|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
כחלון וכ"ץ. עשו חצי עבודה [צילום: אלכס קולומויסקי]
|
|
|
|
תושבי הצפון ישלמו 60 שקל יותר
|
ועדת המחירים של משרדי התחבורה והאוצר מפלה את תושבי הצפון ● במסגרת פעימת ההוזלות שתחל ב-28 במרס יידרשו תושבי הצפון המבקשים לנסוע בתחבורה הציבורית לגוש-דן לשלם כ-10% יותר עבור התחבורה הציבורית
|
|
|
|
|
תעריף הנסיעה היומי לתל אביב | |
| ממצפה רמון - 37.50 שקל | |
| מעתלית - 40 שקל | |
| מעפולה - 60 שקל | |
|
|
|
|
גרים בצפון? בקרוב תשלמו יותר. שר התחבורה ישראל כ"ץ ושר האוצר משה כחלון חתמו על צו מחירים חדש בתעריפי התחבורה הציבורית. הצו היה אמור להינתן כבר בחודש פברואר, אך חתימת השרים עליו התעכבה יותר מחודש, וזאת מבלי שנעשה שינוי כלשהו מן התכנון המקורי. ביום רביעי הבא, 28 במרס 2018, תחל פעימה חדשה שצפויה להוזיל משמעותית את הנסיעה בתחבורה הציבורית בישראל. אולם עיקר הנהנים מן השינוי, שיאפשר נסיעה חופשית בין המטרופולינים הגדולות, יהיו בעיקר תושבי דרום הארץ, ופחות תושבי הצפון. על-פי התעריפים החדשים, נסיעה למטרופולין תל אביב ממטרופולין חיפה תעלה כתשעה אחוזים וחצי יותר מאשר נסיעה דומה לנוסעים ממטרופולין באר שבע. כך למשל, מחיר מינוי חופשי-חודשי לגוש-דן יעלה 684 שקלים לתושבי הצפון, לעומת 624 שקלים בלבד לתושבי הדרום - 60 שקלים יותר! תעריף מינוי חופשי-יומי יהיה יקר יותר לצפוניים לעומת עמיתיהם מהדרום - ויעלה 40 שקלים לעומת 37.50 שקלים. מטרופולין חיפה כוללת בתוכה את חיפה והקריות, ומתפרסת מאזור נהריה בצפון, כרמיאל ונצרת במזרח ועד אזור זכרון יעקב בדרום. כל יתר ישובי הגליל, הגולן, העמקים והבקעה נדחקו לשוליים, וייאלצו לשלם 60 שקלים, כמחיר הכלל ארצי. יצוין כי הפער במחירים בין צפון הארץ לדרומה אינו נובע כתוצאה מפערי מרחק. כך למשל, נסיעה למרכז ת"א מעתלית, שקצרה ביותר מ-40 קילומטר מאשר נסיעה מירוחם, תעלה 9.6 אחוזים יותר. התעריפים המפלים נקבעו בוועדת מחירים משותפת למשרדי האוצר. בעיית האפליה הייתה פתירה באמצעות קביעת תעריף אחיד לצפון ולדרום, של 38.50 שקלים לחופשי יומי ו-640 שקלים לחופשי חודשי. אולם במשרדי התחבורה והאוצר לא גילו נכונות לפתור אותה. הפעימה החדשה מאפשרת למחזיקים ברב-קו נסיעה מוזלת וללא הגבלה באוטובוסים, ברכבות ובעתיד הרחוק גם במוניות השירות תוך אפשרות למעבר חופשי בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים למשך עשרים וארבע שעות בחופשי-יומי ולמשך 30 יום בחופשי-חודשי. כמו-כן, בוצעו תיקונים בין אזורים סמוכים שנותרו מחוץ לרפורמת התעריפים הקודמת, כך שתעריף הנסיעה היומי ביניהם לא יעלה על 21.50 שקלים.
|
תעריפי חופשי-יומי וחופשי-חודשי בין מטרופולינים |
מוצא
|
יעד
|
תעריף יומי (בשקלים)
|
תעריף חודשי (בשקלים)
|
הערות
|
מטרופולין חיפה
|
מטרופולין גוש-דן
|
40
|
684
|
כולל אזור חדרה ונחל עירון, אך לא כולל את ישובי הגולן והבקעה
|
מטרופולין באר שבע
|
מטרופולין גוש-דן
|
37.50
|
624
|
כולל אזור אשקלון וקרית גת
|
מטרופולין באר שבע
|
מטרופולין ירושלים
|
40
|
684
|
כולל אזור אשקלון וקרית גת
|
מטרופולין ירושלים
|
מטרופולין גוש-דן
|
32.50
|
540
|
|
כלל ארצי
|
|
60
|
900
|
למעט אילת והערבה
|
תעריפי חופשי-יומי וחופשי-חודשי בין אזורים סמוכים |
אזור נסיעה
|
תעריף יומי (בשקלים)
|
תעריף חודשי (בשקלים)
|
עפולה, בית שאן, דרום הכולן, כינרת
|
21.50
|
213
|
עפולה, בית שאן, נחל עירון, חדרה
|
21.50
|
213
|
עפולה, זכרון יעקב, כרמיאל, נצרת
|
21.50
|
213
|
נהריה, כרמיאל, נצרת, גליל מזרחי, כינרת, גולן
|
21.50
|
213
|
נחל עירון, חדרה, נצרת, זכרון יעקב
|
21.50
|
213
|
אשקלון, נתיבות ושדרות
|
18
|
200
|
קרית גת, נתיבות, שדרות ועתניאל
|
18
|
200
|
אשקלון, קרית גת, גדרה, אשדוד
|
21.50
|
213
|
קרית גת, בית שמש
|
21.50
|
213
|
תאריך:
|
19/03/2018
|
|
|
עודכן:
|
19/03/2018
|
|
עידן יוסף
|
+רשות ללא ראש
|
13:15 19/03/18 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
לנוכח העיכוב במינוי ראש לרשות הארצית לתחבורה הציבורית ביקש משרד התחבורה מנציבות שירות המדינה כי איתור ראש הרשות ייעשה באמצעות ההרכב הישן של ועדת האיתור ( מאיר חן. טרם נמצא מחליף קבוע)
|
|
תושבי הצפון ישלמו 60 שקל יותר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
גימי-יהודי מיהודה
|
19/03/18 22:12
|
|
בספטמבר 2017 סיים מאיר חן את תפקידו כמנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. אולם מאז פרש, ובחלוף כחצי שנה, עדיין לא נראים באופק המועמדים שצפויים להחליפו. את המועמד אמור לבחור שר התחבורה ישראל כ"ץ.
|
|
|
המאמר הזה רק יישמע לא-חברתי. כי איך אפשר להתנגד לרכבת שתוביל נוסעים לקריית שמונה וממנה ותחבר את הפריפריה למרכז, ועדיין להיקרא חברתי. אולם דווקא ההתנגדות לפיל הלבן לעיר הספר הצפונית היא המעשה החברתי הנכון והאמיתי, לא רק למען כלל תושבי ישראל אלא גם לטובת הק"שמונאים עצמם.
|
|
|
שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר, דחתה (יום ה', 15.3.18) שתי עתירות נגד החלק הרמת-גני של הקו הסגול במסגרת פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן.
|
|
|
"סיכונים כבדי משקל לעמידה בלוח הזמנים ובתקציב עליו מצהירה נת"ע" - זו המסקנה העיקרית בדוח מבקר המדינה, יוסף שפירא, על חברת נתיבי תחבורה עירוניים, הבונה את הרכבת הקלה בגוש-דן. הדוח מצביע (יום ד', 14.3.18) על עיכובים ניכרים במכרזים המרכזיים של הפרויקט ועל חילוקי דעות מתמשכים בין משרד האוצר לבין נת"ע ומשרד התחבורה.
|
|
|
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, קרן טרנר-אייל, פרסה (יום ב', 12.3.18) בפני ועדת השקיפות של הכנסת את נתוני שקיפות המשרד עליו היא מופקדת. "יצאנו למכרז על המערכת המספקת נתוני זמן אמת בתחבורה הציבורית. יש לנו בעיה עם זה שנתוני זמן אמת היום לא טובים. אדם רוצה לדעת בדיוק מתי האוטובוס שלו הגיע לתחנה, מתי יצא מהתחנה ומתי יגיע אליו ואת זה אנחנו עוד לא יודעים לעשות".
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
|
|
|
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
|
|
|
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|