לצד זכויות החשודים והנאשמים, יש לזכור גם את קורבנות העבירה – אומר פרקליט המדינה,
שי ניצן, בתגובה לרפורמה שהציגה השרה
איילת שקד. הוא דיבר (יום ב', 28.5.18) בכנס לשכת עורכי הדין.
ניצן הוסיף: "אפשר להביא לכך שאיש לא ייפגע: לא יחקור. כל שיטת משפט טומנת בחובה את הסכנה של גרימת עוול". לכן, אמר, הוא תומך בהקמת הוועדה לבחינת החשש להרשעות שווא – בהדגישו את המילה "החשש". לדברי ניצן, קיימות הנחיות שלו ושל היועץ המשפטי לממשלה בתחום זכויות הנחקרים, תמיד יש מקום לשיפור – "אך צריך לזכור שתמיד יש שני צדדים".
את רוב דבריו ייחד ניצן לשחיתות השלטונית. הוא אמר, כי לקראת הבחירות המוניציפליות בעוד חודש נובמבר, נעשה מאמץ לסיים את התיקים בהקדם האפשרי. הוא דיבר על העדר הוקעה ציבורית מספקת של המושחתים ותופעת השחיתות, שבלעדיה "לא תצלח המלחמה". מורשעים בעבירות שחיתות מוזמנים לראיונות וכנסים, ונחשבים לסלבריטי.
ניצן תקף בחריפות את
אהוד אולמרט, אשר "השתלח בצורה בוטה בכל מי שנגע בעניינו. כולם זכו אצלו לכינויים מבזים ומבישים. אדם אחד הוא בסדר גמור: הוא עצמו. הארץ לא רעשה ולא געשה, כמעט ולא הייתה שום מחאה נגד הדברים". יצוין, כי אולמרט אף הוזמן לכנס לשכת עורכי הדין, אך ההזמנה בוטלה בלחצם של כמה מן המשתתפים האחרים. הוא קרא לאמצעי התקשורת שלא לתת במה לאנשים כאלו, גם אם הם מקורבים אליהם – רמז לאולמרט ולידיעות אחרונות.
דוברו לשעבר של אולמרט, אמיר דן, אמר בתגובה, כי מדובר במאבק על
חופש הביטוי וכי נראה שניצן סבור שחופש זה שייך לצד אחד בלבד. לדבריו, הופעתו של אולמרט בכנס נמנעה בשל איומיו של היועץ המשפטי לממשלה,
אביחי מנדלבליט, לפיה איש מן המכובדים שהוזמנו לא יגיע אם אולמרט ישא דברים.
עוד הזכיר ניצן את
אלון חסן, אשר לאחר זיכויו "החל לגדף ולהשמיץ פרקליטים שפעלו לפי מיטב הבנתם". לדבריו, הפרקליטות לא תסכים עם מצב בו זיכוי יוביל להלל לבית המשפט ולגידופים כלפי הפרקליטות, והרשעה – לביקורת פוגענית נגד בית המשפט, הפרקליטות והמשטרה.
היועץ המשפטי לכנסת,
איל ינון, אמר, כי בית המשפט העליון נחלץ להגנתה של הכנסת בשורה של מקרים, וכי הסכנה למעמדה של הכנסת נובעת מצידה של הממשלה שלמעשה שולטת בה. לדבריו, בשנים האחרונות רוצים חברי הכנסת לספק את הסחורה למתפקדים ולבוחרים ללא כל ויתור, "כאשר ברקע נשמע קול הטוויטר והפייסבוק". התוצאה היא חוקים סיעתיים במקום חוקים הנהנים מתמיכה רחבה, כפי שהיה בעבר. עוד הזהיר מפני קידום הצעות חוק של שרים במסווה של הצעות חוק פרטיות, במטרה לעקוף את ההליך המסודר ואת ההתנגדות האפשרית של היועץ המשפטי לממשלה.