|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

"לא יבוטל הפטור ממס על רכישות באינטרנט"

במהלך דיון סוער שעסק במצבן הקשה של רשתות הקמעונאות בישראל ובאפשרות של ביטול הקלת המיסוי על יבוא אישי בסכום של עד 75 דולר, ציינו ח"כים כי יש צורך בפתרון לסיוע לרשתות הישראליות אך הסכימו כי הדבר לא צריך לבוא על חשבון הצרכן והרכישות המוזלות ברשת
30/04/2018  |   News1 News1   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות
[צילום: יח"צ]

ועדת הכספים קיימה (יום ב', 30.4.18) דיון בשתי הצעות לסדר - 'היערכות למשבר המתפתח בשוק הקמעונות המקומי' (הצעתו של ח"כ יצחק הרצוג) ו"כוונת רשות המיסים להעלות את המיסוי על הרכישות באינטרנט" - (הצעתם של ח"כ אורי מקלב, נחמן שי, מירב בן ארי).

במהלך הדיון הבהירו חברי הוועדה והעומד בראשה, ח"כ משה גפני, כי לא יסכימו לביטול הפטור ממיסים על רכישות באתרי אינטרנט (יבוא אישי) בחו"ל בסכום של עד 75 דולר. לצד כך קראו חברי הוועדה לממשלה לפעול ולמצוא פתרונות שיסייעו לרשתות הקמעונאות הישראליות המצויות בקשיים כלכלים קשים, על-רקע הגידול ברכישות ברשת. במשרד האוצר סירבו להציג את עמדתם בנוגע לעתיד הפטור בטענה שהנושא נידון בבג"ץ. יו"ר הוועדה תקף את הדברים: "ההתייחסות של הממשלה לכנסת היא משפילה ומתחת לכל ביקורת".

גפני פתח את הדיון בהתייחסות להעלאת גיל הפרישה לנשים: "האוצר רימה אותי פעמיים. הפעם הראשונה היה כשאמר שהוא מביא את החוק להעלאת גיל הפרישה לנשים לוועדת השרים, יאשר אותו טרומית ונתחיל לדון בו והפעם השנייה הייתה אתמול, כששוב היו אמורים להחליט על הנושא הזה בוועדת השרים ודחו זאת. הבאתי את חברי הוועדה לתמוך בהעלאת גיל הפרישה לנשים וזה היה חידוש כי רבים התנגדו, היועמ"ש של הוועדה ניסחה הצעת חוק לגביה הייתה הסכמה מוחלטת של חברי הוועדה הייתה אמורה לעלות בוועדת השרים בהסכמה. אנחנו סבורים שגיל הפרישה צריך לעלות והיינו אמורים להתחיל לדון בכך. עכשיו יתחילו להגיע הדרישות הכספיות, אומרים שיהיה חסר כסף והרבה ויצטרכו להשלים את זה על חשבון אחרים. אני מודיע לחברי הוועדה - שר האוצר רצה שנדון בכך ודנו בזה, זה לא קורה ואני לא ארוץ אחרי האוצר. סיימתי את עבודתי, לא אעסוק בזה עוד".

ח"כ איתן ברושי: "משפט שאתה אומר שהאוצר מרמה אותך כיו"ר ועדת כספים זה משפט מאוד חמור, זה השמטת כל הבסיס של פעילות הוועדה מול האוצר, זו ועדת מפתח. זו עילה למשבר ממשלתי. יש גבול, המדינה זה דבר רציני".

בהמשך לדברים התקיים הדיון בהצעות לסדר.

גפני: "קיימנו כבר דיון אחד בנושא הזה, יש משבר במסגרתו ואני לא בטוח שיש בממשלה מדיניות אחידה, לכן אני שמח שמעלים את הנושא. אם יתברר שמדובר על משהו משמעותי מאוד, שעלול להביא את המשק לבעיה קשה, נקיים דיון עם קברניטי המשק".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג: "כשהציג שר האוצר את התקציב הוא הציג תחזית צמיחה מאוד אופטימית שבין היתר התבססה על עלייה בצריכה הפנימית. אבל בפועל ישנה מנגד ירידה בצמיחה הקמעונאית המקומית בישראל על-רקע הרכישה המוגברת ברשתות אינטרנט בחו"ל. נכון שאנחנו בעידן אחר, אך העובדות מדברות בעד עצמן וישנה רשימה ארוכה של רשתות בקשיים. אם לא קונים זה ישפיע על הקניונים ועל הנדל"ן ויביא להאטה משמעותית במשק. ממשלת ישראל לא מתמודדת עם האתגר הזה. נכון שזה אתגר עולמי נכון, אך ניתן ליצור שוויון ולתמרץ עסקים קטנים ובינוניים ולבחון מה ההשפעה על השוק בישראל".

ח"כ אורי מקלב: "ההצעה שלי היא הקצה השני של ההצעה של ראש האופוזיציה אבל הן למעשה משלימות. אני חושב שזו שאלה ערכית - אם אנחנו יכולים לכפות תרבות צריכה, האם אנחנו יכולים לשנות אותה, האם אזרחי ישראל יכולים להיות שבויים בידי קמעונאים מסוימים שעה שהם יכולים לשלם סכום נמוך הרבה יותר. רוב בתי האב רוכשים באמצעות האינטרנט מחו"ל, יש גם קמעונאים ישראלים שפועלים בתחום הזה בישראל ומצליחים. אנחנו צריכים לקחת בחשבון שאם אנחנו משנים את המיסוי על הקנייה באינטרנט ומבטלים את הפטור ממע"מ ברכישות בסכום של עד 75 דולר, אנחנו פוגעים באופן משמעותי וישיר ביוקר המחיה והוצאה לנפש. אנחנו גם לא ממוקמים במקום גבוה בנושא גובה הפטור מול המערב, להפך".

ח"כ נחמן שי: "אנחנו מתמודדים עם משהו שגדול עלינו, הוא גלובלי, אי-אפשר לבלום אותו. הדילמה היא אמתית, אנחנו רוצים שהרשתות האלה יתקיימו, אנחנו לא רוצים שאלפי ישראלים יאבדו את מקום עבודתם והרווחים הולכים ופוחתים. צריך רגולציה או שיתנו לרשתות הישראליות הגנה של פטור ממע"מ עד 75 דולר או שיבטלו את הפטור ברשת. אני נגד הביטול, זו תהייה נסיגה. המדינה חייבת ללמוד את השוק ולהציע פתרונות".

ח"כ מיקי לוי: "תחשבו מחוץ לקופסה, לא תוכלו לעצור את הייבוא אישי. מחר בבוקר יבטלו את ה-75 דולר? ששר האוצר לא יביא את זה לפה, אצביע נגד. נראה את שר האוצר אומר לציבור שהוא מבטל את הפטור. מצד שני איך אנחנו יכולים להגן על התוצרת המקומית? התרעתי מפני פיטורים רחבים. אני אומר תנו לרשתות את האפשרות להתחרות - תורידו להם מיסים".

יו"ר הוועדה: "ביטול כזה מצריך אישור של הוועדה ולא יהיה אישור של הוועדה. שלא יטעו לחשוב, אנחנו לא נאשר את זה. שר האוצר לא יכול לעשות את זה לבד".

ח"כ עודד פורר: "היו דיונים פה שטענו שאין יצרני אופנה במדינת ישראל, יש 70 יצרנים, אלף מעצבים, 5,000 עובדים בישראל ועוד 25 אלף ברשות הפלשתינית, שהם תופרים את זה הם לא תופרים דברים אחרים. הורידו את מכס מגן ל-0, אין סיבה שאני יקדש את היבואנים הוא צריך להיות לפחות 6 אחוז. צריך גם לאפשר ליצרנים פטור ממע"מ עד 75 דולר. בנוסף ניתן להקים עם רשות המיסים אזור של פטור בנגב ובגליל, ממנו תוכל למכור סחורה דרך האינטרנט בפטור ממע"מ ותייצר מקומות עבודה".

ח"כ רחל עזריה: "אנחנו לא צריכים להחזיר את הגלגל אחורה, לא לסגור את התהליך אלא לראות מה היתרון היחסי שלנו. לא רלוונטי לחזור אחורה ולא לבטל את היצרנים המקומיים, צריך פתרון מתאים".

עו"ד דן כרמלי, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר: "אני רוצה לדייק את העובדות. יש 54,000 קמעונאים במדינת ישראל שמעסיקים חצי מיליון עובדים בישראל. יש עוד 280 אלף יצרנים שמייצרים לשוק המקומי. כל אלה חיים במדינות אפלייתית מבחינת מע"מ. מי שנפגע זה כלל העובדים. שני מיליון אנשים תלויים בעתיד מגזר הקמעונאות במדינת ישראל. מדינות העולם ביטלו את הפטור ברכישות מקוונות כדי לאפשר תחרות שווה, יש לבטל את הפטור ממע"מ ובמקביל להוריד את המע"מ לכולם".

ג'קו גבאי, מנהל בעלי אופנת דיסקרט: "אני מייצר בעזה כדי להתמודד עם הסינים, אני רוצה לקנות ציוד מתקדם אך שאתה מגיש בקשה ותוכנית עסקית כדי לייצר בארץ הבנקים אומרים לך - לא. הבנקים סגרו את ענף האופנה".

יבגני ציקנובסקי, משרד הכלכלה: "יבוא אישי מהווה בסה"כ 1 אחוז מסך היבוא למדינת ישראל. היבוא האישי תרם להורדת מחירים בתחומים החשופים ליבוא אישי. לעמדת בנק ישראל המצב מצדיק את הפטור ממס".

אורי זיסקינד, רשות המיסים: "הנושא רב משקל, היות שהדבר נידון בבג"ץ לא נוכל להתייחס".

על-רקע הדברים ביקר יו"ר הוועדה את התנהלות האוצר: "לא יאומן, אם אתה לא מוסר את מלוא האינפורמציה, אל תבואו לוועדה במשך שנה. אם יש עתירה אנחנו לא נקיים דיון?! בצורה הזו לא יהיה דיון על שום דבר. התירוץ הזה לא מעניין אותי אפילו. זו עלייה בדרגה, זו פגיעה בדמוקרטיה".

עידו סופר, משרד האוצר: "לסוגיית הפטור ממע"מ לא ניתן להתייחס. על שאר הנושאים תהיה התייחסות".

ח"כ גפני: "אני מבקש לזמן לדיון מיוחד בעניין הזה ולהזמין את מנכ"ל משרד האוצר, כלכלן האוצר, מנהל רשות המיסים, מנכ"ל משרד הכלכלה, נגידת בנק ישראל או מי מטעמה. נקיים דיון עקרוני - האם מדינת ישראל ערוכה כדי לעמוד מול הגל הזה במסגרת מציאות בה אנחנו לא רוצים להוריד את הפטור ממע"מ ומצד שני אנחנו לא רוצים לפגוע בקמעונות הישראלית. מגישים כמה חברי כנסת מכובדים בניהם ראש האופוזיציה בקשה לדיון ויש פה עיוות נוראי. ההתייחסות של הממשלה לכנסת היא משפילה ומתחת לכל ביקורת. הכנסת ריקה מכל תוכן במצב הזה וגם אתם תהיו ריקים תוכן אם כך".

עידו סופר, משרד האוצר: "ניתנה כאן תשובה לטעמי מלאה לחברי הכנסת. בסופו של דבר מדובר על מגמה עולמית, לא ניתן לעצור את זה. מדובר לא ב-17 אחוז, זה שולי אלא בהפרש של עשרות אחוזים, הצרכן לא מוכן לקנות מוצר שההפרש יכול להגיע ל-40 אחוז. המדינה הובילה שורה של צעדים להורדת נטל רגולטורי עבור היבואנים. יש רפורמות שונות שחוסכות בין 10-15 אחוז במחיר המוצר. הייתה הפחתה גם במיסי קנייה כדי שיוכלו לייצר. אך גם הקמעונאים צריכים למקסם את הסוגיה, את החוזים מול היבואנים וחוזי עלויות השכירות, כי הפער הוא לא 17 אחוז אלא הרבה יותר".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "כאמור נקיים דיון עומק עם ראשי המשק. עולה מכאן השאלה אם יש אמת אחת בבית המשפט ואמת אחת כאן? לא להגיד פה מה שאתם אומרים בבית המשפט? שם אתם משקרים? איפה האמת? ברגע שמישהו מגיש עתירה בבג"ץ אתם לא מוסרים פה אינפורמציה, זה אנטי דמוקרטיה. אני לא מקבל את הדבר הזה. ההתייחסות תהייה הדדית".

תאריך:  30/04/2018   |   עודכן:  30/04/2018
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לא יבוטל הפטור ממס על רכישות באינטרנט"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועדת הכלכלה קיימה (יום ב', 30.4.18) דיון שהוקדש למלחמה בנזקי העישון. הוועדה החלה להכין לקריאה ראשונה את ההצעה של היו"ר ח"כ איתן כבל, ח"כ יהודה גליק וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הגבלת הפרסומות והשיווק של מוצרי טבק, על-מנת לאסור פרסום ולהגביל את שיווק מוצרי הטבק. כבל פתח את הדיון וסיפר כי הוא עצמו היה מעשן כבד ונגמל. "אני לא מבין איך עישנתי 3 קופסאות ביום", אמר. הוא הבהיר כי בכוונתו לסיים את הליך החקיקה עוד בכנס הקיץ והוסיף: "אני רואה בכך שליחות אישית כלפי ילדנו הצעירים שלא מעשנים, ונעשה הכל למנוע מהם להגיע למצב שיחלו לעשן. כ-8,000 בני אדם מתים מדי שנה מנזקי העישון ואין דבר יותר קטלני מזה".
30/04/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
"מה שקרה היום ומה שלמדנו מלמד שצדקתי לגמרי". כך אומר (יום ב', 30.4.18) נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, זמן קצר לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, חשף את ארכיון הגרעין האירני.
30/04/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
ישראל השיגה 110,000 מסמכים מהארכיון הגרעיני הסודי של אירן, המוכיחים שהיא פעלה ופועלת להשגת נשק גרעיני - חשף (יום ב', 30.4.18) ראש הממשלה, בנימין נתניהו.
30/04/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 30.4.18) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון מס' 47), של ח"כ ענת ברקו (ליכוד), ברוב של 86 תומכים לעומת 10 מתנגדים.
30/04/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת קיימה (יום ב', 30.4.18) דיון מיוחד לציון יום הרצל. ראש הממשלה בנימין נתניהו שהיה אמור לנאום בדיון, ביטל את השתתפותו בעקבות נאום ביטחוני שהוא צפוי לשאת בשעה 20:00 בקריה בתל אביב.
30/04/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
מצער, שכבר מעל לחצי שנה שכחו השרים בממשלת ישראל את המחויבות הגדולה שיש לנו כעם יהודי למימוש המצווה של פדיון שבויים
ארז שושני
ארז שושני
ישנה חשיבות רבה לצרוב כבר כעת בתודעה הציבורית את ההכרח לחוקק בחוק יסוד מספר עקרונות מרכזיים לשמירה על הביטחון הלאומי בעתיד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il