איש מחירון הרכב, לוי יצחק, החל לשמש כיצגן עבור
חברת מטרופולין. המטרה היא לגייס נהגים חדשים לחברה תוך שהוא מראה לנהגים קיימים כי שכרם יהיה גבוה יותר אם יעברו חברה, ומציע למי שאין לו רישיון לעשות רישיון אוטובוס על-חשבון החברה.
חודשיים לאחר שפורסם על כך לראשונה ב-News1, איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות
אבי אדרי והנהלת חברת התחבורה הציבורית מטרופולין בראשות המנכ"ל
אילן קרני והיו"ר ערן כץ חתמו (יום ה', 22.2.18), על הסכם קיבוצי בחברה - לראשונה מאז התאגדו עובדיה בהסתדרות במהלך יולי 2017. השכר השעתי של נהגי מטרופולין יגדל ל-43 שקל לשעה - השכר הגבוה ביותר בענף הגדול בכ-10% מהשכר השעתי הנהוג לצד זאת כולל ההסכם שיפור בהפרשות הפנסיוניות ומענק חתימה.
ההסכם, אשר בתוקף לשלוש שנים, יחול על כ-900 עובדים, בהם נהגים, עובדי קופה ומפקחים. במו"מ לחתימת ההסכם לקחו חלק יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"ל מטרופולין אילן קרני, יו"ר מטרופולין ערן כץ, ממונה חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא. הליווי המשפטי להסכם מצד ההסתדרות ניתן על-ידי עורכי הדין
אלעד מורג ויערה צישינסקי מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, עו"ד יניב וייס מאגף הפנסיה ועו"ד
יעל שילוני ממשרד עו"ד
אהוד שילוני ושות'.
מתנאי ההעסקה המשופרים יהנו גם מאות הנהגים החדשים שמטרופולין מגייסת לשורותיה בימים אלו, לקראת הפעלת אשכול שרון חולון, במסגרת זכייתה במכרז הגדול ביותר של
משרד התחבורה עד כה.
הנהגים החדשים ייקלטו כבר היום בחברה בקווי השרון, ובתחילת הפעימה הראשונה של המכרז ינהגו בקווים העירוניים בנתניה, בקיץ 2018.
כחלק מההסכם יועלה שכרם של נהגי התחבורה הציבורית בחברה ל-43 שקל לשעה. נזכיר כי השכר המקסימלי המקובל בענף עומד כיום על 39 שקל לשעה. יתרה מכך נקבע כי שכר היסוד של הנהגים יוצמד למדד המחירים לצרכן, אולם הוא יעודכן רק במקרים של עליית המדד.
שכר המפקחים בוותק של עד שנה אחת בחברה יועלה ל-31 שקל לשעה, ושכר המפקחים הוותיקים יותר יוגדל ל-33 שקל. שכר הקופאים בוותק של עד שנה לא יפחת מ-33 שקל לשעה, והקופאים הוותיקים יותר ייהנו משכר מוגדל של 36 שקל.
עוד כולל ההסכם את העלאת ההפרשות לפיצויים ל-8.3% וחלוקת מענק חודשי לנהגים בגין אי-היעדרות בסך 140 שקל. הצדדים הסכימו גם על הנהגת נופשים בחברה – מהלך תקדימי בענף – והעובדים אף יוכלו לבחור בין מימוש הנופש לקבלת תלושי שי. העובדים יקבלו קרן השתלמות מהיום הראשון בעבודה, ולאחר צבירת ותק של שמונה שנים יגדלו אליה ההפרשות מצד המעסיק ל-7.5%. הצדדים הסכימו על חלוקת מענק חתימה בגובה 1.2 מיליון שקל, שיחולק לכלל העובדים בהתאם למפתח מיוחד שייקבע בין נציגות העובדים להנהלה.
בנוסף לכך כולל ההסכם מנגנון פיטורים ייחודי עם התראה ראשונה, שנייה ושלישית – ובמידה שהחברה בכל זאת תחליט להקדים ולסיים העסקת עובד תהא מחויבת בבוררות אצל שופט בדימוס.
אילן קרני, מנכ"ל מטרופולין: "מטרופולין היא החברה הראשונה בענף להציע תנאי העסקה ברמה זו לנהגים. שיפרנו משמעותית את שכר הבסיס, ועל בסיסו יגדלו גם ההפרשות הסוציאליות ומעטפת הרווחה. כל זאת מתוך הכרה בחשיבות ההון האנושי בחברה, וחיזוק מעמד הנהג. מדובר במקצוע מבוקש במשק עם יציבות תעסוקתית, עניין וגמישות בשעות העבודה, ומשכך אנו קוראים גם לנהגים חדשים להצטרף לשורותינו, וליהנות מהשכר הגבוה בענף".