|   15:07:40
דלג
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
יו"ר ועדת הכספים מאיים על משרד האוצר:

אם לא תעבירו כסף - נכריח אתכם

ועדת הכספים דנה בדרישת רשויות מקומיות הסמוכות לנתב"ג, לקבל סכומי כסף גדולים כפיצוי על הנזק שנגרם להם בשל פעילות השדה שאינו משלם ארנונה ח"כ משה גפני לאוצר: "אנחנו נשנה את החוק הזה. אם תשתפו פעולה אתנו טוב. אם לא - אז יעבור בניגוד לדעתכם"
25/02/2018  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות

ועדת הכספים דנה (יום א', 25.2.18) בדרישת רשויות מקומיות הסמוכות לנמל התעופה בן־גוריון (נתב"ג), לקבל סכומי כסף גדולים כפיצוי על הנזק שנגרם להם בשל פעילות השדה שאינו משלם ארנונה. נתב"ג, המנוהל בידי רשות שדות התעופה (רש"ת), מוגדר כ"שטח גלילי" שהעסקים בתחומו אינם מחויבים בתשלום ארנונה לשום רשות מקומית.

בחוק ההסדרים שהוגש לוועדת הכספים נקבע כי רש"ת המרוויחה סכומי עתק בנתב"ג, תעביר למדינה מתוך רווחיה כ-1.2 מיליארד שקלים בשנת 2019. ראשי רשויות סמוכים לנתב"ג טוענים כי הובטח להם בעל פה שמתוך סכום זה, יחולקו להם 100 מיליון שקלים. הם דורשים להגדיל את הסכום ל-300 מיליון שקלים, בהתאם למתווה ברור ושקוף.

סגנית הממונה על התקציבים באוצר, עדי חכמון, אמרה בדיון: "במסגרת התקציב - החקיקה הזו לא מחסירה כסף מהרשויות האלה. יוקצו 100 מיליון שקלים, בין היתר, גם לרשויות האלה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, איים על אנשי האוצר: "אתם מודים בעובדה שצריך לפצות את הרשויות האלה, רק שאתם אומרים 100 מיליון שקלים ואנחנו אומרים 300 מיליון שקלים. אנחנו נשנה את החוק הזה. אם תשתפו פעולה אתנו טוב. אם לא, אז יעבור בניגוד לדעתכם, כי אין ויכוח קואליציה-אופוזיציה, כי ההיגיון אומר לשנות את המצב. בחוק הזה יהיה כתוב סכום כסף שיילך לרשויות האלה".

מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), יעקב גנות,: "אני לא חברה ממשלתית. בקופת רש"ת 2.6 מיליארד שקלים, מזה 1.19 מיליארד שקלים שייכים לאוצר בשנה זו ביולי מחצית ובמחצית השנה הבאה היתרה. אנחנו נבצע מה שמשרדי האוצר והתחבורה יחליטו. עם זאת, אנחנו נמצאים במצב שיש לפנינו עלויות פיתוח 4.4 מיליארד שקלים על-מנת לתת מענה לגידול הלא צפוי של 40 אחוזים בפעילות בשלוש שנים אחרונות. תוכניות פיתוח הכרחיות, אחרת נצטרך להגביל את מספר הנוסעים בנתב"ג. הגענו למצב שבקופה שלנו יש סכום מסוים מינימלי לניהול הרשות, לראייה, משרד האוצר קיבל עמדתנו הנחושה שלא מסוגלים לעמוד בתוכניות הפיתוח ההכרחיות להמשך גידול או לפחות לשמירת המצב ולכן הוריד מהפרק נושא הארנונה. מדובר בבטיחות, בביטחון ובקיבולת - יש איסור של משרדי הממשלה לעשות שינוי, כי אלו נושאים בליבת העשייה".

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו: "שדה התעופה הוקם ע"י הבריטים ובמשך 40 שנה נקרא שדה התעופה לוד. עד שחוקק חוק רש"ת שילמו ארנונה ללוד. אך מה קרה מאז? מאז יש מפעל שמצליח וזה טוב, אך הבעיה שלא משלם ארנונה, מזיק לסביבה והרעש זה החלק הקטן ובנוסף, מתחרה בנו בהקמת שטחי מסחר, מלון, קניון וכד'. כל עוד הסעיף הזה לא יוחרג מחוק ההסדרים תהיה פה משמעת קואליציונית ויאושר כפי שהוא שזה רע לרשויות ולכן אני מבקש מוועדת הכספים להחריג אותו מחוק ההסדרים ואז נדון בו בסד זמנים אפשרי יותר. איך אני אבצע התחדשות עירונית בעיר שאני לא יכול לבנות לגובה. אובדן ההכנסות שלנו הוא עצום. הממשלה החליטה שייזרקו לנו 100 מיליון שקלים, לכל הרשויות מסביב נתב"ג. אנחנו לא רוצים בכך אלא רוצים תוכנית, שר הפנים הקים ועדה בעקבות לחץ שלנו, של שש הרשויות שגובלות בנתב"ג. רוצים שהדברים יהיו ברורים. 300 מיליון שקלים לחלוקה לשש הרשויות לפי מדד סוציו-אקונומי, שזה מה שעמדה לפרסם הוועדה שפוזרה. עכשיו מודיעים לנו שיחולקו רק 100 מיליון שקלים ויחולקו בין היתר, לרשויות הגובלות בנתב"ג, זה יהיה בדיוק כמו עיר עולים. בסוף זו תהיה עוד קופה קטנה של משרד הפנים שתחולק בהתאם לכל מיני שיקולים. אנחנו רוצים רק מהרווח לא לפגוע בנוסעים, או בבטיחות או בביטחון".

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט: "כל החוק הזה בניגוד למנהל תקין, היינו בעיצומה של ועדה גאוגרפית ושש רשויות נכנסו אליה: סיפוח שטח גלילי לאחד היישובים וחלוקה, הנושא היה צדק חלוקתי. ואז במסגרת דיוני התקציב החל מו"מ בין האוצר לעובדים או להנהלה, הרשות ונאמר לנו שסוגרים את הוועדה. יש לי שכונות שהמדינה שלחה לדיור הציבורי בשנות החמישים והיום לא יכולה לפתח התחדשות עירונית כי לא יכולה לבנות לגובה. אותו דבר לעניין פיתוח מסחר ותעסוקה. מגבלת הגובה ארבע קומות, שבת"א ובבני ברק 30 קומות ויותר, וכולם יודעים שמסחר ופעילות עסקית זה המפתח להצלחת עיר, אז רוצים שאקלוט עוד אוכלוסייה ומתחמי דיור אך לא יכולה לפתח, אפילו לא האכלה קייטרינג, יכלו לצאת ממתחם נתב"ג. נתב"ג זה האתרוג של המדינה".

ראש עיריית יהוד-מונוסון, יעלה מקליס: "יהוד-מונוסון עוברת תהליך התחדשות עירונית מאוד מסיבית והכפלת יחידות הדיור. לא סוד שמגורים יוצרים עומס כלכלי על רשות עירונית והאיזון בא מפעילות עסקית. היכולת שלנו לממש שטח מוגבל לשתיים-ארבע קומות. בנוסף, עכשיו רוצים להעביר כביש במקום בנתב"ג - במרכז התעסוקה של יהוד-מונוסון, כך שבמקום 650 אלף מ"ר לתעסוקה יורדים ל-80 אלף עד 100 אלף מ"ר. כלומר פגיעה של עד 100 מיליון שקלים ארנונה בשנה. רוצים להמשיך להתפתח אך שהשותפות הזו תשלם את מה שגורמת. כל מי שבונה בעיר משלם על הנזקים שיוצר לסביבה, אז גם כאן מי שגורם את הנזקים שישלם בגין הנזקים שיוצר".

ראש מועצת שוהם, גיל לבנה: "רש"ת זה לא רק הטרמינל ומסלולי ההמראה. חלק גדול משטח נמל התעופה משמש כאזור לוגיסטי ועסקי לכל דבר ועניין. חברות בינ"ל נהנות מפטור מארנונה רק בגלל שהן בתוך השטח 'הגלילי' של רש"ת. כשיש לחברה אפשרות לבנות בשטחיי מסחר בנתב"ג או ברשויות ברור איפה תבחר. בנתב"ג רוצים להקים מחסנים למוצרים מוזמנים מחו"ל שיופצו ישירות מנתב"ג לבית הלקוח. כשיש פטור מארנונה ברור שזה יוקם שם ולא ברשויות מסביב. את זה צריך לתקן".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "יש להגדיל את הסכום המיועד להעברה לשש הרשויות סביב נתב"ג. התושבים סובלים מרעש וזיהום והמון בעיות. פוגעים ברשויות המקומיות הללו. למה רק 100 מיליון שקלים ולא 300 מיליון שקלים? מעבר לזה החלוקה צריכה להיות ברורה וצריך לראות את התוכנית לחלוקת הכספים בכתוב".

רכז האופוזיציה בוועדת הכספים, ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "הייתה ועדה במשרד הפנים שפיזרו אותה והייתה צריכה להגיש המלצות: לפצות שש רשויות מסביב לנתב"ג, כי יש להן נזקים והוצאות כתוצאה מפעילות רש"ת. הרשויות לא יכולות לבנות לגובה בניגוד לרשויות אחרות. אני לא רואה סיבה שתחנת דלק בכניסה לנתב"ג לא משלמת ארנונה אך במקומות אחרים לא רחוקים משם כן. בית קפה בשטח רש"ת משלם ארנונה רק לרש"ת. זה עיוות בלתי נסבל. צריך להקצות חלק מהכסף לרשויות הגובלות ולקבוע קריטריונים ברורים באזור הזה 250 אלף תושבים וצריכים ליהנות כי משלמים בעקיפין על קיום נתב"ג. בחוק צריך להיות כתוב מי יחלק וכיצד יחולק הכסף".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "אם אנחנו לא נקבע איך הרשויות יפוצו ובכמה בסוף יימרחו אותנו ואותן. זה יהפוך להיות סאגה כמו בנושא עיר עולים שנותר במשך שנים קריטריון עלום שלא ייצג את המצב בפועל, במציאות. יש לפצות את שש הרשויות באופן סדור על-פי תוכנית שתוצג כאן בוועדת הכספים במסגרת החוק הזה".

ח"כ דוד ביתן (הליכוד): "הסעיף הזה לא יכול לעבור, חייבים לקבוע כמה יעבור לרשויות, לקבוע מקסימום סכום שיעבור לכולם. לא ייתכן שנצביע על החוק הזה בזמן שלא נדע מה באמת מתכוונים להעביר לאותן שש רשויות. הדברים חייבים להופיע בחוק".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "צריך לוודא שאותם אלה שנמצאים מסביב לרש"ת, יקבלו את מה שמגיע להם בפועל. הם נפגעים וזה ברור. כשאתה ראש רשות ולא יכול לממש את הפוטנציאל של השטח שלך בגלל מגבלות של אי-בנייה לגובה וכד', אתה נפגע, כי זה מקטין את היכולת שלך לייצור מקורות הכנסה לעיר. אסור לנו להסכים לכך שייזרקו להם איזה פיצוי קטן. הפיצוי הכספים צריך להלום את הנזק לאורך שנים".

תאריך:  25/02/2018   |   עודכן:  25/02/2018
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד ביתן   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר רביבו   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעלה מקליס   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב גנות   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אם לא תעבירו כסף - נכריח אתכם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהבלובסקי
25/02/18 23:55
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת שרים לחקיקה אישרה (יום א', 25.2.18) את יוזמת שר הכלכלה והרשות ההגבלים העסקיים לערוך שינויים מהותיים בחוק ההגבלים העסקיים.
25/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
"לא ניתן למשרד האוצר צ'ק בלנקו, שיאפשר לממשלה לקדם בנייה בכל מקום שהרשות המקומית לא רוצה בכך", אמר (יום א', 25.2.18) יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש בדיון היום על פרק י' בהצעת חוק התוכנית הכלכלית - עבודות פיתוח בתוכנית למגורים. הצעת החוק מציעה להסמיך את רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון לבצע את עבודות הפיתוח המעכבות שיווק יחידות דיור בעצמן, במקום העירייה המוסמכת לעשות זאת היום.
25/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים צפויה לאשר במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2019, הצעת חוק חברתית חשובה, לפיה יגדל מענק העבודה (מס הכנסה שלילי) למי שעובדים בשכר נמוך. הוועדה החלה (יום א', 25.2.18) לדון בהצעה. מטרת ההצעה הינה להגדיל עוד יותר את המאמץ לצמצום פערים חברתיים ולהוצאת אנשים עובדים ממעגל העוני.
25/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה (יום א', 25.2.18) פה אחד את סעיפי חוק ההסדרים לפיהם יוקדם בשנה השינוי בשיטת החישוב של תוספת ותק הניתנת למקבלי קצבת זקנה מהמוסד לביטוח לאומי, כך שכבר בשנת 2018 יוכלו מקבלי הקצבה לצבור ותק רב יותר ולהגדיל את תוספת הוותק לה יהיו זכאים לאחר פרישתם, ב-307 עד 673 שקלים בחודש (תלוי בגיל ובהרכב המשפחתי). מצ"ב דוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת המנתח את השינוי.
25/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
הטבות המס שהורים לילדים נהנים מהם מאז השנה שעברה יהפכו להטבות קבועות, כך סוכם (יום ה', 22.2.18) בוועדת הכספים במסגרת דיוני חוק ההסדרים הנלווה לחוק התקציב לשנת 2019.
22/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il