מיזם 531 של נתיבי ישראל, ממיזמי התחבורה הגדולים, המורכבים והחשובים ביותר שנבנו בעשור האחרון על-ידי נתיבי ישראל, מבוטל.
משרד התחבורה השקיע בו למעלה מ-4.5 מיליארד שקלים והוא כולל כביש רוחב המחבר בין הכבישים 6, 4 ו-2 (חוף) עם חיבור לנתיבי איילון הכולל את הארכת כביש 20 (איילון), זאת בנוסף לעשרות גשרים ומחלפים והקמת מסילת רכבת חדשה הנוספת לרשת ובה שתי תחנות (רעננה דרום ורעננה מערב).
במסגרת מיזם 531, שחלקו המרכזי נפתח לרווחת מיליוני משתמשי הדרך בו בשנה שעברה, תוכננו ואושרו שתי ירידות - ' מֶחבָּר (רמפת) סוקולוב' ו'מחבר מגדיאל' (תל-חי), שהוגדרו כתנאי למיזם 'מהיר לעיר' ויהוו את החיבור היחיד מחלקו המזרחי של 531 אל כביש 4 לצפון. חלק מהמיזם לביצוע החיבורים לכביש 531 אשר החל את שלב הביצוע, נדרש לעבור בחלקו הדרומי של 'חורשת אוסישקין'. תכנון זה אושר גם על-ידי 'פקיד היערות' עוד בשנת 2014 ובהמשך קיבל תוקף חוקי מלא באמצעות מוסדות התכנון האמונים על כך, לאחר שאלה שמעו ובחנו את ההתנגדויות מצד הציבור, לרבות בנושא היער בשטח העיר הוד השרון עליו צביקה צרפתי, מ"מ ראש עיריית כפר סבא, נלחם לדברי נתיבי ישראל באופן תמוה כשתושבי עירו נושאים במחיר.
ביצוע העבודות לחבורים של כביש 531 על-ידי מחברי סוקולוב ומגדיאל (תל חי) אשר הבשיל לפני שבועות מספר לשלב הביצוע, לאחר קידום מפרך שנמשך למעלה מעשור, בהשקעת כ-20 מיליוני שקלים על-ידי משרד התחבורה, אולם צרפתי פנה וקיבל צו מניעה מבית המשפט, שהוביל לנזק ישיר של מיליוני שקלים מכספי משלמי המיסים, בגין נזקים במיזם שנוצרו למדינה ולחברה כתוצאה מפעולותיו של צרפתי הוחלט על ביטול המיזם.
דובר נתיבי ישראל מסר: "אנו מקווים מאוד כי מר צביקה צרפתי אינו משתמש באמתלת 'לוחם שמירת היערות' לטובת 30 עצים בחורשת אוסישקין ו-140 מחוצה לה, שכלל לא בשטח עירו על-מנת לקדם אינטרסים נדל"ניים של השכונה הסמוכה ויצירת רווח הון אלקטורלי, כל זאת תוך פגיעה בשניים מהמיזם ים התחבורתיים".