|
[צילום: CWA Construction SA, Mattias Jeker]
|
|
|
|
|
[צילום: CWA Construction SA, Mattias Jeker]
|
|
|
|
|
שני קרונות ראשונים של הכרמלית החדשה החלו ביום שישי בבוקר (1.6.18) את מסעם לכיוון חיפה. הקרונות הועמסו על גבי מעבורת בנהר הריין שבשווייץ, בדרכם לנמל אנטוורפן שבבלגיה, והם צפויים להגיע לנמל חיפה ב-26 ביוני. כשבוע לאחר מכן יצטרפו אליהם שני הקרונות הנוספים.
בתחילת חודש יולי יוכנסו הקרונות החדשים למנהרה, בה הם צפויים להתחיל לפעול בתחילת ספטמבר. כזכור, פעילות הרכבת התחתית בחיפה הופסקה בעקבות שריפה שפרצה בעקבות
מערך הרכבות החדש של הכרמלית, אשר נבנה על-ידי התאגיד השוויצרי "גאראוונטה-דופלמאייר" בעלות של כ-50 מיליון שקל, יכלול שתי רכבות, כאשר בכל אחת זוג קרונות בעלי 48 מקומות ישיבה, בנוסף למקומות עמידה, והן תוכלנה להסיע כ-264 נוסעים בו-זמנית - סה"כ כ-528 נוסעים בשתי הרכבות בו-זמנית. מהירות הנסיעה של הרכבת תהיה 8 מטרים בשנייה (28 קמ"ש) והיא תעשה את המסלול במלואו, מכיכר פריז לגן האם ולהפך, ב-10 דקות, הכוללות גם עצירה לאיסוף ולהורדת נוסעים בתחנות הביניים.
נוסעי הכרמלית החדשה יוכלו ליהנות בנסיעתם ממערכת תאורה דקורטיבית, ממושבים מרופדים וממערכת מיזוג-אוויר חדשנית.
בנוסף, יכללו הקרונות החדשים מסכי מידע לנוסע, אשר יציגו את מקומה המדויק של הרכבת על ציר הנסיעה שלה בכל רגע נתון.
כמו-כן תהיה הכרמלית החדשה כלי הרכב הראשון בארץ בו תותקן מערכת כיבוי אוטומטית בתוך קרון הנוסעים.