רשת
רמי לוי שיווק השקמה, שבבעלות איש העסקים רמי לוי, פרסמה (יום ד', 28.3.19) את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2017 ולשנת 2017 כולה: ההכנסות ב-2017 רשמו גידול של כ-11.8%לכ-5.07 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.54 מיליארד שקל בשנת 2016.
לדברי החברה, העלייה בהכנסות נבעה בעיקר מפתיחת 2 סניפים חדשים, ולמרות ירידה במכירות חנויות זהות בשיעור של כ-2.9% שנבעה מהורדת המחיר הממוצע לפריט בשיעור של כ-5%, הן לצורך הוזלת המחירים לצרכן והן כתוצאה מהעלייה החדה בקצב המכירות של המותג הפרטי המאופיין ברמת מחירים נמוכה יותר.
הרשת מפעילה 48 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בשיטת זכיינות) ובכוונת החברה לפתוח עוד 4 סניפי דיסקאונט חדשים במהלך השנה, ובכך להשלים פריסה של 52 סניפי דיסקאונט. החברה ממשיכה לבחון הקמה של סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת.
בנוסף, בכוונת החברה להרחיב את פעילותה אל תוך מרכזי הערים ולהפעיל סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף עירוני, הן באמצעות פתיחת סניפים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות.
בהתאם לאסטרטגיה זו, מתחילת השנה ועד היום הודיעה החברה על שתי עסקות להרחבת פעילותה בתוך הערים: הראשונה - עסקה לרכישת 20% ממניות רשת קופיקס (עם אופציה לרכישת עד 50.01% מהמניות), המפעילה כ-30 מרכולים תחת המותג סופר קופיקס וכ-130 בתי קפה תחת המותג קופיקס - רשת רמי לוי צפויה להשלים את העסקה בתחילת חודש אפריל השנה; השנייה - עסקה לרכישת 50.01% ממניות רשת חנויות הפארם גוד פארם המפעילה 9 סניפים באזור מרכז הארץ.
הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה בשנת 2017 עלה בכ-12% לכ-1.11 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-993.7 מיליון שקל בשנת 2016. שיעור הרווח הגולמי של הרשת בשנת 2017 עלה והסתכם ב-21.96%, לעומת 21.90% בשנת 2016. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהעלייה בקצב החדירה של מוצרי המותג הפרטי, וכן משיפור בתנאי הסחר מול הספקים.
הרווח התפעולי של רמי לוי בשנת 2017 עלה בכ-10% לכ-140.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-127.5 מיליון שקל בשנת 2016. שיעור הרווח התפעולי עמד על 2.77%, בהשוואה ל-2.81% בשנת 2016. השינוי בשיעור הרווח התפעולי נבע בעיקר מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי. הירידה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מעליה בהוצאות התפעול המיוחסות בעיקר לשכר, חשמל וארנונה, וכן מהכרה בהוצאות תפעול שלא נכללו בעבר בדוחותיה של החברה. כמו-כן, במהלך שנת 2017 נרשמו הוצאות חד-פעמיות בסך של כ-1.4 מיליון שקל, בהשוואה להכרה בהוצאות חד-פעמיות בסך של כ-7.3 מיליון שקל בשנת 2016. שיעור הרווח התפעולי בנטרול הוצאות חד-פעמיות עמד על כ-2.80% בהשוואה לכ-2.94% בשנת 2016.
ה-EBITDA בשנת 2017 עלה בכ-15% לכ-205.1 מיליון שקל (כ-4.04% מההכנסות), לעומת כ-178.4 מיליון שקל (כ-3.93% מההכנסות) בשנת 2016.
רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את שנת 2017 עם גידול של כ-16.5% ברווח הנקי שהסתכם בכ-110 מיליון שקל, לעומת כ-94.5 מיליון שקל בשנת 2016. העלייה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהגידול האמור ברווח התפעולי, מעליה בהכנסות מימון, נטו ומהפחתה בשיעור מס החברות.