משרד התחבורה פרסם מכרז חדש להפעלת אשכול קווי השירות בשומרון. את התחבורה הציבורית בשומרון מפעילה כיום חברת אפיקים.
חברת דן ובנותיה לא תורשנה להתמודד במכרז החדש, אך קואופרטיב
אגד יורשה להתמודד באמצעות תאגיד נפרד.
ההפעלה תורכב משני שלבים - הראשון יחל תשעה חודשים מיום הזכייה במכרז ויכלול שיפורים נקודתיים; השני, בתוך 15 חודשים מהזכייה יכלול הפעלה מלאה שכוללת גם עשרות קווים חדשים.
במסגרת השירות המלא, ייפתחו כאמור קווים חדשים:
- אלקנה (כולל השכונה הצפונית באלקנה)-תחנת רכבת ראש העין (דרך מסוף שומרון)
- שערי תקוה-רכבת ראש העין (דרך מסוף שומרון)
אריאל-אזור תעסוקה אפק (דרך ראש העין ואזור תעשיה חצב)
- קדומים-אזור תעשיה אריאל (דרך קרני שומרון, עמנואל, יקיר, רבבה, ברקן ואזור תעשיה ברקן)
- מתחנת רכבת ראש העין צפון לאלון מורה (בכיוון אחד)
- תחנת רכבת ראש העין צפון-יישובי גב ההר
- קרני שומרון-נתניה (דרך כביש 22, ללא כניסה לקדומים)
- קרני שומרון-פתח תקוה (כולל צופים)
- בית אריה-תחנת רכבת ראש העין (דרך אלעד)
- אלקנה-אוניברסיטת אריאל (דרך שערי תקוה ואורנית)
- עמנואל-בני ברק (ללא כניסה לקרני שומרון ולתחנת רכבת ראש העין)
- עמנואל-נתניה (דרך כפר סבא)
- עפולה-אוניברסיטת אריאל (דרך ישובי הבקעה)
- אלון מורה-תחנת רכבת ראש העין
- הר ברכה-תחנת רכבת ראש העין
- מבוא דותן-תחנת רכבת בנימינה
המכרז כולל שני קווי לילה - אחד מאלפי מנשה לכפר סבא ושני מבית אריה לתל אביב.
בניקוד למכרז תינתן חשיבות לשכר יסוד לנהגים, הפרשות סוציאליות ומענקי תמרוץ איסוף לנהג. מפעיל השירות יהיה זכאי למענק בגין בסך 40 אלף שקל בגין כל נהג אוטובוס חדש שיוכשר על ידו ועד לתקרה של 100 נהגים. קבלת המענק מותנה בהכשרה של לפחות 50 נהגים חדשים במהלך 18 חודשים ממועד ההודעה על הזכייה והעסקתם באשכול במשך שנה לפחות ממועד קבלת הרישיון או 2,000 שעות נהיגה, המוקדם מבניהם. הסיוע יינתן רק בגין נהגים חדשים אשר סיימו את תהליך קבלת רשיון הנהיגה בתוך לכל הפחות 36 חודשים ממועד ההודעה על הזכייה והועסקו באשכול לתקופה האמורה.
המפעיל יתחייב לרכוש 18 אוטובוסים בין-עירוניים ממוגני ירי מחברת אפיקים ויקבל ממנה 12 אוטובוסים שכאלה ללא תמורה. עם זאת, האחריות לתשתיות תוטל על המפעיל, ועליו להציג לפני מועד תחילת ההפעלה בפועל הסכמים חתומים המסדירים את תחזוקת צי האוטובוסים, חניון לילה וכן מסופים תפעוליים.
ככל ששיעור אי-ביצוע הנסיעות של מפעיל השירות יעלה על 2.5% ו/או ששיעור האיחורים או ההקדמות יעלה על 6% במהלך שנה, רשאית הממשלה לבטל את הסכם ההפעלה ולהעביר את הפעלת קווי השירות למפעיל אחר.