|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

עד 2030: כל קווי התחבורה הציבורית - לתחרות

בשלב הראשון ייצאו לתחרות קווי אגד בירושלים ב-2021 מכרז לקווים סביב נצרת וב-2024 לקווים הפנימיים בעיר שינוי במתכונת ההפעלה באילת משרד התחבורה: נעודד כניסת שחקנים חדשים ו"רעבים"
21/06/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
השוק ממשיך להיפתח [צילום: אברהם שטרן]

משרד התחבורה פרסם (יום ה', 21.6.18) לעיון הציבור וחברות התחבורה הציבורית את התוכנית להוצאתם לתחרות של כל קווי השירות של האוטובוסים בתחבורה הציבורית. זאת במטרה לשפר את השירות לנוסעים ולהגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית. המשרד מתכוון לבחון באופן יסודי את חלוקת האזורים לאשכולות הפעלה, כך שלא יהיו כמו האשכולות כיום.

במהלך העשור הקרוב ייצאו בהליך תחרותי מכרזים להפעלת כל קווי השירות העירוניים והבין-עירוניים. במכרזים יינתן דגש מיוחד על נושאים של איכות הנסיעה, תכנון מיטבי של קווי השירות, קיצור משך הנסיעה, הגברת תדירות הקווים ויצירת שילוב אופטימלי בין אמצעי התחבורה השונים.

במשרד התחבורה אומרים כי מבנה הענף העתידי ואופן פעילותו בטווח הארוך, צריך להיקבע כך שישרת את יעדי הממשלה בתחום התוכנית ומטרותיה. מטרת ההתערבות הממשלתית היא לוודא את המשך המתח התחרותי בשוק, וזאת בעיקר על-ידי הסרת חסמי כניסה ועידוד כניסתם של שחקנים חדשים ו"רעבים", כלשונו, לשוק. במקביל, מבקש המשרד לוודא כי ריבוי המפעילים אינו בא על חשבון איכות השירות הניתן לציבור, בעיקר בהיבט של אחידות אופן השימוש בתחבורה ציבורית ברחבי המדינה.

בשלב הראשון של התוכנית, שגובשה במשותף עם משרד האוצר, יפורסמו במהלך החודשים הקרובים מכרזים להפעלת כמחצית (55%) מקווי התחבורה הציבורית בירושלים, באמצעות מפעילים פרטיים. מדובר בקווים המופעלים כיום על-ידי אגד. ההליך התחרותי להפעלת הקווים בירושלים יכלול תכנון מחדש של קווי השירות בעיר, תוספות שירות נרחבות, הפעלת אוטובוסים חשמליים בהיקף נרחב, גידול של עשרות אחוזים בפעילות הקווים, בכל רחבי העיר והפעלת טכנולוגיות מתקדמות באוטובוסים ובתחנות.

במהלך יישום הרפורמה בתחבורה הציבורית צפויות להתחיל לפעול מערכות להסעת המונים, בשלוש המטרופולינים הגדולות: תל אביב, ירושלים וחיפה. בכוונת משרד התחבורה להתמקד בשירות המטרופוליני ולהוציא לתחרות באזורים אלה קווים מאגד ודן באופן מדורג, שיאפשר למפעילים החדשים לצבור ניסיון וידע בהפעלת התחבורה.

  • גם המפעילות בנצרת יועברו לתחרות - במהלך שנת 2021 מתוכננת העברת פעילות בהליך תחרותי של החברות ההיסטוריות באזור נצרת נסיעות ותיירות וג'י בי טורס ובשנת 2024 תועבר פעילות חברת שא"מ.

  • בקווי השירות לאילת שוקל המשרד להנהיג בנוסף, תחרות במתכונת שונה משאר אזורי הארץ שתשקף תחרות בתוך השוק.

  • אזורים בהם התחבורה הציבורית מופעלת בידי מועצות אזוריות (רמת הגולן וחבל אילות) לא יוצאו לתחרות, ונשקלת האפשרות לתת למועצות אחרות בארץ להפעיל תחבורה ציבורית בשטחן.
  • אין בכוונת הממשלה לקיים הליכים תחרותיים להפעלת קווי השירות המופעלים כיום ע"י שבע החברות הפועלות במזרח ירושלים לפני שנת 2030.

קצב פרסום ההליכים התחרותיים יתבצע בהתאם למועד סיום ההפעלה של אשכולות הקווים בכל אזור. כ-50% מהפעילות בענף מתבצעת כיום מתוקף זכייה בהליכים תחרותיים שבמסגרתם נקבעה תקופת הפעלה ברורה וסופית. מועד פרסום המכרזים יקח בחשבון גם את רשת קווי מערכות הסעת ההמונים הצפויה לפעול במטרופולינים במקביל לפרסום ההליך התחרותי.

המכרזים בגוש-דן יפורסמו לאחר תכנון מחודש של שירותי התחבורה הציבורית במטרופולין, בעקבות הקמתם של קווי הרכבת הקלה וסלילת עשרות קילומטרים של נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית (נת"צים) המתוכננים בשנים הקרובות. עבודות אלה מחייבות הסדרי תנועה חדשים ושינויים במערך קווי התחבורה הציבורית. בכוונת משרדי התחבורה והאוצר לבצע בחינה מחודשת באשר לצרכים ולמבנה התחבורה הציבורית במטרופולין. בהתאם לממצאים, יקבע קצב הוצאת הקווים המופעלים כיום על-ידי חברת דן.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, אמר כי "פתיחת הענף לתחרות תשפר באופן משמעותי את רמת השירות לציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית. זאת, לצד הקמת נתיבים בלעדיים לתחבורה הציבורית (נת"צים), שילוב טכנולוגיות חדשות בשירותי התחבורה הציבורית, הנגשת אמצעי תחבורה ציבורית נוספים, דוגמת מוניות השירות, רכבת ישראל ורכבות קלות, עלייה מכל הדלתות באוטובוסים העירוניים, הצערת גיל האוטובוסים, הרחבת השירות, שיפור המידע לנוסע ופרויקטים תחבורתיים נוספים".

יער אמיר, מנכ"ל פורום חברות התחבורה הציבורית הפרטיות בישראל, אמר כי "לצד צעדים כוללניים לטיפול בתחום התחבורה הציבורית לטווח הארוך ועל-מנת לשפר את השרות לנוסעים, אנו מצפים לראות צעדים נוספים, בטווח המיידי, מטעם משרד התחבורה לטיפול במחסור החמור בנהגים, בהקמת תשתית מסיבית של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ולשיפור התחבורה הציבורית בישראל בכללותה".

פתיחת ענף התחבורה הציבורית לתחרות בשנת 2001, שינתה באופן משמעותי את פני הענף והוסיפה עשרה מפעילים חדשים, לששת המפעילים היחידים שפעלו עד אז. משנת 2005 ועד היום הוכפל היקף השירות בתחבורה הציבורית ומספר הנוסעים גדל בכ-60%, פי שניים יותר מהגידול באוכלוסייה באותה תקופה. בשנים האחרונות מספר הנוסעים גדל בממוצע ב-5% מדי שנה. עם זאת, נמנעים משרד התחבורה והלמ"ס לפרסם מהו אחוזם היחסי באוכלוסייה באופן שיראה האם חל גידול יחסי במספר המשתמשים.

בישראל פועלים כיום 16 מפעילי תחבורה ציבורית המבצעים מדי יום כשני מיליון נסיעות. יותר מ-9,700 אוטובוסים פועלים בשירותי התחבורה הציבורית בארץ. אוטובוסים אלה הסיעו בשנת 2017 כ-740 מיליון נוסעים. לדברי מומחי תחבורה, הגברת התחרות בענף תגדיל את היקף הנוסעים, תעלה את רמת השירות בתחבורה הציבורית, ותרחיב את היקף הפעילות בענף.
תכנית תחרות ענף התחבורה הציבורית באוטובוסים 2030-2018 / טיוטה להערות הציבור
משרדי התחבורה והאוצר גיבשו במשותף עדכון והמשך לתכנית התחרות עד שנת 2030, והיא הובאה להערות החברות הפועלות בענף ולכלל הציבור. להלן הנוסח אחרי הערות הציבור תכנית זו, ויישום ההליך התחרותי בפרט, מהווים כלי מרכזי לשיפור רמת השירות וזאת לצד צעדים נוספים כגון הכנסת טכנולוגיות חדשות בשירות התחבורה הציבורית, הנגשת אמצעי תחבורה ציבורית נוספים (מוניות שירות, רכבת ישראל, רכבות קלות), החלת רפורמת עליה מדלת אחורית, הצערת גיל האוטובוסים, הרחבת השירות, שיפור המידע לציבור ועוד. במהלך תקופת התכנית יפורסמו הליכים תחרותיים להפעלת כל קווי השירות בתחבורה ציבורית באוטובוסים בישראל, לרבות כל קווי השירות המופעלים כיום ע"י מפעילי תחבורה ציבורית שפעלו בישראל לפני 1.1.2000, וזאת עד לשנת 2030. (36 עמ')

תאריך:  21/06/2018   |   עודכן:  21/06/2018
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עד 2030: כל קווי התחבורה הציבורית - לתחרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
איגוד נהגי התחבורה של כוח לעובדים המאגד את הנהגים בחברות סופרבוס ואגד תעבורה הודיע על ביטול השביתה המתוכננת למחר (21.6.18) בשתי החברות. ביטול השביתה הושג לאחר שבמו"מ שהתקיים היום, מול הנהלות החברות, הוסכם כי שכר הנהגים יעלה ל-43 שקלים לשעה לכל הפחות, לא יאוחר משכר אוגוסט. התוספת תינתן רק אם המדינה תממן את תוספת השכר האמורה.
20/06/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה קיבלה דיווח (יום ג', 19.6.18) ממנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, קרן טרנר אייל, על ההליכים התחרותיים ליישום הארגון-מחדש במוניות השירות.
19/06/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
שנת 2017 הסתיימה בשיאה של מגמה ברוכה בה אנשים עם מוגבלויות מנצלים את שרות תיאום הנסיעות של רכבת ישראל. כעת נערכת הרכבת לשיפור נוסף של השירות, מקימה מערך התנדבות בתחנות, ומפרסמת "קול קורא" למתנדבים אשר יסייעו במתן השירות הערכי והחשוב.
19/06/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
איגוד הנהגים המאוגדים בכוח לעובדים הודיע כי ישבית ביום ה' (21.6.18) את פעילות התחבורה הציבורית בחברות אגד תעבורה וסופרבוס למשך יום אחד. בין הערים שיושבתו (הרשימה המלאה בהמשך): קווים עירוניים בירושלים וממנה למעלה אדומים, לגוש-עציון ולעוטף בנימין, בית שמש, נתניה, עפולה וטבריה.
19/06/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
כ-150 נהגי אוטובוסים מחברות התחבורה הציבורית וההסעים הפגינו (יום ב', 18.6.18) מול קריית הממשלה בתל אביב וקראו לממשלה לפעול להפסקת האלימות נגד הנהגים וכן לשפר את תנאי העסקתם.
18/06/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il