|
מרכז שירות על הקו [צילום: צוות תכנית אב]
|
|
|
|
|
עקב שדרוג טכנולוגי של מערכות המיחשוב בעמדות השירות, הפסיק
משרד התחבורה את פעילות עמדות "על-הקו" ברחבי הארץ. העמדות יושבתו עד ל-26 במאי ופעילותן צפויה להתחדש בשבוע הבא.
בעקבות כך, ניתן יהיה להנפיק כרטיסים חדשים בלבד, ולא יינתנו יתר השירותים ובהם שחזור כרטיסי רב-קו, הטענת כרטיסים ועוד.
ב-1 ביוני, כחלק משלב נוסף של הרפורמה, יפסיקו נהגי התחבורה הציבורית בירושלים למכור כרטיסים בודדים מנייר לציבור הרחב. לטובת האזרחים הוותיקים תימשך מכירת הכרטיסים מנייר. במקביל תימשך הטענת כרטיסים בודדים ומינוי חופשי יומי על גבי כרטיסי רב-קו. בסוף חודש מרס, בוטלה בבירה אפשרות התשלום לנהג בירושלים ונהגים חדלו למכור חוזי חופשי-חודשי ושבועי ולהטעין ערך צבור.
אזרח ותיק תושב ירושלים הגיש לאחרונה בקשה לתובענה יצוגית בסך 90 מיליון שקל נגד מפעילי התחבורה הציבורית בעיר, בטענה כי לא עדכנו מרחוק את פרופיל (סטטוס) הנסיעה של האזרחים הוותיקים, ואזרחים ותיקים נדרשים להתייצב בעמדות הרב-קו, בעוד שסטודנטים הנדרשים לעשות זאת ומתמצאים בנבכי האינטרנט והיישומונים מסוגלים לעשות זאת גם ללא התייצבות.