תפקידו בדצמבר אשתקד - בטענה ש"יש מידע שמסכן אותי, שאיזשהו עבריין רוצה לפגוע בי". עוד אמר מלכה, כי הוא חושש עד היום לדבר על מה מדובר, שכן הוא נחשף למידע בנוגע לקצינים בכירים באגף החקירות, והוא חושש שמא שוב יהיה יעד לנקמנות.

בדיון הקודם אמר מלכה, כי "הפספוס הגדול הוא מני יצחקי". לטענת בר, גרסתו של מלכה היא, שיצחקי וברכה חברו יחדיו כדי לסגור את התיק נגד קובי כחלון. לדבריו, גרסה זו מוליכה לאחת משתי מסקנות אפשריות: או שמלכה הוא בלתי אמין בצורה קיצונית, או שמח"ש התעלמה מסיפור גדול בהרבה מאשר פרשת פישר.

התביעה החליטה לא להעביר מידע

קודם לכן אמר שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה סובל, כי התביעה במשפט היא שהחליטה שלא להעביר להגנה מידע בעל חשיבות רבה. בדיון הקודם התגלה מסרון ששלח למלכה מי שהיה ראש צוות החקירה בעניינו של יאיר ביטון באוגוסט 2013, ולפיה ביטון חזר לארץ. המסרון עלה אגב החקירה הנגדית של מלכה, בנוגע לטענתו לפיה פישר הביא את ביטון לאירוע התרמה שערכה אשתו של ניצב ירון בארי - אירוע שלדברי ההגנה כלל לא התרחש. המסרון לא נכלל בחומר החקירה שהעבירה התביעה להגנה. רק לאחר שסיפר מלכה על המסרון, הסכימה התביעה להגשתו תוך מחיקה של שתי מילים.

סובל העלה בו במקום את האפשרות שמדובר בדוגמה אחת בלבד לחומר חקירה רב שלא הועבר להגנה, מתוך הטלפונים הסלולריים ומחשבו של מלכה. ההגנה טוענת מזה חודשים, שהתביעה מסתירה ממנה חומר חקירה משמעותי מתוך 25,000 הקבצים שנתפסו אצל מלכה. המחלוקת על חומרי חקירה אלו היא שעיכבה במשך שנה את שמיעת הראיות, הגיעה לפתחו של בית המשפט העליון והיא נמשכת גם כעת.

בדיון היום הקריא סובל מתוך פרוטוקול של דיון קודם, בו אמרה במפורש התביעה, כי היא המחליטה האחרונה איזה חומר יועבר להגנה מתוך הקבצים של מלכה. זאת, לאחר שמלכה סינן את הרשומות שלטענתו חסויות בשל צנעת הפרט, חיסיון עו"ד-לקוח (מלכה הוא גם עורך דין) וסודות משטרתיים. משמעות הדבר היא, אמר סובל, שהתביעה היא זו שהחליטה שלא להעביר להגנה את אותו מסרון - ולא מלכה, כפי שטענה.

התובעת, עו"ד קרן אלטמן, אמרה שמלכה הוא שסינן מסרון זה וסיווג אותו תחת "שיחות משטרה עבודה". סובל לחץ: "אני לא שואל על העד, אני שואל על הביקורת שלכם. אני רוצה להבין איך אתם מסכימים לאבחנה שלו. הוא לא אמר שיש כאן בעיה של מקור חסוי". אלטמן: "נערכה ביקורת והוחלט לא לשנות את הסיווג [שביצע מלכה]". סובל: "אז חוזרת השאלה למקומה: כאשר אותו חוקר שרואה 'יאיר ביטון', איך הוא מקבל את הסיווג?". אלטמן: "ערן כתב 'חסוי'". סובל אמור לקבל החלטה לגבי המשך העיון של ההגנה בקבצים של מלכה, בין היתר על-רקע אותה השמטה.

תאריך:  12/02/2018   |   עודכן:  12/02/2018
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   אפרים ברכה   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מנחם (מני) יצחקי / Menahem Yizhaki   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמית בר / Amit Bar   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מח"ש התעלמה מראיות לסגירת תיק קובי כחלון בידי מני יצחקי
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
12/02/18 14:43
 
מ.אלקרייאף
12/02/18 17:19
2
קירקס
12/02/18 16:43
 
מ.אלקרייאף
12/02/18 17:28
 
טומי
12/02/18 18:15
 
של ממש
15/02/18 07:43
3
מ.אלקרייאף
12/02/18 16:44
4
מ.אלקרייאף
12/02/18 17:11
5
יעקב יעקב
12/02/18 21:24
6
א.ל. רמת-גן
12/02/18 21:26
7
דן ה
13/02/18 08:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ברכה
מחדלי חקירה חמורים של חוקרי יאח"ה, בראשותו של תת-ניצב אפרים ברכה המנוח, והתנהגות פסולה של הפרקליטות - כל אלו הביאו (יום ג', 13.6.17) את שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, מיכל ברנט, לזכות מחמת הספק שלושה נאשמים בפרשת-משנה של פרשת השחיתות בקופת חולים מאוחדת.
13/06/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
כיצד זה מצליח רוצח כמו רומן זדורוב לזכות לתמיכה של מאות אלפים המשוכנעים שהוא חף מפשע, למרות שלושה פסקי דין בבית המשפט המחוזי ובבית המשפט העליון? אחת הסיבות העיקריות: חוסר אמון הולך וגובר של הציבור במערכות האכיפה והשפיטה. לחלק מחוסר האמון הזה אין סיבה, אבל המערכות בהחלט קנו ביושר לפחות חלק אחר שלו. ואין ספק, שכאשר בכירים באותן מערכות מתנהגים כאילו השוויון בפני החוק אינו חל עליהם, הבעיה רק מחמירה - ועלולה לדרדר את ישראל כולה לאנרכיה. הנה דוגמאות מן הימים האחרונים.
26/02/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
דובי שרצר, ראש זרוע החקירות במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), נתון בימים אלה לסיכון לא פשוט. הוא מותקף מכל עבר - הן מצד גורמים בכירים בפרקליטות, הן מצד בכירים במשטרה, והן מצד גורמים שביצעו עבירות פליליות שאותם חקר ופעל להעמידם לדין. כמה כלי תקשורת התגייסו בששון כדי לפגוע בו. המטרה: להביא לסילוקו ממח"ש.
24/09/2016  |  יואב יצחק  |   כתבות
מתחילת הפרשה הידועה כפרשת פינטו-ברכה ניתן היה להעריך שאת האמת לא נדע. שתי סיבות עיקריות לכך. הראשונה נובעת ממהות הפרשה, בה נטען למתן שוחד לקצין משטרה בכיר. בפרשת שוחד לכל צד עניין מובהק לא לגלות את כל העובדות. אשר על כן, כאשר נחתמה עסקת הטיעון עם הרב פינטו ונמסר שאין חשד נגד תנ"צ אפרים ברכה היה ברור שחקירה לא תהיה.
04/07/2016  |  משה גולדבלט  |   מאמרים
חשיפה ב-News1: רב-פקד דוד נודלמן, קצין בכיר ביאח"ה, העיד בפני החוקר הבכיר במח"ש דובי שרצר והחשיד את ברכה בהדלפת מידע לנחקרים בפרשת חזון ישעיה מסר: בניגוד למתחייב, ברכה דחף עצמו לפגישות צוות החקירה בפרשת חזון ישעיה והתעניין כל הזמן בתיק, למרות שהיה אמור להימנע נוכח קשריו האישיים עם החשוד המרכזי אברהם ישראל ועם הרב יאשיהו פינטו דובי שרצר מסר ליועמ"ש: המידע שמסר נודלמן מחזק החשדות הפליליים נגד ברכה
02/07/2016  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
דן מרגלית
דן מרגלית
מישהו יודע אם האיש הזה מספיק אטום או נוכל, שלאחר הכתבה ב"אולפן שישי" בערוץ-12 הוא יצא בשבת מביתו? מישהו זוכר על איזשהו זגזוג סיטוני, שקרים ונוכלויות כאלה אצל מישהו באיזושהי מפלגה י...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il