איגוד הנהגים המאוגדים בכוח לעובדים הודיע כי ישבית ביום ה' (21.6.18) את פעילות התחבורה הציבורית בחברות
אגד תעבורה ו
סופרבוס למשך יום אחד. בין הערים שיושבתו (הרשימה המלאה בהמשך): קווים עירוניים בירושלים וממנה למעלה אדומים, לגוש-עציון ולעוטף בנימין, בית שמש, נתניה, עפולה וטבריה.
כ-2,000 הנהגים מוחים על העדר ותק ענפי, סירוב המדינה להכיר במקצוע נהג האוטובוס כמקצוע ופערי השכר בין חברת אגד לשכר הנהגים בחברות הפרטיות. ביום השביתה בשעה 11:00 צפויים הנהגים להפגין בקריית הממשלה בצומת הרחובות קפלן ובגין.
"אנחנו נהגי הקבלן של התחבורה הציבורית", אמר ראיד משעל, יו"ר וועד העובדים באגד תעבורה. "נהגים שעובדים 20 שנה רואים את הוותק שלהם נרמס , והם מתחילים מאפס בכל פעם שמוחלף זכיין. איזה מסר שולח
משרד התחבורה לנהגים?". דרישה נוספת היא הכרה במקצוע נהג כמקצוע מול ביטוח לאומי ומול משרד העבודה".
"קשה להאמין, אבל במקצוע כל כך ותיק, ביטוח לאומי לא מכיר במחלות מקצועיות ייחודיות בענף פיזי כל כך ואין הכרה באובדן כושר עבודה מקצועי. נהגים סובלים מבעיות גב, או בעיות בדרכי השתן בשל מאמץ של 12 שעות נהיגה ביום, והביטוח הלאומי מסרב להכיר בכך במחלות מקצוע", אמר תם פרומוביץ, ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים. "האטימות הזו קיימת גם בלשכות התעסוקה - נהג מפוטר ישלח לעבודה אחרת. אין חובה להעסיקו במקצועו, רק משום שהמקצוע לא מוכר ע"י המדינה. זו לאקונה שיש לתקן".
עוד מוחים הנהגים כנגד הודעת משרד התחבורה (30.4.18), כי בכוונתו להעלות את שכר נהגי אגד ל-43.50 שקל בשעה, החל ממשכורת חודש יוני. החלטה זו מתעלמת לדבריהם מכמחצית מ-12,000 נהגי התחבורה הציבורית באוטובוסים המועסקים בחברות הפרטיות.
"התעקשות משרד התחבורה לראות בנהגים בחברות הפרטיות כנהגים שקופים איננה ברורה", אמר הארון שובש, יו"ר ועד העובדים של סופרבוס. "המשרד יודע היטב שחסרים היום 3,500 נהגים, מהיכן יגיעו הנהגים הללו? אל האלימות הגואה כלפי נהגים, ואל הדרישה לתפקד כאנשי שיווק (למכור כרטיסי רב-קו), מאבטחים וסדרנים מצטרפת גם תקרת שכר מפלה. הענף בקריסה והמשרד אדיש".
השביתה תיכנס לתוקפה מתחילת השירות (בסביבות 5 בבוקר) ותכלול מספר קווים בירושלים (ממסוף בנייני האומה למעלה אדומים וגבעת זאב) נתניה, בית שמש, עפולה, יקנעם, חניון שפירים, גוש-עציון, מעלה אדומים, עוטף בנימין, מגדל העמק ובית שאן.