בשנה האחרונה השלימה מערכת הביטחון את ההיערכות לפרסום המכרז המורכב ביותר להעתקת ליבת המודיעין של צה"ל לנגב. מורכבות המיזם נובעת לא רק מהצורך ביצירת תשתית חדשנית ופורצת דרך עבור יחידות העילית הטכנולוגיות של צה"ל, אלא גם ואולי בעיקר, מהאתגר הגדול בשימור ההון האנושי.
לנוכח הקושי לסכם עם משרדי ה
ממשלה מענה תחבורתי ראוי למיקומה המתוכנן של הקריה ב'צומת שוקת' (שטח לקית) הוחלט, לבקשת ראש הממשלה
בנימין נתניהו, לדון שוב במיקומה של קריית המודיעין ולבחון חלופה למיקומה בצפונה של באר שבע. בשבועות האחרונים נבחנה חלופת "צפון באר שבע" מול כל הגורמים האזרחיים הרלוונטיים, לרבות עיריית באר שבע ומוסדות התכנון. "גם לאחר בדיקה זו, עמדתנו היא כי חלופת היסוד בצומת שוקת היא החלופה הזמינה, המעשית והמתאימה ביותר" כתבו שר הביטחון
אביגדור ליברמן והרמטכ"ל גדי איזנקוט לראש הממשלה. "עמדת מערכת ביטחון היא כי הסיכונים והעלויות (בזמן, תקציב ותכולות הקריה) מהווים מחיר העולה על התועלת במיקום המוצע בצפון העיר ב"ש, ולכן עמדתנו היא כי נכון לאשרר את מיקומה של קריית המודיעין בשטח לקית כמתוכנן".
עוד כותבים שר הביטחון והרמטכ"ל לראש הממשלה: "כידוע, ליבת יכולת המודיעין של צה"ל, שאין צורך להכביר מלים בחשיבותה הלאומית, טמונה בנשות ואנשי אמ"ן. מדובר בעיקר במשרתי קבע בעלי מסוגלות תעסוקתית גבוהה ביותר, אשר קיים חשש ממשי שללא יצירת מעטפת תומכת הולמת (בתחומי התחבורה, המגורים ומענקי המעבר) יעדיפו שלא להיוותר במערך במיקומו החדש בנגב וימצאו את מקומם בתעשיות עתירות ידע המתגמלות את עובדיהן בהתאם, מגמה שאף הואצה באחרונה. מובן שמצב זה יסכן את שימור יכולות אמ"ן כנכס אסטרטגי".
במכתבם לנתניהו, מבקשים ליברמן ואיזנקוט לקדם החלטת ממשלה כוללת ומחייבת את כלל משרדי הממשלה, ובראשם משרדי האוצר והתחבורה. החלטת הממשלה תכלול פתרון תחבורתי שיתבסס בעדיפות ראשונה על חיבור רכבת ישיר בין מרכז הארץ לקריית המודיעין, מעטפת פרט שתסייע בשימור ההון האנושי בהיקף של כ-1.3 מיליארד ש"ח וכן מעטפת מגורים תומכת הכוללת פתרונות חינוך, תעסוקה לבני ובנות הזוג ועוד.
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, בירך על ההחלטה והודיע כי מיד עם פרסום המכרזים הראשונים להקמת הקריה החדשה יחל
משרד התחבורה בתכנון קו רכבת לצומת הנגב, שישרת את אלפי החיילים הצפויים לעבור לנגב.
השר כ"ץ אמר כי המיזם, שעלותו הכוללת נאמדת ביותר משני מיליארד שקלים, מקודם בהתאם להצעתם של שרי התחבורה והאוצר. בכוונת שר התחבורה לקדם את המיזם בישיבה הקרובה עם ראש הממשלה.
"אני רואה חשיבות לאומית וציונית ממדרגה ראשונה בהעברת יחידות הסבר והמודיעין לנגב כפי שתוכנן. אין לי ספק כי מעבר של יחידות אלה לקריית המודיעין, תאפשר להם להתפתח ולהפריח את הנגב והסביבה ובכך להגשים את החזון של המדינה" אמר כ"ץ.
תוכניות להקמת הרכבת לקריית המודיעין ולעיר הבה"דים אושרו סטטוטורית, ומיד עם אישור התוכנית ופרסום המכרזים להקמת קריית המודיעין יחל משרד התחבורה בתכנון המפורט של הקו עד לצומת הנגב.
קו הרכבת לנגב שייסלל במקביל לכביש 6 דרום, יעבור דרך מחלף שוקת ומחלף נבטים, ובשלב השני שלו הוא יגיע עד לצומת הנגב ועיר הבה"דים. לאורך הקו מתוכננות שתי תחנות רכבת, האחת בצמוד לקריית המודיעין והשנייה שתוקם בצומת הנגב תיקרא תחנת ירוחם - צומת הנגב.