ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 20.2.18) לקריאה שנייה ושלישית את סעיפי התחבורה העוסקים באכיפת עבירות תעבורה באמצעים טכנולוגיים, מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית (חוק ההסדרים).
ההצעה שאושרה נועדה לסייע בצמצום העומס בכבישים, באמצעות מתן אפשרות לכלי רכב "מרובי" נוסעים (ארבעה לכל הפחות) לפלוש לנתיבי התחבורה הציבורית. בפורום מפעילות התחבורה הציבורית הפרטיות תקפו ההחלטה: "חבל שהממשלה והכנסת ממשיכות לתעדף את הרכב הפרטי על חשבון נוסעי התחבורה הציבורית בטענה שהוכחה כמופרכת כאילו הדבר יפחית את הגודש בכבישים". מנהל הפורום, יער אמיר, אמר: "נתיב התחבורה הציבורית כשמו כן הוא, אמור לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ולייצר העדפה על-פני כלי רכב פרטיים. אין ערך לנתיב תחבורה ציבורית אם אוטובוס לא יכול לנסוע בו באופן מהיר יותר, לרווחת עשרות הנוסעים שעליו". עוד הוסיף כי כיום ברור לכולם לאן הובילה אותנו מדיניות העדפת הרכב הפרטי, והדגיש כי החלטה זו תביא לתוצאה ההפוכה מכוונת הוועדה ותחמיר את הפגיעה במערכת התחבורה הציבורית.
רכז תחבורה באגף התקציבים באוצר, דור בלוך, הציג את ההצעה ואמר כי היא נועדה לתקן את פקודת התעבורה כך שזיהוי מספר הנוסעים ברכב, באמצעות מצלמה או רשומה אלקטרונית, יהווה ראיה קבילה למספר הנוסעים בו וכך ניתן יהיה לאפשר לכלי רכב מרובי נוסעים להשתמש בנתיבי תחבורה ציבורית. הוא הוסיף כי למרות הגודש בכבישים רק מיעוט קטן בוחר להגיע לעבודה בנסיעה שיתופית או בתחבורה ציבורית. לדבריו, כבר כיום ניתן להיכנס לנתיב המהיר לתל אביב ברכב מרובה נוסעים ללא תשלום, והדבר השפיע דרמטית על העומס.
מנכ"ל סייפר פלייס המספקת מערכות צילום נת"צים לעיריית תל אביב, אורי קריב, אמר כי המצלמות מבצעות צילום במיקוד המאפשר זיהוי מספר הנוסעים ברכב, ומיד לאחר מכן מבצעות טשטוש של הפנים. נציג אגף תפעול וטכנולוגיה בחברת נתיבי איילון, המפעילה אכיפה כזו בנתיב המהיר, אליצח דמבינסקי, הסביר כי לא ניתן לקבל תמונה שמזהה פנים וכי התמונות גם אינן נשמרות במאגר כלשהו. לדבריו, רק כאשר המערכת מזהה הפרה היא מעבירה את התמונה המטושטשת שממנה אפשר לזהות את מספר הרכב שביצע את העבירה. היו"ר
איתן כבל הבהיר כי לא יאפשר הוצאת מכרז שונה, שעלול לפגוע בפרטיות הציבור. לדבריו, ההצעה היא המשך ישיר של השימוע שמקיימת הוועדה בנושא התחבורה הציבורית, והמשך לישיבות שקיימה הוועדה בעבר בעניין הנסיעה השיתופית.