זירת התחבורה הציבורית מתחממת:
חברת מטרופולין שוב קובעת שיא בשכר השעתי לנהגי התחבורה הציבורית - 44 שקלים. רק לפני כשלושה חודשים, הפכה חברת מטרופולין למפעילת התחבורה הציבורית הראשונה שמעלה את השכר השעתי ההתחלתי של הנהגים לרף 43 שקל, במסגרת גיוס מאות נהגים חדשים לשורותיה, וזאת כחלק מהסכם קיבוצי עליו חתמה מול ההסתדרות. בעקבות המהלך שלווה במסע פרסום ארצי, דיווחה החברה כי מאות מועמדים לנהיגה ונהגים פנו לחברה בבקשה להצטרף לשורותיה. אולם לחברה עדיין חסרים נהגים.
המהלך הנוכחי הוא עליית מדרגה נוספת בקמפיין הארצי לגיוס נהגים - בעקבות זכיית מטרופולין במכרז של
משרד התחבורה, במסגרתו תפעיל אשכול חדש החל בחודש יולי. בשלב הראשון, תפעיל החברה קווים בין-עירוניים בנתניה; בשלב השני, יופעלו קווי שירות באזור חולון-בת ים-ראשון לציון ובשלב השלישי, יופעלו קווים נוספים באזור השרון.
הנהגים שייקלטו לאשכול החדש, ייהנו כאמור משכר שיא של 44 שקל לשעה, מקרן השתלמות מהיום הראשון, מתגמולים (בונוסים) חודשיים וממעטפת רווחה עשירה. עבור מועמדים ללא רשיון אוטובוס מציעה מטרופולין תהליך הכשרה מלא במימון החברה בשווי של למעלה מ-10,000 שקל ומענק כספי על סך 5,000 שקל לתקופת ההכשרה.
התנאים החדשים ישווקו לנהגים במסגרת מסע פרסום רחב, שיעלה בימים הקרובים במדיות השונות, לרבות רדיו, עיתונות, שילוט חוצות, דיגיטל ושילוטים על גבי האוטובוסים. מאחורי הקמפיין עומדים אנשי משרד הפרסום חברון זלצמן.
ענף התחבורה הציבורית באוטובוסים סובל כיום ממחסור של אלפי נהגים וקיים קושי לגייס עובדים חדשים, בעיקר במרכז הארץ. מחסור זה פוגע קשות בשירות לנוסעים, בדמות ביטולי נסיעות אוטובוסים, איחורים כבדים וקשיים לפתח את המערך ולתגברו.
המהלך הנוכחי מצטרף למהלך אחר של מטרופולין, במסגרתו נערכה תחרות בין הסטודנטים ובוגרי "הבצפר", לגיוס נהגות לחברה. את הססמה שנבחרה, "נוהגת כמו אישה? בואי לעשות מזה קריירה" יצר הרעיונאי צחי גובר, שהסביר כי הדבר "נעשה מתוך מחשבה שהמחסומים כבר ירדו, הדרך נפרצה ורק צריך להעביר את המסר לקהל היעד. כאב לתאומות בנות שנתיים, חשוב לי שהן יגדלו לעולם ללא גבולות". במערך הנהגים של מטרופולין, ישנן לא מעט נשים, כולל נשים מהמגזר החרדי - אימהות וסבתות.