|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

'נטו הוזלות' עלולה לפגוע בתעשיה

חברי ועדת הכספים מבקשים לאזן את תוכנית משרד האוצר על-מנת למנוע פיטורי עובדים גפני דרש מנציגי משרדי האוצר והכלכלה דיווח לפני האישור הסופי של תקציב המדינה לגבי פתרונות למפעלי טקסטיל בפריפריה
13/02/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

"מסתבר שהורדת מכסים היא לא תמיד דבר חיובי, לעיתים גם לא משיגה את מטרתה; להוזיל מחירים לצרכן, אבל פעמים רבות היא הופכת דבר שלילי, שכתוצאה ממנו מפעלים נסגרים ועובדים רבים מפוטרים. מציאות כזו היא מציאות קשה ועלינו לעשות הכל על-מנת למנוע אותה. הוזלת יוקר המחיה היא ערך חשוב מאוד, אבל תעסוקה ומניעת פיטורי עובדים, הם ערך חשוב לא פחות". כך פתח (יום ג', 13.2.18), יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, דיון מיוחד שעסק בהשלכות תוכניתו של שר האוצר להורדת מחירים, 'נטו הוזלות'.

הוא גם ציין במיוחד את מצבה העגום של תעשיית הטקסטיל נוכח הורדות המכסים בענף. חברי הכנסת בוועדה קראו לבחינה של השלכות תוכנית ההוזלות, עד כמה באמת משיגה את מטרתה באופן הזה של הורדת מכסים ומתגלגלת לצרכן ומנגד, לבחינה השלכותיה על התעשיה ועל תעסוקת עובדים.

את הדיון יזם ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) שאמר: "בשנים האחרונות דנו במצוקות של התעשיה פה בארץ, לעיתים הצלחנו למנוע סגירת מפעלים ולעיתים לא. בארה"ב הנשיא טראמפ עוצר מעבר של מפעלים וחברות מארה"ב למדינות אחרות. הוא פועל במרץ כדי להחזיר מפעלים ותעסוקה לארה"ב, בעוד שכאן בישראל, מקודמת תוכנית 'נטו הוזלות' ואני לא נגדה, אלא נגד חוסר האיזון של האוצר. התוכנית קודמה ללא שום שיח עם התעשיינים ואפילו לא עם היבואנים. הולכים לבטל באופן גורף מכסים בתחום הטקסטיל והשוק הישראלי יהיה מוצף בסחורה טורקית, סינית וכד', תוך כדי ריסוק התעשיה הישראלית".

לוי הוסיף: "הכלכלן הראשי באוצר אמר ב-2017, כי לא הוכח הקשר בין הורדת המכסים לבין המחיר לצרכן. בינתיים, חברות כבר מתמודדות עם הייבוא, מתפרות בפריפריה מתקשות להתקיים. כך בירוחם, בשלומי, בערד, בכפר מנדא, בירכא וכד', כל העובדים האלה יפוטרו ומדינת ישראל תצטרך לשלם להם דמי אבטלה, אז למה זה הועיל? בסוף מנטו הוזלות, נישאר עם ברוטו הוצאות מוגדלות. אני בעד הוזלת יוקר המחיה, אבל נגד לאבד את הראש בדרך".

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני): "מאז 1951 מתנהלת המדינה בזכות לא מובנת של שר האוצר שיכול לחתום על צווים של הפחתת מכסים וצווי מיסים וכד' על דעת עצמו. היה נכון שתבואו לבקש רשות גם להורדת מכס ולא רק להעלאת מכס, אבל ככה הוחלט בחוק. לא ייתכן שיש זכות חתימה ליחיד, אין דבר כזה בשום מקום אחר בעולם. יש פה מעמד מיוחד ויוצא דופן לשר האוצר. אין נורמה כזאת בעולם שאיש אחד, מוכשר ככל שיהיה, יוכל לאשר צווים בעלי השלכות מרחיקות לכת. זו בעיה בשיטה ולא קשורה לכל החלטה באופן ספציפי. הורדת מכסים באופן גורף, לא פעם, לא רק שלא תורמת להורדת המחיר הסופי לצרכן, אלא פוגעת במשק עקב הפגיעה בתעשיה ופיטורי עובדים".

מנגד, חבר סיעתו של שר האוצר, ח"כ רועי פולקמן (כולנו): "מדינת ישראל יקרה יותר ממדינות ה- OECD, כך בענפיי תעשיה רבים, כולל בטקסטיל. מדינת ישראל גם מייבאת הרבה פחות ממדינות ממוצעות באירופה. ממוצע היבוא באירופה עומד על 50% תוצר. באירלנד; 90% מהתמ"ג זה יבוא וכאן רק 30%. בסוף כשענף נפתח לייבוא הכלכלה צומחת והפריון עולה והשכר עולה. הגנה עם חומות גבוהות זה יפה פוליטית אבל בפועל פוגע בכלכלה המקומית. יש תעשיות בארץ שמייצרות רק לפנים מייצר פעמיים נזק - כי מעלה את יוקר המחיה, כי יש מוצרים זולים יותר וגם לא תחרותי והשכר נמוך יותר והפריון נמוך. צריך לעזור למפעלים לייצא. מדינת ישראל יקרה, הדרך לשגשוג היא לא בחומות אדירות של מכסים, בכל מקום שפתחנו המשק והעובדים הרוויחו".

פולקמן הוסיף: "תוכנית 'נטו הוזלות' של האוצר מהווה צעד חשוב נוסף להפחתת יוקר המחיה בישראל והיא צפויה לסייע לכלל האוכלוסייה בהפחתת העלות הממוצעת לצריכה של משקי הבית בסך מאות שקלים בחודש. בלתי אפשרי לבודד את ישראל בחומות של מכסים. בכל מקום שהמשק נפתח לתחרות התעשיה משתפרת, הפריון עולה וגם השכר. חשוב לציין כי הביקוש לעובדים בתעשיה הוא עצום וחשוב לדאוג לעובדים בכל דרך - הכשרות, עידוד, ייצוא וסיוע לתעשיה בחדשנות. לא על גב הצרכנים".

יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל, רמזי גבאי, הביע התנגדות למהלכי הורדת המכסים בענף הטקסטיל: "רצו להוריד את המכסים מ-12% לאפס ובסוף בפשרה עם האוצר הורידו רק ל-6% ועכשיו שוב רוצים להוריד לאפס. זה לא עזר בפועל כשהורידו ל-6% ולא יעזור כשיורידו לאפס. מי שלחץ הכי הרבה על ההורדה של ה- 6% זה ה'רמי לוי' של ענף הטקסטיל, אבל הוא לא דאג ליוקר המחיה, כי המכס שהופחת לא התגלגל לצרכן אלא רק לרווחים שלו. המכס הוא 1.2 שקל והוא מייבא ב-6.9 שקל חולצה ומוכר ב-69 שקל. מחירי ההלבשה לא ירדו בהתאם רק שורת הרווח של היבואן. ה- 6% האלה עולים לאוצר 400 מיליון שקל בשנה, אין מה לעשות איתם? זה הולך ל'רמי לוי' של תעשיית הטקסטיל. לפי הלמ"ס יש למעלה מ-900 עסקים שעוסקים בייצור טקסטיל בפריפריה עם הרבה עובדים. הורדת ה- 6% האלה רק מזיקה להם. עובדים ועובדות שאין לאן להסב אותם. עובדות דרוזיות למשל שעובדות במפעלים בתוך הכפרים שלהן ולא ייצאו לעבוד במקומות אחרים. מדינה זו לא פירמה שרואה הכל דרך החור של הגרוש. יש כאן עובדים ללא אלטרנטיבה תעסוקתית ולכן מבקש לעכב ההורדה בעוד 6%".

מנכ"ל דניאל אופנת ניו-יורק בע"מ, דן אלחרר: "לא רוצים הסבה או מענקים. המתחרה הסיני המקביל אליי מקבל 13% סבסוד מהמדינה שלו והוא מתחרה איתי פה. אני יודע להתחרות בו אבל אם יורדיו את המכס לאפס אני לא אוכל. לפחות תפטרו ממע"מ אתרים ישראלים. למה אלי-אקספרס פטור ממיסים ואני לא??! כשבאתי למשרד הכלכלה ואמרתי אני מעסיק 15,000 עובדים חלקם הגדול בשטחים, אז מילא, אני אעזוב לאמריקה, אבל הם לאן יילכו? הם יעברו את הגדרות וינסו 'כיוונים שונים'. זה הרבה יותר מ-400 מיליון שקל, כי יצטרכו לגייס עוד כוחות למג"ב ולהגדיל בכלל את הוצאות הביטחון. כשאמרתי את זה לפקיד במשרד הכלכלה, הוא השיב לי ש"הוא צריך לדאוג ליוקר המחיה, ביטחון זה משרד הביטחון והשב"כ". לא מבקש טובות רק תנו סבסוד של 13% כמו לסיני או שתורידו את המע"מ".

משנה למנכ"ל משרד הכלכלה, נעמה קאופמן, ציינה ש"משרדה פועל על-מנת לסייע למפעלי הטקסטיל המקומיים וכך למשל, דואג שמכרזים של משרדי ממשלה וגופים ממלכתיים, ההזמנות ייעשו מהתעשיה המקומית". עוד אמרה, כי "לטענת רמזי גבאי, הפחתת המכסים לא תגלגל לצרכן. אם זה לא התגלגל לצרכן אז התעשיה לא נפגעה, אם כן אז יוקר המחיה ירד. נקבע שההפחתה תהיה עד סוף 2018 כדי שנוכל לבחון איך זה השפיע. הייתה הפחתה גם על חומרי גלם כדי לעזור ליצרנים מקומיים. יבוא אישי זו מגמה, כ-3 מיליון ישראלים מייבאים ב-4 מיליארד שקל. הפחתת המכסים מסייעת הן ליבואנים והן ליצרנים וגם חומרי גלם. בסוף זה שוק גלובלי. כמובן צריך לתת מענקים ולייצר מקומות עבודה".

נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, עידו סופר: "בסוף אנחנו צריכים לדאוג לרווחת הצרכן וכמובן, למנוע פגיעה קשה בתעשיה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "יש לי ויכוח עם האוצר, אנחנו רואים איך מדינות אחרות מסייעות למפעלים שבתחומיהן וכאן לא". גפני אמר לנציגי משרדי האוצר והכלכלה, "אני חולק על המדיניות הזו של הורדת מכסים ללא כל איזון. אני יודע מה המשמעות שעובד נזרק הביתה. אתם רוצים לקדם את המדיניות הזו, בסדר, אני חולק עליה, אך מה תעשו עם העובדים??! תיפגשו עם בעלי המפעלים ותראו כיצד אתם יכולים לסייע להם,. כאן במקרה של מפעלי הטקסטיל זה מקרה מיוחד, לא יהיה לאן לשלוח את העובדים אם יפוטרו".

בסיכום דרש גפני מהמשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, קאופמן, "לדווח לוועדת הכספים בתוך שבועיים מהיום, מה הניבו הפגישות עם בעלי המפעלים וכן מה הפתרון שאתם מציעים. ועדת הכספים היא ועדה שמייצגת את החלשים ופועלת למענם, לא ועדה של החזקים. אנחנו לא נאפשר לתעשיית הטקסטיל לקרוס. אם יתברר לנו שהמפעלים לא ייפגעו מתוכנית 'נטו הוזלות' טוב, אם יתברר ההפך, אנחנו נהיה חלק מהעניין ונפעל עוד במסגרת תקופת התקציב".

תאריך:  13/02/2018   |   עודכן:  13/02/2018
עידן יוסף
+סעיפי חוק ההסדרים חולקו לדיונים בוועדות הכנסת
08:48 14/02/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יועמ"ש הכנסת: גם הפעם החליטה הממשלה להגיש לכנסת חוק הסדרים בהיקף נרחב, שלו היה מוגש בנוסחו המקורי, אשר כלל כ-44 נושאים, הרי שלאור לוח הזמנים הדחוק מאד, היה בו לדעתנו כדי פגיעה של ממש בתקינות הליכי החקיקה
(איל ינון. שומר על תקינות הליכי החקיקה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+ישיבת ועדת הפנים בהשתתפות המפכ"ל לא תתקיים הבוקר
00:19 14/02/18  |  
ישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא: התבטאויות מפכ"ל המשטרה בתוכנית "עובדה" ומשמעותן - אשר נועדה להתקיים הבוקר בשעה 09:00 תידחה ותתקיים במועד אחר.
+התקציב אושר בקריאה ראשונה
23:52 13/02/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר כחלון: זה מאותת לשווקים הבינלאומיים שלישראל יש ממשלה יציבה וכלכלה יציבה. כשר אוצר אני עיוור צבעים  ▪  איציק שמולי: יש שר אוצר חברתי במדינת ישראל. יש דברים טובים שקורים בקדנציה הזאת  ▪  הרצוג: אתם דנים על תקציב לעוד שנה כשיש מצב שיהיו בחירות בעוד חודשיים-שלושה
(כחלון ואמסלם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הרפורמה הטכנולוגית בבנקאות הוצגה בוועדת המדע
23:21 13/02/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ישומון מתקדם יאפשר לדעת איפה הכי משתלם לנהל חשבון בנק ולהעבירו בין הבנקים בלחיצת כפתור  ▪  מקלב: "המעבר לעולם טכנולוגי לא מתיר לנו לגרום שסניפי בנק ייסגרו. צריך לדאוג שהנגישות לבנק תתאפשר לכלל האוכלוסיות וגם לבעלי מוגבלויות"
([צילום: משה שי/פלאש 90])
+בכנסת עוזרים לענף המדגה לשלות פנינים
19:21 13/02/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים נחלצה לטובת מגדלי הדגים ודחתה בשנה את המשך מתווה הפחתת המכס על יבוא דגי אמנון, בורי וקרפיון  ▪  האוצר התנגד לבקשת חברי ועדת הכספים לדחיית המשך המתווה בשנתיים לפחות
([צילום: יח"צ])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   רמי  לוי / Rami Levi   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
'נטו הוזלות' עלולה לפגוע בתעשיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה (יום ג', 13.2.18) לדיון שעסק בטענות לפיהן משרד האנרגיה ורשות הגז מעכבים חיבור מפעלים לגז - זאת על-אף הקצאות התקציב הנדרשות. הישיבה היום התקיימה לבקשת חברי הכנסת מיקי לוי ואיתן ברושי, על-רקע נתונים לפיהם משרד האנרגיה ניצל רק 17% מתוך תקציב של 350 מיליון שקלים שהקצה משרד האוצר לטובת חיבור המפעלים, ולמרות שתגליות הגז נחשפו לפני למעלה מעשור עד כה חוברו לרשת הגז הטבעי רק 40 מפעלים.
13/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת החוקה, חוק ומשפט בהתאם לחוק שירות ביטחון – פטור מטעמי הכרה דתית, בראשות ח"כ אבי דיכטר, אישרה (יום ג', 13.2.18), ברוב קולות, את תקנות שירות ביטחון (הרכב הוועדה לבחינת פטור מטעמי הכרה דתית וסדרי הדין בה) (הוראת שעה), התשע"ח–2018.
13/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש הודיע (יום ג', 13.2.18)) כי יכנס מחר דיון דחוף בנושא "בחינת התנהלות המשטרה בחקירות ראש הממשלה" בהשתתפות מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. הדברים נעשים בעקבות דברי המפכ"ל בראיון לתוכנית "עובדה" שבהם עלו טענות כי חוקרים פרטיים עקבו אחר חוקריו של נתניהו.
13/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 13.2.18) בקריאה ראשונה את הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 131) (תקיפת עובד חינוך), התשע"ח-2018 (של חברי הכנסת מרדכי יוגב, איילת נחמיאס ורבין וקבוצת חברי כנסת אליה הוצמדה הצעה של חבר הכנסת מסעוד גנאים.
13/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 13.2.18) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 200), התשע"ח-2018. בהצעת החוק תמכו 84 חברי כנסת ולא היו מתנגדים. כל ההסתייגויות שהוגשו להצעת החוק לא התקבלו.
13/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il