כמעט שלוש שנים לאחר תחילת עבודות הרכבת הקלה, מתחילים להתכונן לשלבים האחרונים: חברת נת"ע פרסמה בסוף השבוע מכרז לעבודות הגמר בעשר התחנות התת-קרקעיות של הקו האדום. העבודות כוללות חשמל, שרברבות, חיפוי קירות, ריצוף ותאורה, וכן את עבודות הגמר בכניסות לתחנות.
נת"ע מצפה לחמישה זוכים במכרז, שכל אחד מהם יבצע את עבודות הגמר בשתי תחנות. תנאי המכרז כוללים פירוט של חומרי הגמר הנדרשים על-מנת להבטיח אחידות בעיצוב הפנימי של התחנות.
בשבוע שעבר הוכרזה חברת שינדלר כזוכה במכרז המעליות והדרגנועים לתחנות. המכרז למערכות המיזוג והאיוורור בעיצומו.
התחנות התת-קרקעיות של הקו האדום תוכננו מתוך מחשבה על נגישות ונוחות ברמה גבוהה, עם שלוש או ארבע כניסות לכל תחנה. כל תחנה תהיה בנויה משלושה מפלסים: מפלס כירטוס, מפלס תפעול טכני ומפלס רציפי הרכבת. התחנות יהיו סגורות וממוזגות, עם דלתות שנפתחות היישר לתוך הקרונות. הגישה של הנוסעים אל מפלס הכרטוס ואל הרציפים תהיה באמצעות שלושה דרגנועים או במעלית.
הקו האדום הוא הקו הראשון ברשת הסעת ההמונים שמשרד התחבורה ונת"ע מקימים, והוא צפוי לפעול בעוד כארבע שנים, באוקטובר 2021. הקו ייסע מפתח תקוה, דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ועד בת ים - חלקו במפלס הרחוב וחלקו במנהרה תת-קרקעית.