חברת דואר ישראל מרחיבה את ערוצי ההפצה שלה ונכנסת לראשונה לתחום המכונות האוטומטיות למסירת חבילות. החברה הודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת "פז", בראשות
יונה פוגל, במסגרת זאת יוכלו לקוחות דואר ישראל לאסוף חבילות המוזמנות מהארץ או מחו"ל באמצעות אלפי הלוקרים האלקטרוניים Yellow Box של "פז", בכל שעות היממה, 7 ימים בפרישה רחבה של 120 מתחמי פז ברחבי הארץ. השירות אשר ייקרא "box2go", יוצע במהלך חודש מרס במחיר של 9.9 שקל עד 48 שעות.
מדובר במהלך אסטרטגי, שיאפשר לחברת דואר ישראל להמשיך ולהרחיב את פתרונות איסוף החבילות ברחבי הארץ במהירות ובנוחות וללא המתנה, תוך המשך שיפור זמני המסירה ביחידות הדואר. בשנת 2017 מסרה דואר ישראל מעל 61 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, מתוכן כבר כיום כרבע נמסר מחוץ לסניפי החברה, באמצעות מאות מרכזי מסירת חבילות מחוץ לדואר, וכן באמצעות מערך השליחים של הדואר ושל חברת Gett.
במסגרת שירות " box2go" יוכלו לקוחות הדואר לבחור את התחנה הנוחה להם לאיסוף החבילה, מתוך 120 מתחמי "פז" בהם השירות זמין, מקצרין בצפון הארץ ועד אילת בדרום. כדי לקבל את החבילה באחד מאלפי הלוקרים של פז, יבצע הלקוח רישום חד-פעמי לפורטל 'MYPOST' באתר דואר ישראל יקבל כתובת וירטואלית, ואת הכתובת הזו יציין ככתובת המשלוח בעת ביצוע הזמנות באתרי סחר בארץ ובחו"ל ובהתאם יקבל את החבילה ללוקר שיבחר ברחבי הארץ. עם הגעת החבילה לתחנה יקבל הלקוח מסרון למספר הנייד אותו הזין בעת ההזמנה, בצירוף קוד אישי לפתיחת הלוקר בו נמצאת החבילה. את החבילה יוכל לאסוף תוך 48 שעות, לאורך כל שעות היממה, בזמן שנוח לו. "Yellow Box" מציע שימוש בלוקרים אלקטרוניים של חברת KEBA האוסטרית, המתמחה בפתרונות אוטומציה העומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם. הלוקרים מוצבים בחזית חנויות הנוחות, מוארים ומנוטרים על-ידי מצלמות אבטחה סביב השעון.
חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "שיתוף הפעולה עם "פז", הוא חלק מאסטרטגיה עסקית מקיפה שאנו מובילים בשנתיים האחרונות, לשיתופי פעולה עם גופים מובילים במשק. אני מאמין בשותפויות כדוגמת שיתוף הפעולה עם "פז", אשר יוצרות ערך משותף לשתי החברות. ולראיה עם כל אחד מהשותפים אליהם חברנו, כמו שופרסל, עזריאלי, eBay, Gett וחברות נוספות, הרחבנו את תחומי הפעילות יחד, בדרך שמאפשרת לשפר משמעותית את השירות ללקוחותינו, ולהרחיב את הפעילות העסקית. בשנים הקרובות נמשיך ליצור שותפויות נוספות כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה".