שנת 2017 הסתיימה בשיאה של מגמה ברוכה בה אנשים עם מוגבלויות מנצלים את שרות תיאום הנסיעות של
רכבת ישראל. כעת נערכת הרכבת לשיפור נוסף של השירות, מקימה מערך התנדבות בתחנות, ומפרסמת "קול קורא" למתנדבים אשר יסייעו במתן השירות הערכי והחשוב.
מעל ל-40 אלף נסיעות לאנשים עם מוגבלות תואמו בשנת 2017, נתון המהווה צמיחה של מעל 34 אחוזים ביחס לשנת 2016. בממוצע, נוסעים ברכבת מדי יום כ-160 נוסעים עם מוגבלות.
כעת, רכבת ישראל קוראת לציבור שמעוניין לתרום מזמנו למטרה זו, להצטרף לצוותי התחנות הפועלים כיום, להתנדב למען סיוע לנוסעים בעלי מוגבלויות, ולעזור בליווי הנוסעים שמגיעים לתחנה, ללוותם מאולם הנוסעים לרציף, ועד עלייתם לרכבות, וכן עם ירידתם מהרכבת בתחנת היעד. מערך המתנדבים, אשר מוקם בימים אלה, יעבור הדרכות שירות אשר יכללו תכנים בטיחותיים ושירותיים, זאת לצד הדרכה לשימוש במתקנים הייעודיים של רכבת ישראל העומדים לשירות הנוסעים.
כל מתנדב במערך יהיה זכאי להחזר הוצאות אוכל ונסיעות, ויידרש לעמוד בכמה התחייבויות בסיסיות: הופעה בביגוד ייצוגי הכולל חולצת פולו לבנה לרבות אפוד זוהר (וסט) וכובע אדום; נעליים סגורות (לא ספורט); ליווי בעל המוגבלות לעלייה לרכבת ולירידה ממנה; הפעלת הציוד הייעודי (לאחר הכשרה); זמינות ליומיים בשבוע לפחות למשך 5-4 שעות.
ליצירת קשר - סלי אביטל 08-6533273 או בדוא"ל
selia@rail.co.il מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "מתן שירות לנוסעים עם מוגבלות מהווה ערך מנחה ברכבת ישראל, ואנו שמחים על הצמיחה המבורכת בכמות תיאומי הנסיעות. במציאות התחבורתית בישראל הפכה הרכבת לאמצעי הטוב והנוח ביותר לנסיעה בין-עירונית של נוסעים עם מוגבלות, ואנו פועלים ככל העת לשיפור השירות החשוב".