|   15:07:40
דלג
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
אסדת גז בשדה תמר [צילום: משה שי/פלאש 90] תחנת הכוח בחדרה [צילום: גיל יערי/פלאש 90]

התעשיינים והמובילים מזהירים:

המעבר לגז טבעי ייקר את המחירים

משרד האוצר מבקש להעלות את המס על פחם וסולר כדי לעודד את המעבר לגז טבעי חברת החשמל: "גרם אחד לא יירד בשימוש בפחם" תעשיית המלט: מפעלים ייסגרו המובילים: משאיות גדולות לא יוכלו לעבור לגז טבעי
20/02/2018  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות

ועדת הכספים דנה (יום ג', 20.2.18) ב"רפורמת המיסוי הירוק" שמובילים משרד האוצר ומשרד האנרגיה. במסגרת הרפורמה, מבקש משרד האוצר להעלות את המס על דלקים מזהמים.
חברים הוועדה הביעו חשש שהעלאת המס על הפחם תוביל להתייקרות מחיר החשמל לציבור.

סמנכ"ל שיווק ורגולציה בחברת החשמל, אורן הלמן, אישר את החשש: "אנחנו משלמים כבר את המס מה- 1.2.18. גרם אחד לא יירד בשימוש בפחם בגלל העלאת המס כי אנחנו במינימום הנדרש מבחינת שרידות המערכת. יש שיקולים תפעוליים שלא מאפשרים שינוי בשימוש בפחם. כמובן שהמשמעות היא עליית מחיר החשמל ללקוחות שלנו".

תניב רופא, סמנכ"לית כלכלה ברשות החשמל: "ההשפעה שאנחנו צופים תהיה התייקרות ייצור החשמל בכ-420 מיליון שקלים לשנה בגלל צמצום השימוש בפחם, כשני אחוזים מהתעריף החשמל לצרכנים".

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "זה ציני שמעלים את הבלו (המס, ע.כ) על הפחם כדי לעודד את השימוש בגז טבעי. אחרי שברור שלא חלה ירידה בצריכת פחם, שלא יהיה ספק שזה הטלת מיסים על הציבור. דנים כאן כל הזמן על סגירת מפעלים ופיטורי עובדים, זה לא רק שער הדולר, אלא גם עלויות כבדות שמושטות על המפעלים. זה מס לא רק על התעשיה, אלא על הציבור כולו, העלאת יוקר המחיה. מימון לרשת ההולכה יהיה אם לא יורידו 800 מיליון שקלים על הווידאו על המוצצים וכד', כסף שיישאר אצל היבואנים. או שתפסיקו לעשות דיונים על יוקר המחיה ומצב התעשיה כי לאשר את זה היום זה העלאת יוקר המחיה ועוד מסמר בארון המתים של התעשיה הישראלית".

מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, דחה את הטענות: "בתפיסה הרחבה של המשרד למעבר בשימוש בגז טבעי, צמצום השימוש בדלקים מזהמים. בחשמל אנחנו כבר כמעט שם וכבר היום השימוש פחם מצומצם בעקבות הנחיות השר. בתעשיה מרבית המפעלים לא מחוברים, אך 70 אחוזים מהתעשיה על גז טבעי, אך עדיין מאות מפעלים קטנים לא מחוברים. המתווה הזה מעודד מעבר לגז טבעי. המדינה מחויבת לומר לאזרחים מה צופן העתיד, תדעו שבסוף המיסוי יעלה תתחיל להיערך. זיהום האוויר בישראל, חצי ממנו מגיע מהתחבורה. 80 אחוזים מהזיהום בתחבורה מגיע מרכבים כבדים, משאיות ואוטובוסים".

עיקרי הרפורמה של משרד האוצר

במסגרת הרפורמה, הגיש משרד האוצר לוועדת הכספים, צווי בלו שההוראות העיקריות שלהם מבטלות את הסדר "ההישבון" על הסולר - שמאפשר לענפי משק שונים, בעיקר בתחבורה, לקבל החזרי מס בגין השימוש בסולר. כמו-כן הגיש משרד האוצר מתווה להעלאת המס על גז טבעי דחוס (גט"ד), העלאת המיסוי על פחם - שמשמש בעיקר לייצור חשמל, ועל הפטקוק - שמשמש את תעשיית המלט.

ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, הסביר לחברי הוועדה כי העלאת המיסים תאפשר למדינה להשקיע כספים במימון המעבר לאנרגיות מזהמות פחות, בעיקר מעבר משימוש בסולר לשימוש בגז טבעי דחוס (גט"ד) שמקורו במאגרי הגז הטבעי של ישראל.

אמיר רשף, רכז אנרגיה ותשתיות באגף תקציבים במשרד האוצר: "האומדן הוא שבשנת 2019, גידול הכנסות המדינה בעקבות המיסוי הירוק יעמוד על כ-500 מיליון שקלים. הרפורמה תוביל להגדלת העצמאות האנרגטית של ישראל, מקטינים את התלות בנפט. הגז הטבעי מגיע ממאגרים שלנו. מפחיתים את זיהום האוויר, צמצום תחלואה, עידוד הצמיחה בהשקעות במעבר לגז טבעי ופיתוח הענף. כיום על-פי הסדר ההישבון בסולר, מי שנהנים ממנו, לא משלמים עבור כל העלות החיצוניות ולכן זה מהווה תמריץ משמעותי לשימוש בסולר. מצד שני אין ודאות מה יהיה הבלו על הגז בטווח הארוך, אין תחנות תדלוק מתאימות לגט"ד, רשת החלוקה לא מתאימה לתדלוק לתחבורה והולכים לטפל בכך בשנתיים הקרובות. השאיפה היא לייצור שינוי הדרגתי של הבלו על הגט"ד ותמריצים למעבר לשימוש בו ותמריצי מעבר כלי רכב כבדים לגט"ד. המתווה מדורג ומעניק ודאות לתעשיה. הבלו על הגז זניח בעשר השנים הבאות, העלאה מתונה ולאחר מכן והארכת המתווה. המתווה מסתיים ב-2029, צופה פני עתיד".

"במתווה: השקעת 500 מיליון שקלים בתוכנית לפרישת קווי החלוקה, הרשאה להתחייב כבר ב-2019, מענקים בגובה 150 מיליון שקלים להפחתת תעריפי חיבור וצריכה של גז טבעי. סיוע בהקמת תחנות דלק, מענקים ורשת ביטחון לשבע שנים, תקצוב 65 מיליון שקלים, עד 2.8 מיליון שקלים לתחנה. פחת מואץ בגובה 20 אחוזים, עידוד גט"ד במכרזי תחבורה ציבורית".

"לגבי רכבי גט"ד: פחת מואץ בגובה 25 אחוזים לארבע שנים, הפחתת 100 אחוזים מגובה אגרת הרישוי בהוראת שעה לחמש שנים".

"מוניות: 30 מיליון שקלים לסיוע ברכישת מוניות היברידיות, הטבת שימוש מצטברת להפחתה מלאה של מיסי היבוא לאחר ארבע שנים".

"רכבי הוראת נהיגה; פחת מואץ בגובה 33 אחוזים לארבע שנים, פטור מאגרת רישוי בהוראת שעה לארבע שנים".

"אוטובוסים חשמליים: פחת מואץ בגובה 33 אחוזים לשלוש שנים, פטור ממכס לארבע שנים".

"העלאת הבלו על פחם מ-46 שקלים לטון פחם ל-102 שקלים והעלאת הבלו על הפטקוק מ-46 שקלים לטון פטקוק ל-216 שקלים".

תגובות המובילים ותעשיית המלט

מנכ"ל מועצת המובילים, דוד כוכבא, דחה את רעיונות האוצר: "אין מנועים שתומכים בגז טבעי במשאיות גדולות וכבדות. משק ההובלה לא הצטייד במשאיות מסוג זה ולא בטווח הנראה לעין, ב-15-20 שנה, כי אין מנועים כאלה".

סמנכ"ל כספים במלט הרטוב, רונן יונה: "משמעות העלאת המס על הפטקוק היא סגירת המפעל. יש היצף מיוון בשיעור של 100 אחוזים ומטורקיה במעל 40 אחוזים ובמשרד הכלכלה לא מתערבים ועכשיו רוצים להעלות את המס על הפטקוק. 99 אחוזים ממפעלי המלט בעולם עובדים על פטקוק. גם אין תשתית גז טבעי. אני רוצה את הגז הטבעי אך הוא יחליף את המזוט ולא את הפטקוק, כי אין תחליף לפטקוק".

מנכ"ל מפעלי מלט, נשר, משה קפלינסקי: "הניסיון להעביר את המשק לגז טבעי מבורך, אך לא נכון לשוק המלט. בתהליך ייצור המלט הדלק מתערבב בחומר הגלם שלנו ולכן לא סתם בעולם בתעשיית המלט בעולם לא משתמשים בגז".

ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, השיב: "הכי קל לא להעלות מיסים. אין ספק שהמיסים שמובאים בצו נכון להעלות אותם ולא עולים עד לרמה הכלכלית שצריכים להעלות אותם. לגבי הבלו על הפחם, המס הזה הוא הכי סביבתי שיכול להיות. הפחם צריך לשלם את העלות הסביבתית שלו והיא עלות קשה לכולנו".

תגובות חברי הכנסת

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד אמסלם (הליכוד): "יש תקציב צריך מקורות ואז באים לנושא. בהיגיון שלי, בוודאי צריך לתמוך בדלקים לא מזהמים וגז, אך צריך קודם כל לדאוג שתהיה תשתית. לא ניתן לומר אני ממסה מהיום, אלא קודם כל, לדאוג לשים כסף מהכיס להכין תשתית. יש תשתית, עכשיו תנו את האופציה לבחור ביקר או בזול, אנחנו מציעים לכם את הזול שהוא יותר נקי. לא נכון להביא את הצווים כעת, כי זה נועד רק להמציא מקורות לתקציב. העובדה, שמי שהכי דוחף את זה, זה האוצר. לכן מבקש לא לקבל החלטות עד שלא נעשה דיון מקצועי ופרטני ולא בפורום הזה. נהג משאית שזו פרנסתו לא ייתכן לפגוע בו בשביל מקורות תקציביים".

רכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד): "הצווים עוסקים במטרה טובה וראויה אך צריך לזכור שלא יעלה על הדעת שאנשים שרוצים להתחבר לגז יחייבו אותם במס הזה".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): היה צריך להפריד בין הנושאים. עדיין אין ודאות לגבי התשתיות הכל צריך להיות מותנה בהתקדמות התשתיות. ברור לכולם שהאוצר צריך כסף, עוד 500 מיליון שקלים, זה לא קשור למיסוי ירוק, אלא רק עוד מס, נעלה את תעריפי החשמל ואנשים ישלמו עוד כסף. הדיון פשוט צריך להיות איפה רוצים להעלות את המיסים. לגבי הפטקוק, צריך להבין את המשמעות על תעשיית המלט, חלק מהפטקוק יש בו שימוש חוזר חזרה בתעשיה עצמה בתוך התרכובות. הגז הטבעי ישמש להורדת המזוט אך לא להחלפת הפטקוק".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "המדינה צריכה הכנסות ויש למסות, השאלה איך זה נעשה. ההצעה לא טובה, כי אין התלייה ברורה בין המעבר לדלקים לא מזהמים והקשר למיסים המוטלים כיום. באיטליה יש אלפי תחנות גז ורכבים נוסעים על גז. בישראל המס אותו דבר ואין תחנת דלק אחת. שם מעודדים תחבורה על גז ויש תחנות, פה אומרים תביאו את הכסף, נבנה תחנות. שיהיו X תחנות נעלה קצת, יהיו עוד Y נעלה עוד וכך הלאה. אתם קודם רוצים את הכסף ואומרים אח"כ יהיה בסדר. לגבי הפחם, הרגולטור קובע לחברת החשמל כמה שימוש בפחם. פחות מ-20 אחוזים אף פעם לא יהיה, כי החברה חייבת מעת לעת לשמר את התהליך ייצור מפחם, כי אחרת לא יהיה. הייצור בפחם הוא רשת הביטחון לייצור בגז".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "בפועל מדובר בנטו התייקרויות. העיתוי ברור, תצטרכו לשכנע אותנו מאוד שהמוטיבציה היא לא הגדלת הכנסות המדינה ממיסים. המשמעות העלאת תעריפי החשמל. מאיפה האקסיומה שצריך בלו על גז? מדינת ישראל מקבלת תמלוגים מאוד גדולים על הגז. עלות מחיר סולר, היקף המס, הבלו, מהגבוהים בעולם. רוצים לעודד צריכת גז, אל תטיל בלו. בעד מיסוי ירוק ומעבר לאנרגיה ירוקה, נגד להעלות מיסוי על-כך שייקר את התעריפים לצרכנים".

ח"כ יעל כהן-פארן (המחנה הציוני): "אני לגמרי מסכימה שצריכים ללכת על הצעדים שמובאים בצו. אך מצד שני לדחות את הטלת הבלו על הגז. מצד שני האוטובוסים ומשאיות זה התחבורה הכי מזהמת במרכזיי הערים ובוודאי חייבים להעביר אותם לגז".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) העלה להצבעה,החלטת ועדה, שלפיה המיסוי על גז טבעי לא יעבור את הרף של 20 אגורות לליטר בשנת 2026. הצעתו אושרה פה-אחד. זאת בניגוד לכוונת האוצר, לפיה המיסוי על גז טבעי אמור לעלות בהדרגה משנת 2024 מ-10 אגורות לליטר ועד 1.9 שקלים לליטר מ-2029 ואילך. "אם באמת רוצים לעודד שימוש בגז טבעי, שלא יעלו את המיסוי מעבר לרף סביר", אמר ח"כ גפני.

תאריך:  20/02/2018   |   עודכן:  20/02/2018
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן הלמן / Oren Helman   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שאול מרידור / Shaul Meridor   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרגא ברוש / Shraga Brosh   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המעבר לגז טבעי ייקר את המחירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכנסת לשוויון מגדרי דנה (יום ג', 20.2.18) בתופעה במסגרתה נשים חד-הוריות מקבלות את משכורתן ב"שחור" (ללא דיווח לרשויות המס) בכדי שזכאותן לקצבאות לא תיפגע. כיום, אישה חד הורית - שבעלה לשעבר אינו משלם את דמי המזונות בהם הוא חייב - מקבלת את הכסף מהביטוח הלאומי. עם זאת, קצבת המזונות אוחדה עם קצבת הבטחת הכנסה, וכתוצאה מכך, החל משנת 2003 גובה קצבתה של אישה חד הורית שעובדת ומרוויחה מעל 600 שקלים נפגע ויורד עד כדי לביטול מוחלט של הקצבה עבור אישה שמרוויחה מעל כ-7,000 שקלים.
20/02/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
דיון בוועדת העבודה והרווחה התקיים (יום ג', 20.2.18) בנושא העומס הרב על העובדים הסוציאליים. ח"כ איציק שמולי, מיוזמי הדיון, הציג נתונים עדכניים שקיבל ממשרד הרווחה לגבי עומס העבודה של עובדים סוציאליים, לפיהם כל עובד מטפל בממוצע 121 תיקים ו-340 נפשות לעובד סוציאלי אחד. היישובים השיאנים הם מעיליא, שער הנגב ורמת ישי, בהם יש למעלה מ-220 תיקים לכל עובד. לעומתם, המצב הטוב ביותר בתחום זה נרשם ביישובים עמנואל (42 תיקים למטפל), חברון (22) וחריש (16). ח"כ שמולי אמר בדיון: "לא פעם, חוסר המענה מוביל לאלימות מצד המטופל כלפי העובדים הסוציאליים".
20/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
בתי-חולים יחויבו למסור בתוך 14 יום למגן-דוד-אדום את שמו, מספר תעודת הזהות ושם קופת-החולים של מי שפונה על-ידי ניידת של מד"א ובשל מצבו הרפואי לא ניתן היה לברר איתו את פרטיו האישיים. כך אישרה (ג', 20.2.18) ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, פה אחד לקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק של חברות הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) ואורלי לוי-אבקסיס.
20/02/2018  |  גלית יצחק-אוגנוב  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית (יום ב', 19.2.18) את התיקון להצעת חוק הרשות השנייה שנודע בשם: חוק ערוץ 20. כל ההסתייגויות שהוגשו - נדחו במהלך הקריאה השנייה. 36 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, שניים התנגדו וח"כ אחד נמנע.
20/02/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
חברי הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו) סיכמו ביניהם על מתווה מוסכם לנוסח הצעת חוק למניעת מפגעים, המכונה "חוק המואזין".
19/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il