|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

כוונה ללא מועד ברור

נתח משמעותי מקווי אגד י-ם יעבור למפעיל אחר

שר התחבורה מבטיח בוועדה לביקורת המדינה מועד חדש לתחילת פעילותו של קו הרכבת המהיר לירושלים - ערב חג סוכות פעימת התעריפים בנסיעות בין מטרופולינים נדחתה שוב וצפויה רק בעוד שבועיים מבנים ניידים יוקצו לנהגים
05/03/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
אגד. אחוז גבוה של אי-ביצוע

הוועדה לביקורת המדינה קיימה (יום ב', 5.3.18) ישיבה בהשתתפות שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ. כ"ץ העניק לוועדה סקירה על הנושאים שעל סדר יומו, בדגש על תחום התחבורה הציבורית. הוועדה גם דנה בכשלים בהפעלת כרטיס הרב-קו, עליהם הצביע מבקר המדינה בדוח השנתי 68א (2017).

הוא הודיע על עיכוב נוסף ביישום פעימת התעריפים בנסיעות בין-מטרופולינים שאמורה הייתה לצאת לדרך כבר בפברואר, אך מעוכבת במשרד האוצר.

עוד דחייה בקו הרכבת לירושלים

לשאלת היושב-ראש שלי יחימוביץ' בעניין דחיית פתיחת קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים, אמר השר כ"ץ כי לאחר שתי פגישות שקיים עם נציגי הרכבת החליט לא להפעיל את הקו באופן חלקי למרות שאפשר, כדי לעמוד בכל דרישות הבטיחות. הוא התווה מועד חדש להפעלה: "קו הרכבת המהיר לירושלים יחל לפעול בצורה מסחרית בערב סוכות, ובחול-המועד סוכות, כבר יהיו נסיעות חינם. בשלב הראשון המסילה תחושמל עד לתחנת השלום, כשיצאו שלוש רכבות מדי שעה; וחודשיים-שלושה לאחר מכן החשמול ימשיך עד תחנת סבידור מרכז והרצליה. התכנון היה להתחיל פעילות חלקית של הרכבת עוד לפני פסח, עם תוכנית בטיחות שהרכבת קבעה, אך לאחר דיון עם הכבאות והמשטרה הוחלט לנהוג בצורה מחמירה ולעכב את ההפעלה עד לערב חג הסוכות. יכול להיות שכן אפשר היה להפעיל חלקית בלוח הזמנים המקורי, אך במקום להיאבק במחיר פופולריות רגעית, אל מול בטיחות, החלטתי לעכב את הפתיחה".

תכנון מדיניות - ללא נתונים

קרן טרנר-אייל, מנכ"ל משרד התחבורה, התייחסה לנושא התחבורה הציבורית ואמרה כי לעומת גידול של 3.8 אחוז באוכלוסייה בשנים 2017-2015, השימוש בתחבורה הציבורית גדל ב-11%. היא דיברה על נסיעות נוסע ולא על משתמשים. כאשר התבקשה למסור נתונים על שיעור הגידול בשימוש ברכב פרטי אמרה כי אין לה נתונים בנושא, ואלה נמצאים בידי הלמ"ס. כמה מחברי הוועדה הרימו גבה על תשובתה ותהו כיצד יכול המשרד לתכנן מדיניותך כשאין בידיו את הנתונים על אחוז הפיצול.

ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני) תהתה "מתי נשים את התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפות? היום לקח לי 3 שעות להגיע לירושלים! האם יש יעדים מספריים להעברת נוסעים מתחבורה פרטית לציבורית ואיך מודדים עמידה ביעדים האלה?"

טרנר-אייל: "במטרופולין ירושלים נוסעים מדי יום בתחבורה הציבורית כ-700 אלף נוסעים, מתוכם כ-150 אלף ברכבת הקלה, אך עדיין רמת השירות לא מספקת. עד סוף השנה יוכנס מפעיל נוסף בנוסף לאגד, שיוצא ממנה נתח משמעותי של קווים, ואנחנו רואים שבכל מקום בו יש תחרות - השירות משתפר". היא לא ציינה מתי זה יקרה.

תושבי ירושלים חוששים

ביום חמישי הקרוב יחל בירושלים ניסוי בו לא יהיה ניתן לטעון את הכרטיס אצל הנהג. על כך אמרה המנכ"ל: "זהו צעד מחויב כדי לשפר את השירות ולהוריד את העומס מהנהגים. הטעינה תוכל להתבצע במגוון רחב של ערוצים: יישומון, אינטרנט, כ-400 מכשירי כספונט, 90 עמדות טעינה של חברת סיטיפס, קופיקס ועוד. אנחנו מכניסים יותר בעלי עסקים להיות מורשים להחזיק עמדות טעינה. כל בית עסק שרוצה יכול להחזיק עמדה ולקבל על תשלום וכך גם בתי הספר, בתי אבות, בתי כנסת ומרכזים קהילתיים יוכלו להטעין ולהרוויח. חשוב להדגיש כי בשלב הראשון מי שיעלה ולא הטעין את כרטיס הרב קו, יוכל לקנות חופשי-יומי ואיש לא ייזרק לרחוב. היום התמריץ לטעון מרחוק לא קיים; הנוסעים טוענים את הכרטיס אצל הנהג, זה מעכב את הנוסעים ומוציא את הנהג מהכביש".

לסיום אמרה טרנר כי המשרד פועל על-מנת להמשיך ולהכניס אמצעים טכנולוגיים שבעתיד הלא רחוק לא ידרשו מגע פיזי לצורך התשלום ויאפשרו גם התחשבנות בדיעבד ולא רק טעינה של כסף מראש. נציג משרד המבקר תהה בדיון האם אכן נערך משרד התחבורה כנדרש מבחינת מספר המכונות.

צחי סעד, המשנה למנכ"ל מבקר המדינה ומנהל החטיבה לביקורת תחומי כלכלה, אמר כי ישנם ליקויים בתחום הרב-קו אשר תוקנו מאז כתיבת הדוח, אך השאלה הגדולה היא האם פעולות המשרד בתחום התחבורה הציבורית משיגות את הביקוש - האם הפיתוח מצליח להדביק את הפערים. עוד אמר כי סעד כי בשבוע הבא יפורסם דוח ביקורת על הרכבת הקלה בתל אביב, והדגיש כי כרטיס הרב-קו אמור להגביר את יעילות סקטור התחבורה הציבורית, וחשיבותו הגדולה היא בקישורויות (בין אמצעי תחבורה שונים).


מה עם הנת"צים הבין-עירוניים?

גיל יעקב, מנכ"ל ארגון 15 דקות, בירך על פעולות משרד התחבורה, אך ביקש לתת את הדעת על פתרונות דחופים יותר שהציבור עדיין איננו רואה, ביניהם נתיבי תחבורה ציבורית בין-עירוניים שאינם מצריכים אישור מצד הרשויות המקומיות, קווים מהירים למוקדי תעסוקה הנמצאים בתת-ביצוע ועלייה מכל הדלתות. אנו חוששים כי השינוי בירושלים, לגבי אי-הטענת רב-קו אצל הנהג, נעשה ללא הכנה מספקת, ועלול להביא לחיכוכים בין הנהגים לנוסעים". השר כ"ץ וטרנר-אייל השיבו שיש נת"צים בין-עירוניים אחדים שמקודמים, אך חשוב יותר שיהיו נת"צים עירוניים.

מבנים יבילים לנהגים

תום פומרוביץ', רכז ענף תחבורה ב'כח לעובדים', המאגדת את עובדי אגד תעבורה: "לא די לשפר את מעמד הנהג. גם הפקחים והכרטיסנים שעולים לאוטובוס הם כוח עזר חשוב. כיום הם מרוויחים שכר מינימום והתחום מצוי בתת-תקינה קשה. עלייה מאחור היא צעד מבורך אבל היא גם כר פורה לרמאויות שהמדינה מפסידה מהם. כדי להתמודד עם זה צריך הרבה יותר פקחים בתחבורה הציבורית וכיום אין שום תמריץ לעבוד במקצוע הזה עם השכר והתנאים".

דורון עזרא, יו"ר ועד עובדי דן, אמר כי עדיין חסרים נהגים רבים. "נהג נדרש לעבוד 12 שעות עם עמידה מרובה בפקקים ובסוף הקו אין לו אפילו מקום ללכת לנוח או ללכת לשירותים". על כך אמרה טרנר כי המשרד פועל להצבת מבניים יבילים שאינם מצריכים את אישור הרשויות המקומיות ויתנו מענה.

ח"כ רחל עזריה (כולנו): "אני מבקשת לדעת כמה נוסעים יש בירושלים ומה היעדים של המשרד בנושא הזה? מתי ייכנס עוד מפעיל מלבד אגד? בנוסף, ירושלים עוברת תהליך מאסיבי של התחדשות עירונית. אין שום שלב בתכנון של השכונות שבו התחבורה הציבורית נכנסת לדיון. אנשים קונים עוד רכב פרטי ואז אנחנו מעמיסים ויוצרים שכונות פקוקות בירושלים. מתי ואיך תהיה קדימות לתכנון תחבורה ציבורית בהתחדשות עירונית?" בתגובה לשאלותיה, השיבה מנכ"ל משרד התחבורה, כי "ירושלים היא העיר שבה השימוש הגבוה ביותר בתחבורה ציבורית. אנחנו עובדים בצות אב לתחבורה קשה מאוד על תכנון קווים לשכונות בהתחדשות עירונית. בנוסף, בקרוב נוציא חלק נכבד מאוד מהקווים למכרז מול אגד ואנחנו סוללים הרבה נת"צים בכניסה לעיר; עוד שינוי הוא הכנסת מוניות שירות שניתן יהיה להשתמש בהן עם רב-קו באמצע השבוע".

ח"כ סעיד אלחרומי (הרשימה המשותפת): "בנגב מרגישים את המהפכה, התחבורתית. עדיין חסרים כבישים בין היישובים בדרום, והתחבורה הציבורית בתוך יישובי הבדווים חסרה".

ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי): "הקו הסגול ברמת גן הוא אסון תעבורתי. אני מבקשת לאפשר לעירייה להציג חלופה למיקום התחנה".

ח"כ פנינה תמנו שאטה (יש עתיד): "אין נגישות בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב. לולא הייתי מלווה את אמי בת ה-78 לשם, היא לעולם לא הייתה יכולה להסתדר לבדה".

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) התייחס לכוונה לבטל את אפשרות התשלום במזומן באוטובוסים, וביקש לדעת איך מוודאים נגישות להטענת הרב קו לאוכלוסייה המבוגרת?

ח"כ מיכאל מלכיאלי העיר כי "בשכונות החרדיות יש תחנות בודדות בלבד להטענת הרב-קו", וציין כי תחנות סגורות בחלק משעות היממה.


כ"ץ: "מאשימים אותי בכך שאני 'גוזר סרטים' - ואני מודה באשמה, אבל אני לא מגיע אפילו ל-50% מהמיזמים שנחנכים. כבישים הם באמת 'המותג' הכי טוב, ואם אני אישית לא הייתי נאבק עליהם - אף אחד מהם לא היה קורה; אם היה במקומי שר אחר - זה לא היה קורה. ההשקעה האדירה בכבישים לא סותרת השקעה בתחבורה הציבורית. הורדנו את מחירי האוטובוסים; העלנו את שכר הנהגים ל-39 שקל לשעה, ובקרוב הוא יעלה ל-43".

היו"ר יחימוביץ' נוכחה כי רבות משאלות הח"כים נותרו ללא מענה, ולכן נמנעה מלסכם את הישיבה ואמרה כי תקיים דיון נוסף.

תאריך:  05/03/2018   |   עודכן:  05/03/2018
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתח משמעותי מקווי אגד י-ם יעבור למפעיל אחר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מלאכי 1
6/03/18 01:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
שר התחבורה ישראל כ"ץ מסרב בכל תוקף להטיל אגרת גודש על כלי רכב הנכנסים למטרופולין תל אביב, ובצדק מבחינתו: לא ייתכן להטיל אגרה כל עוד התחבורה הציבורית לא הגיעה לרמה הנדרשת שתספק חלופה ראויה לשמה לזו הפרטית, כמו זו שבמדינות אירופה.
04/03/2018  |  עידן יוסף  |   מאמרים
עיכובים ביישום קורים לא רק בקו הרכבת המהיר לירושלים. שר התחבורה ישראל כ"ץ נאלץ להשהות את חתימתו על הצו שיאפשר נסיעות מוזלות בתחבורה הציבורית בין המטרופולינים הגדולות ובין אזורים סמוכים מחוץ למטרופולינים.
02/03/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, החליט בהתייעצות עם שר האוצר, משה כחלון להמליץ על מינויו של דן הראל לתפקיד יו"ר חברת רכבת ישראל. המינוי כפוף לאישור דירקטוריון החברה.
28/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
"ישראל עומדת" - ועדת הכלכלה המשיכה (יום ב', 26.2.18) בסדרת הדיונים במסגרת השימוע לקידום התחבורה הציבורית בישראל. הדיון היום עסק בשירות לנוסעים באוטובוסים והמחסור בנהגים, ונשמעו בו טענות קשות על מצב הנהגים. נהגת האוטובוס רבקה מכלוף אף סיפרה כי היא "נאלצת לעשות את הצרכים בדלי של האוטובוס". היו"ר איתן כבל אמר כי "אין תחבורה ציבורית בלי נהג, ואין נהג בלי תנאים, ואין תנאים בלי נתיב תחבורה ציבורית, ואין נתיב בלי העיריות - והתפקיד שלנו לחבר בין כולם".
26/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
המשטרה חושדת כי אב רצח (יום ב', 26.2.18) את בנו בן שלוש וחצי, ואז התאבד באמצעות פריצה מול רכבת נוסעת בסמוך לתחנת בית יהושע. גופת הילד התגלתה ברכב שחנה בסמוך. מחקירה ראשונית עולה כי הוא נרצח על-רקע סכסוך גירושין, וחטיפת הילד אתמול מבית אמו ברעננה על-ידי האב. האם נפצעה באורח קל מדקירה בחפץ חד.
26/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il