|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

צוקרברג יעיד בקונגרס: "הגנה על הקהילה חשובה יותר מרווחים"

מארק צוקרברג אמור לתת את עדותו בפני הקונגרס האמריקני מחר אולם הקונגרס פרסם את תוכן העדות צוקרברג: "זו הייתה טעות גדולה. זו הייתה טעות שלי ואני מצטער"
09/04/2018  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: דור צח  |    |  גלובס  |  תגובות
[צילום: AP]

הקונגרס האמריקני פרסם הערב (ב') את העדות שימסור מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג במסגרת השימוע שייערך לו בבית הנבחרים ביום רביעי. לאחר מסירת העדות, ייפתח הדיון לשאלות מצד המחוקקים. עוד קודם לכן, מחר ב-21:15 בערב שעון ישראל, יעמוד צוקרברג בפני הסנאט. את העדות המלאה, באנגלית, אפשר למצוא כאן.

הטון של העדות ממשיך את קו המסרים של פייסבוק בתקופה האחרונה: התנצלות על מחדלי העבר, הבטחה שהם לא יתרחשו שוב והצגה מפורטת של הצעדים שננקטו מאז התרחשות האירועים שיצרו בשנה וחצי האחרונות משבר הולך ומעמיק סביב הרשת החברתית. "להגן על הקהילה שלנו חשוב לנו יותר מלמקסם את רווחינו", מסר צוקרברג בין היתר.

צוקרברג חזר בדבריו על רבות מהנקודות המרכזיות שהעלה בשבוע שעבר בשיחת הוועידה שערך עם עיתונאים, על כך שפייסבוק היא חברה אידיאליסטית ואופטימיסטית שנחושה לקחת אחריות ולתקן את עצמה. "אנחנו עומדים בפני מספר נושאים חשובים הקשורים לפרטיות, אבטחה ודמוקרטיה, ויהיו לכם שאלות קשות להפנות אליי בצדק", אומר צוקרברג. לפני שאדבר על הצעדים שננקוט כדי לטפל בהן, אני רוצה לדבר על איך הגענו לכאן. פייסבוק היא חברה אידיאליסטית ואופטימית. לאורך רוב שנות קיומנו, התמקדנו בדברים הטובים שחיבור בין אנשים יכול להוביל אליהם. ככל שפייסבוק גדלה, אנשים בכל מקום קיבלו כלי חדש ועוצמתי להישאר מחוברים לאהוביהם, להשמיע את קולם ולבנות קהילות ועסקים. רק לאחרונה ראינו את תנועת #metoo ואת צעדת החיים שאורגנו, לפחות חלקית, בפייסבוק. אחרי הוריקן הארווי, אנשים גייסו מעל 20 מיליון דולר לכספי סיוע. ויותר מ-70 מיליון עסקים קטנים משתמשים כיום בפייסבוק כדי לגדול וליצור מקומות עבודה".

"אבל ברור שלא עשינו מספיק כדי למנוע מאותם כלים לשמש גם באופן פוגע. זה נכון לגבי פייק ניוז, התערבויות חיצוניות במערכות בחירות ופרסום דברי נאצה. לא הסתכלנו באופן מספיק נרחב על האחריות שלנו, וזו הייתה טעות גדולה. זו הייתה טעות שלי ואני מצטער. אני הקמתי את פייסבוק, אני מנהל אותה ואני אחראי למה שקרה פה".

להלן כמה מהנקודות הבולטות בעדותו:

קיימברידג' אנליטיקה. צוקרברג מדגיש שוב שהדרך שבה הועבר לחברת הייעוץ הפוליטי המידע הפרטי של עד 87 מיליון ממשתמשי הרשת היווה הפרה של תנאי השימוש בפייסבוק, ושהחברה חסמה את אפליקציית שאלון האישיות ששימשה לכך עוד ב-2015 ודרשה את מחיקת המידע. עם זאת הוא מודה שקיימברידג' לא הושעתה מיד מפייסבוק, אלא רק בחודש שעבר, כשתחקיר הניו-יורק טיימס וערוץ 4 הבריטי העלה כי ייתכן שהמידע לא נמחק. לדבריו בקיימברידג' עדיין טוענים שהמידע אכן נמחק, ורשויות החוק מעורבות בבחינת הנושא.

מנכ"ל פייסבוק מציין שעוד מ-2014 החלה החברה בהגבלת הגישה של אפליקציות חיצוניות למידע על משתמשיה, אך מודה שהיא יכולה הייתה לעשות יותר - ומזכיר את הצעדים שהיא נוקטת כעת בעקבות המשבר, המגבילים את היכולת לשאוב מידע דרך API (הממשק בין פייסבוק לאפליקציות חיצוניות) ומקלים על המשתמשים לעקוב אחר הגדרות הפרטיות שלהם. כן הוא מציין את העובדה שגם אפליקציות נוספות נחקרות או מושעות.

לדבריו, בכל מקרה שבו יהיה חשד לשימוש בלתי הולם במידע, המשתמשים ייודעו על כך - תגובה לביקורת שספגה החברה על ההתמהמהות ביידוע המשתמשים בדבר פרשת קיימברידג' אנליטיקה. הערב היא אמורה להודיע למי שייתכן שנפגעו מדליפת המידע על כך.

הבחירות וההתערבות הרוסית. צוקרברג אומר שפייסבוק תמשיך לעבוד עם הממשלה כדי להבין את השפעתה המלאה של ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות 2016, שנעשתה במידה רבה דרך הפלטפורמה. הוא חוזר על הדברים שאמר לעיתונאים ולפיהם פייסבוק לא צפתה את האופן שבה תתערב רוסיה בבחירות, וכי היא הפיקה לקחים, פיתחה כלים טכנולוגיים מבוססי בינה מלאכותית, פועלת כעת ביתר שאת להגן על מערכות בחירות ברחבי העולם - ובין היתר הסירה עשרות אלפי חשבונות מזויפים בבחירות בצרפת בשנה שעברה. הוא מודה כי "אין ספק שהיינו צריכים לזהות את ההתערבות הרוסית קודם, ואנחנו עובדים קשה כדי שזה לא יקרה שוב".

צוקרברג מציין כי בפייסבוק עובדים כיום 15 אלף איש בתחומי האבטחה והפיקוח על תוכן, וכי היא תגיע ליותר מ-20 אלף עובדים בתחום עד סוף השנה. פייסבוק ספגה בשנים האחרונות לא מעט ביקורת על מדיניות סינון התוכן שלה, שמצד אחד אפשרה לפייק ניוז ולתכני הסתה להיות מופצים ברשת החברתית, ומצד שני סיננה באופן שרירותי תכנים שלכאורה לא הפרו את תנאי השימוש שלה.

הוא מוסיף כי כל מפרסם שירצה להציג תעמולה פוליטית יצטרך להיות מזוהה, להציג את המיקום שממנו הוא פועל, וכן לחשוף מי שילם בעבור המודעה. בימים אלה בוחנת פייסבוק בקנדה כלי המאפשר לכל אחד לראות אילו פרסומות מפעיל כל דף פייסבוק. נוסף על כך תדרוש הרשת החברתית מכל מפעיל דף גדול להזדהות. באופן עקרוני מפעילה פייסבוק כבר כיום מדיניות שמות אמיתיים, ולרוב לא מאפשרת לפעול באנונימיות, אך קשה לאכוף זאת ברשת המונה יותר מ-2 מיליארד משתמשים. כדי לעמוד ביעדים אלה, מתכוונת פייסבוק לגייס אלפי עובדים נוספים.

כדי להקדים תרופה למכה מדגיש צוקרברג שהצעדים לא בהכרח ימנעו מכל הגורמים האפשריים לרמות את המערכת של פייסבוק, אך יקשו על כך. הוא גם מזכיר ש"ההתערבות בבחירות 2016 היא בעיה שגדולה יותר מ(ביטוייה ב)פלטפורמה יחידה", אולי בניסיון להסיט את האש גם לחברות טכנולוגיה אחרות שנפגעו מהפייק ניוז הרוסי, ובהן טוויטר ויוטיוב. הוא מציין כי פייסבוק עובדת עם חברות טכנולוגיה אחרות כדי לחלוק אינפורמציה על איומים, וכן משתפת פעולה עם הממשל האמריקני וממשלות זרות.

דווקא בנסיבות עגומות אלה, צוקרברג מנסה להדגיש את התרומה של הרשת החברתית לדמוקרטיה. הוא מציין שבבחירות 2016 "לאנשים היו מיליארדי אינטראקציות ודיונים פתוחים בפייסבוק שמעולם לא היו מתרחשים אופליין. למועמדים היו ערוצי תקשורת לעשרות מיליוני אזרחים". לטענתו, מאמצי פייסבוק לגרום לאנשים להצביע הביאו לקלפיות יותר מ-2 מיליון איש שלא היו עושים זאת אחרת.

פנייה לחברי הקונגרס. "העדיפות העליונה שלי תמיד הייתה המשימה החברתית של חיבור אנשים, בניית קהילה ולקרב בין אנשים ברחבי העולם", מדגיש צוקרברג, "כל עוד אני עומד בראש פייסבוק, מפרסמים ומפתחים לעולם לא יקבלו עדיפות על חשבונם". נראה שבכך בונה מנכ"ל הרשת החברתית את הקייס שלו מול הקריאות להדחתו: הוא אומנם טעה, אך החזון החברתי שלו גם יאפשר לו לכאורה לתקן, ולא בטוח שאדם אחר יקדם סדר עדיפות דומה. גם אם לא משתכנעים בכך, מפתחים ומפרסמים אכן מתלוננים רבות על השינויים וההגבלות שהטילה עליהם הרשת החברתית בשבועות האחרונים, ונראה שהאיזון בה השתנה.

"עכשיו אנחנו צריכים לבחון כל חלק ביחסים שלנו עם אנשים ולוודא שאנחנו מתייחסים לאחריות שלנו באופן מספיק נרחב. לא מספיק לחבר בין אנשים, אנחנו צריכים לוודא שהחיבור הזה חיובי. לא מספיק לתת לאנשים קול, אנחנו צריכים לוודא שאנשים לא משתמשים בו כדי לפגוע באנשים ולהפיץ מידע שקרי. לא מספיק לתת לאנשים שליטה על המידע שלהם, אנחנו צריכים לוודא שגם המפתחים שמקבלים אותו שומרים עליו. יש לנו אחריות מלאה לא רק לבנות כלים, אלא גם לוודא שהכלים הללו משמשים למטרות טובות. ייקח זמן לעבור על כל השינויים שעלינו לעשות, אבל אני מחויב לעשות את זה כמו שצריך.

לסיכום מציין צוקרברג "התחלתי את פייסבוק כשהייתי בקולג', ועברנו דרך ארוכה מאז (…) בכל יום אנשים משתמשים בשירותים שלנו כדי לתקשר עם האנשים שחשובים להם ביותר. אני מאמין באופן עמוק במה שאנחנו עושים. כשאנחנו מתמודדים עם האתגרים האלה, אני יודע שיום אחד נסתכל אחורה ונראה איך עזרנו לאנשים לתקשר ונתנו ליותר אנשים קול ככוח חיובי בעולם".

בניסיון נוסף לגרום לכך שהאש לא תופנה רק לכיוונו, הוא אומר "אני מבין שהסוגיות שאנחנו מדרים עליהן אינן נוגעות רק לפייסבוק ולקהילה שלנו, אלא מהווים אתגר לכל האמריקנים. תודה שאתם מארחים אותי כאן, אני מוכן לענות לשאלותיכם".

תאריך:  09/04/2018   |   עודכן:  09/04/2018
דור צח
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צוקרברג יעיד בקונגרס: "הגנה על הקהילה חשובה יותר מרווחים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע .
10/04/18 10:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלוש רשתות אופנה שכרו באחרונה חנויות בקניון הזהב בראשון לציון, וישלמו דמי שכירות מן הגבוהים בשוק. הנתונים נמסרו על-ידי הנהלת הקניון. עסקות אלו נעשו, לדברי ההנהלה, בשבוע האחרון. הן עשויות להעיד על כך, שאפשר להמשיך ולעשות עסקים בענף האופנה, למרות דיווחים באחרונה על חולשה בפעילות.
09/04/2018  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בתשובה לשאלה מה הציון שהוא מעניק לעיתונות הישראלית אמר (יום ב', 9.4.18) שר התקשורת, ח"כ איוב קרא, כי "בחודשים האחרונים אני מזהה ירידה חדה - הייתי נותן לה 5 ולא 10 כמו פעם. התקשורת הישראלית מתגייסת בכדי להפליל ראש ממשלה והציבור בכל זאת מגיב ההפך: נותן אמון בראש הממשלה למרות דיווחי התקשורת, הכי גבוה אי-פעם, וזו בעיה".
09/04/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
סרטון שהופץ (יום ב', 9.4.18) בווטסאפ מראה ירי של כוח צה"ל במפגין פלשתיני סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה. ממבט שטחי נראה כאילו האיש שנורה לא היווה סיכון. הסרטון צולם על-ידי חייל צה"ל, מבעד למשקפת ירי, ובו הוא נשמע צועק לאחר הירי: "יש! איזה סרטון, בן של ז--ה". מדובר צה"ל נמסר כי התיעוד ככל הנראה צולם לפני כמה חודשים, ויתוחקר באופן יסודי.
09/04/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
שמעון סוסן, ראש המועצה האיזורית חבל מודיעין, חשוד בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות נוספות. בית משפט השלום בראשון לציון האריך (יום ב', 9.4.18) את מעצרו בארבעה ימים. מנכ"ל המועצה, יוסי אלימלך, נשלח לשלושה ימי מעצר.
09/04/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
עמותת מגן לילד המתיבתא למצטיינים בני ברק טוענת, כי חבר ועד לשעבר ושלושה אחרים מנסים להשתלט עליה. העמותה הגישה (27.3.18) תביעה בסך 1.5 מיליון שקל נגד אברהם ויסלובסקי (חבר הוועד לשעבר), אוריאל פרוכטר, יצחק אדלשטיין וישראל פרוכטר.
09/04/2018  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il