|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

התקציב אושר בקריאה ראשונה

שר האוצר כחלון: זה מאותת לשווקים הבינלאומיים שלישראל יש ממשלה יציבה וכלכלה יציבה. כשר אוצר אני עיוור צבעים איציק שמולי: יש שר אוצר חברתי במדינת ישראל. יש דברים טובים שקורים בקדנציה הזאת הרצוג: אתם דנים על תקציב לעוד שנה כשיש מצב שיהיו בחירות בעוד חודשיים-שלושה
13/02/2018  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
כחלון ואמסלם [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בתום דיון ממושך מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 13.2.18) בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנת 2019 והחוקים הנלווים לו ואת חוק ההסדרים כאשר 61 ח"כים תמכו לעומת 51 מתנגדים.

שר האוצר משה כחלון הציג את התקציב בפתח הדיון ואמר: "התקציב שאני מציג לכם היום הוא התקציב החברתי השלישי שאנחנו מביאים במהלך הכנסת הנוכחית. התקציב הזה הוא המשך ישיר למהפכה החברתית שאנחנו מובילים בישראל בשנים האחרונות.

"תקציב 2019 יכול להיות קל, אבל הוא לא יהיה קל, כי אנחנו נוסיף לאיפה שצריך כדי להמשיך ולצמצם פערים. תקציב קל הוא תקציב לא טוב לחלשים ולא טוב לצמצום הפערים החברתיים. יחד עם התקציב הנוכחי נעביר כאן בסך-הכל 5 שנות תקציב במהלך קדנציה אחת. זהו הישג חסר תקדים לממשלה, לכנסת ולכלכלה הישראלית. זה מאותת לעולם על יציבות ואיתנות של המשק הישראלי. זה מאותת לשווקים הבינלאומיים שלישראל יש ממשלה יציבה וכלכלה יציבה. כבר מהתקציב הראשון, הצבנו לעצמנו את החזון החברתי בראש סדר העדיפויות הלאומי וכגורם המרכזי שקובע את סדר היום הכלכלי. חזון חברתי שוויוני ומוסרי. חזון כלכלי צודק, שקול ואחראי.

"כשר אוצר אני עיוור צבעים. אינני מבדיל בין אוכלוסיות, מגזרים, עדות ומפלגות. לא חששתי לקבל החלטות ולא אחשוש להכריע בכל דבר ועניין שישרת את הציבור ויצמצם פערים חברתיים. מדיניות כלכלית אחראית היא זו שמחלקת את העושר ומקצה את המשאבים בצורה שוויונית המיטיבה עם החברה כולה. חלוקת העושר חשובה לא פחות מיצירתו. אני נושא באחריות תקציבית ליציבות הכלכלה והמשק, ופעם נוספת לטיפול באוכלוסיות המוחלשות וצמצום הפערים, וניתן לראות את השינויים בתחומים רבים במדינה. לי חשוב לראות כל ילדה וילד בישראל מקבלים הזדמנות לרכוש את הכלים והבסיס החברתי, הכלכלי והחינוכי ההכרחי כדי להצליח. התקציב הזה הוא תקציב של אזרחי המדינה כולה, לא של מחנה כזה או אחר ולא של קואליציה ואופוזיציה. מדובר בתקציב חברתי, אחראי ומאוזן שמיטיב עם כלל הציבור בישראל".

ח"כ מוסי רז: "התקציב הזה משמר מיליארדים שהולכים להתנחלויות, הולכים לאבטחה במזרח ירושלים. בניגוד למה שאמר שר האוצר יש הבדל בתקציב הזה בין מי שגר ברבבה לבין מי שגר בטייבה. בתקציב הזה גם הוקצב כסף, לא מעט כסף, לאחד המעשים הלא מוסריים ביותר שממשלת ישראל רוצה לבצע כאן בחודשים הקרובים, וזה גירוש האוכלוסייה היצרנית של מבקשי המקלט מהארץ לאפריקה."

ח"כ אילן גילאון: "לתקציב הזה אין בשורה משום שאין לו במשרדים החברתיים, כפי שנקרא פה החלוקתיים, אין לו שום תקומה בעניין הזה. התקציב עולה ב-5%, גברתי. אבל אף אחד מן המשרדים החברתיים לא ממש גדל יחסית לגידול האוכלוסייה ולא ממש גדל לעומת הצרכים שאנחנו נזקקים להם היום."

ח"כ ישראל אייכלר: "התכווצתי לשמוע כאשר שר האוצר מבשר את בשורת השוויון התקציבי. ממש נותרתי המום. איך אפשר לומר כך על תקציב המדינה הכי בלתי שוויוני שיש? אני לא יודע מה קורה בעולם, אבל יש במדינת ישראל אפרטהייד של כלכלה, של פערים אדירים בין עשירים לעניים, בין קבוצות אלה ואחרות דווקא בתחום הכלכלי והחברתי. איך יכול שר האוצר הנחמד והנעים לומר שהוא דואג לכל ילד, ולא משנה איפה הוא גר? בירושלים או בתל אביב. הרי העוול זועק לשמיים".

ח"כ איציק שמולי: "אני רוצה לומר, למרות שאני יושב בספסלי האופוזיציה, כן, יש שר אוצר חברתי במדינת ישראל, שאילולא הוא לא היה אתמול מתווה נכים. צריך להגיד גם את הדברים האלה בצורה הוגנת וישרה. יש דברים טובים שקורים בקדנציה הזאת, אבל יש גם ביקורת על דברים אחרים. אחד האתגרים הקשים ביותר שאיתו אנחנו מתמודדים זה הקיטון המתמיד, הריאלי, בשירותים החברתיים. יש לברך על זה, אבל אני חושב שבכל מה שקשור לאתגרים של מערכות הבריאות והרווחה, אנחנו עדיין בפיגור עמוק מאוד."

ח"כ מיקי לוי: "הנאום של שר האוצר לא היה נאום כלכלי צופה פני העתיד ולא שום דבר. זה היה איזה גיבוב של סיסמאות, ורק מפאת כבודו של שר האוצר לא הפרעתי. המילה "נטו", אדוני שר האוצר, היא בסדר, אבל שכחת להגיד שהכול בהוראת שעה לשנתיים. שום דבר לא במסגרת החוק. וכשייגמר הכסף זה לא יקרה כי לא יהיה. כשמתחיל תקציב שנתיים לפני שהוא מתחיל לרוץ אין לנו ידיעה מה יהיו הכנסות המדינה ממסים, אנחנו לא יודעים על שינויים עולמיים כלכליים, אנחנו לא יודעים מה יהיו השינויים הגיאופוליטיים, אנחנו לא יודעים מה יהיה השינוי במחירי הסחורות, אנחנו לא יודעים אם, חלילה, יהיו מלחמות שישנו שינוי מהותי את התקציב הזה. אז למה לעשות תקציב שנתיים לפני?"

ח"כ דב חנין: "אנחנו צריכים לראות את התוצאות הכלכליות של מדיניות ממשלות נתניהו עוד מהימים שהוא היה שר האוצר ועד הרגע הזה. הדבר המרכזי שמאפיין את המדיניות הזאת זה הוא אי-השוויון, נתניהו מדבר הרבה על צמיחה, אבל הצמיחה שקיימת במשק הישראלי מתבססת על גידול בצריכה הפרטית שמאפיינת בעיקר עלייה בביקושים בקרב העשירונים העליונים. הצמיחה נמצאת למעלה, ומי שנמצא למטה לא נהנה מפירותיה. בנימין נתניהו כשר אוצר ניצח על המהלך הקטלני של הפגיעה בקצבאות הנכים, ובקצבאות בכלל. הוא קיצץ וחיסל את מנגנון ההצמדה של קצבאות הנכים, וכולנו מאז נאבקים נגד הדבר הזה."

ח"כ אורלי לוי אבקסיס: "ישבתי והאזנתי בקשב רב לשר האוצר שהגיש את התוכנית הכלכלית שלה, את תקציב המדינה לשנת 2019. אז נכון שאין לנו בהילות לעשות זאת ויכול להיות שאילוצים פוליטיים כאלו או אחרים, או ניסיון לראות את הנולד מתוך מחשבה שאולי הבחירות לא יגיעו לסיומן הטבעי במועד הנקוב על-פי חוק, מנסה שר האוצר לדחוף עוד תקציב אחד בפתח. אבל מה שמשך את תשומת לבי היו חוסר דיוקים של שר האוצר, ובחוסר הדיוקים שלו לא הסתדרו לי - לפי איך שאני מכירה את התקציב של 2018, ולפחות מה שהפסקתי לעבור על 2019 - לא הסתדרו לי עם המספרים שמופיעים בתקציב הלכה למעשה."

ח"כ קסניה סבטלובה: "עם כך שאין בתקציב הזה בשורה מסכימים גם בקואליציה. לא רק שהוא נועד, במקרה הטוב, לשמר את הקיים, הוא נולד שנה טרם זמנו כאמצעי להאריך את חייה של הממשלה הזאת באופן מלאכותי. ראש הממשלה מתעסק בחקירותיו, ומבקש לסגור את הפינה של הישרדותה של ממשלתו בכל מחיר, ועל כן לתוכן התקציב אין בעיניו משמעות מלבד חלוקת שלמונים לשותפיו הטבעיים לשתיקתם הוא זקוק".

ח"כ ג'מעה אזברגה: "התקציב הזה הוא לא תקציב שנבנה לפריפריה בכלל. הוא תקציב שמקדש את העשירים, שהופכים להיות יותר עשירים והעניים הופכים להיות יותר עניים. התקציב הזה לא לקח את הפריפריה - לא צפון ולא דרום - בכלל בחשבון. התקציב הזה הוא תקציב גרוע לעסקים הקטנים והוא תקציב טוב לעסקים הגדולים ולעשירים. התקציב הזה לא לקח אפילו כלום לפיתוח העסקים הקטנים בתוך היישובים, במיוחד היישובים הערבים.

"חלוקת התקציבים בתקציב הזה לא רק שהיא לא צודקת, היא מגוחכת, אדוני היושב-ראש. ארנונה - למשל, בגבייה של הארנונה אנחנו משלמים ארנונה רגילה, אבל בגבייה מהמוסדות הציבוריים והממשלתיים, הגבייה לכפרים שלנו לא קיימת בכלל בתקציב הזה. התקציב הזה הוא תקציב גרוע והוא גורר אותנו למצב עוד יותר גרוע."

ח"כ אברהם נגוסה: "בשנת 2015 ו-2016 ממשלת ישראל החליטה פה אחד להעלות את שארית יהודי אתיופיה ארצה. בהתאם להחלטות שהתקבלו בשנת 2017 עלו 1,300 לישראל, משארית יהודי אתיופיה. בהחלטת הממשלה מיום 11 לאוגוסט, 2016 כתוב באופן מפורש כי בדיוני התקציב לשנת 2019 יתקיים הדיון בנושא המשך עליית שארית יהודי אתיופיה. למרות זאת בתקציב הנוכחי לא נכלל המשך ביצוע החלטת הממשלה. לכן אני קורא לממשלה לפעול לאלתר כדי לכלול בתקציב הזה את ביצוע החלטות הממשלה להעלות את שארית יהודי אתיופיה. לא ייתכן שההורים מופרדים מילדיהם, בנות ובנים מהוריהם וכך גם אחים ואחיות."

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג אמר בסוף הדיון: "הדיון הזה הזוי לחלוטין. אתם דנים על תקציב לעוד שנה כשיש מצב שיהיו בחירות בעוד חודשיים-שלושה. אתם לא יכולים לתכנן תקציב לעוד שנה כשהממשלה הערב על כרעי תרנגולת. זה ערב עצוב למדינת ישראל.

"אני קורא לכלל נבחרי הציבור של הליכוד שפשטו את עורם של שטורי משטרת ישראל במשך חודשים, עובדי מדינה שהפקדנו בידיהם את האחריות לממש את שלטון החוק, להעניק לפרקליטות לבצע את עבודתה ללא הפרעות. אסור שהדה-לגיטימציה שנעשתה באופן שיטתי למשטרת ישראל תעבור כעת לפרקליטות וליועמ"ש. טובת המדינה ויציבות המערכת השלטונית מחייבים את היועמ"ש להפנות מכל עיסוקיו ולהגיע ללא דיחוי להחלטות בתיקי רה"מ. אסור לגרור את המדינה לאי ודאות. ראש הממשלה צריך לשקול נבצרות לטובת האינטרס הציבורי.

"זה מגוחך שמביאים עכשיו תקציב. זו שערורייה שמרסקים את חוק ביטוח הסיעוד. במקום לתת את רשת הביטחון של הסיעוד אתם מבטלים את החוק אחרי 20 שנה והורסים את הסיעוד. ההתבוננות שלכם שיטחית לכל אורך הדרך."

מוצע לקבוע שבשנת הכספים 2019 תהיה הממשלה רשאית להוציא סכום של 479,604,627,000 שקלים חדשים, המורכב מתקציב רגיל בסך 353,938,684,000 שקלים חדשים ומתקציב פיתוח וחשבון הון בסך 12,665,943,000 שקלים חדשים. נוסף על כך, הממשלה תהיה רשאית להוציא בשנה האמורה, כהוצאה מותנית בהכנסה, סכום של 41,054,328,000 שקלים חדשים. עוד מוצע שהממשלה תהיה רשאית להתחייב בגבולות הסכומים הנקובים בתוספת הראשונה ביחס לכל סעיף תקציב, תוכנית ותחום פעולה. כמו-כן, מוצע שהממשלה תהיה רשאית בשנה זו למלא משרות עד לשיא כוח אדם של 92,992. עוד מוצע שהממשלה תהיה רשאית להוציא בשנה זו, במסגרת תקציב מפעלים עסקיים, סכום של 23,524,679,000 שקלים חדשים.

תאריך:  13/02/2018   |   עודכן:  13/02/2018
עידן יוסף
+מכרז חדש לשירותי התעופה לרשויות
12:59 14/02/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
האוצר הודיע כי 'ענבל' תצא למכרז חדש להספקת השירות ובנוסף יבחרו עוד 2 סוכנויות נסיעות פרטיות להספקת שירותי התעופה והתיירות לרשויות בישראל
(ענבל. ההתקשרות הוארכה ללא נימוקים)
+עוסקים יודיעו מראש על מדיניות אספקת שירותים
12:36 14/02/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נציג איגוד לשכות המסחר המייצג את רשתות המזון: העוסקים נאנקים תחת נטל הרגולציה  ▪  ח"כ מועלם רפאלי: החוק והתקנות נבעו מכך שעסקים אחרים חילקו את הארץ - לצרכן מגיע גילוי נאות
(ח"כ מועלם-רפאלי.
בעד גילוי נאות [צילום: פלאש 90])
+סעיפי חוק ההסדרים חולקו לדיונים בוועדות הכנסת
08:48 14/02/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יועמ"ש הכנסת: גם הפעם החליטה הממשלה להגיש לכנסת חוק הסדרים בהיקף נרחב, שלו היה מוגש בנוסחו המקורי, אשר כלל כ-44 נושאים, הרי שלאור לוח הזמנים הדחוק מאד, היה בו לדעתנו כדי פגיעה של ממש בתקינות הליכי החקיקה
(איל ינון. שומר על תקינות הליכי החקיקה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+ישיבת ועדת הפנים בהשתתפות המפכ"ל לא תתקיים הבוקר
00:19 14/02/18  |  
ישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא: התבטאויות מפכ"ל המשטרה בתוכנית "עובדה" ומשמעותן - אשר נועדה להתקיים הבוקר בשעה 09:00 תידחה ותתקיים במועד אחר.
+הרפורמה הטכנולוגית בבנקאות הוצגה בוועדת המדע
23:21 13/02/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ישומון מתקדם יאפשר לדעת איפה הכי משתלם לנהל חשבון בנק ולהעבירו בין הבנקים בלחיצת כפתור  ▪  מקלב: "המעבר לעולם טכנולוגי לא מתיר לנו לגרום שסניפי בנק ייסגרו. צריך לדאוג שהנגישות לבנק תתאפשר לכלל האוכלוסיות וגם לבעלי מוגבלויות"
([צילום: משה שי/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   ג'מעה  אזברגה    דב חנין / Dov Hanin   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק הרצוג   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עופר עיני   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התקציב אושר בקריאה ראשונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה (יום ג', 13.2.18) דיון מהיר לקראת החלת הרפורמה החדשה במערכת הבנקאית ובמהלכו הוצגו התהליכים החדשים שיחלו עם יישום המעבר החדש של בנק ישראל ומשרד האוצר למערכת טכנולוגית שתרכז את כל פרטי חשבונות הבנק.
13/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בעקבות הירידה החדה בפדיון של מגדלי הדגים בארץ, החליטה (יום ג', 13.2.18) ועדת הכספים לדחות את הפעימה הקרובה של הורדת המכס על יבוא דגים, שהייתה אמורה להתבצע כבר בחודש הקודם, ינואר 2018. הורדת המכס על יבוא דגים, בדיוק כמו הפחתת מכסים בענפים אחרים, היא חלק מניסיון של הממשלה להתמודד עם יוקר המחיה. אולם במקרים מסוימים כשיש פגיעה קשה מדי בתעשיה המקומית מהלך זה נבחן שוב. דחיית הפעימה הנוכחית של הורדת המכס על יבוא דגים נעשתה לאחר שבדיון הקודם בנושא בוועדת הכספים, קראו חברי הכנסת לאוצר לבטל לחלוטין את הורדת המכסים בענף, מחשש לקריסה של מגדלי הדגים בארץ, שרובם המוחלט נמצאים בפריפריה, חלק גדול בעמק המעיינות בבקעה. גם היום וגם בדיון הקודם, חברו יחדיו חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה, וטענו כי המשך הורדת המכס בענף עשויה להביא לחיסולו. חברי הכנסת שבו וטענו בדיון היום, כי ההפחתה לא התגלגלה לצרכנים ולכן אינה מוצדקת. תוספת הכנסות המדינה ממיסים בעקבות דחיית הפעימה הזו תעמוד על 33.8 מיליון שקל.
13/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
"מסתבר שהורדת מכסים היא לא תמיד דבר חיובי, לעיתים גם לא משיגה את מטרתה; להוזיל מחירים לצרכן, אבל פעמים רבות היא הופכת דבר שלילי, שכתוצאה ממנו מפעלים נסגרים ועובדים רבים מפוטרים. מציאות כזו היא מציאות קשה ועלינו לעשות הכל על-מנת למנוע אותה. הוזלת יוקר המחיה היא ערך חשוב מאוד, אבל תעסוקה ומניעת פיטורי עובדים, הם ערך חשוב לא פחות". כך פתח (יום ג', 13.2.18), יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, דיון מיוחד שעסק בהשלכות תוכניתו של שר האוצר להורדת מחירים, 'נטו הוזלות'.
13/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה (יום ג', 13.2.18) לדיון שעסק בטענות לפיהן משרד האנרגיה ורשות הגז מעכבים חיבור מפעלים לגז - זאת על-אף הקצאות התקציב הנדרשות. הישיבה היום התקיימה לבקשת חברי הכנסת מיקי לוי ואיתן ברושי, על-רקע נתונים לפיהם משרד האנרגיה ניצל רק 17% מתוך תקציב של 350 מיליון שקלים שהקצה משרד האוצר לטובת חיבור המפעלים, ולמרות שתגליות הגז נחשפו לפני למעלה מעשור עד כה חוברו לרשת הגז הטבעי רק 40 מפעלים.
13/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת החוקה, חוק ומשפט בהתאם לחוק שירות ביטחון – פטור מטעמי הכרה דתית, בראשות ח"כ אבי דיכטר, אישרה (יום ג', 13.2.18), ברוב קולות, את תקנות שירות ביטחון (הרכב הוועדה לבחינת פטור מטעמי הכרה דתית וסדרי הדין בה) (הוראת שעה), התשע"ח–2018.
13/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il