|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
פלוג. ככל שאנו סוללים יותר כבישים נעשה צפוף יותר, והנזק רק ילך ויגדל
הנגידה קרנית פלוג ביום התחבורה בכנסת:

"אפילו חצי מתקציב התחבורה הציבורית לא מנוצל"

מתריעה כי נזק הגודש צפוי לגדול בצורה ניכרת אם לא נשנה את המצב בקרוב כבל: נת"צים בכל הארץ בתוך שלוש שנים מנכ"ל נתיבי איילון: מי שיבחרו בתחבורה ציבורית ושיתופית יהיו אח"מים
04/07/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, תוקפת את אופן מימוש התקציב המיועד עבור תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ולהשלכותיו הכלכליות על המשק: "גובשה בשנת 2002 תוכנית אסטרטגית לתחבורה ציבורית, והתוכנית הזו הייתה אמורה להביא בתוך 5 שנים, בהיקף של כ-5 מיליארד שקל, השקעה בתחבורה ציבורית. אפשר לראות שבשנים 2016-2013, בפועל מה שהוצא היה מחצית ממה שתוכנן. הייתה תוכנית אסטרטגית מרשימה, אבל היישום בפועל הרבה יותר איטי ונעשתה עבודה גם על-ידי בנק ישראל וגם על-ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהראתה כי הושקעו כספים רק במחצית גודל התכנון".

לדברי פלוג, שדיברה בכינוס (יום ג', 3.7.18) שהתקיים בכנסת לציון יום התחבורה הציבורית, "נזק הגודש צפוי לגדול עוד בצורה ניכרת אם לא נשנה את המצב בקרוב. קצב הגידול בשטח הדרכים הוא בערך כמו קצב הגידול של האוכלוסייה, חמישה-שישה אחוז בשנים האחרונות, אך קצב הגידול בכלי רכב פרטיים הרבה יותר מהיר. כלומר, ככל שאנו סוללים יותר כבישים נעשה צפוף יותר, והנזק רק ילך ויגדל".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אמר בכינוס: "הבשורה המרכזית היא ההסכמה לרישות נתיבי תחבורה ציבורית בכל הארץ בתוך שלוש שנים. אך מעבר לכך, בחלק מהמקומות ראשי הערים הפכו לחסם המרכזי והם צריכים לדעת שללא קידום תחבורה ציבורית הם לא יוכלו להיבחר. יש נכונות היום מצד משרדי הממשלה להשקיע בתחום וחייבים את שיתוף הפעולה של ראשי הערים".

ח"כ דב חנין, יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית: "הגענו לרגע האמת. אם לא ניגמל עכשיו מהרכב הפרטי, נידונו לשנים ארוכות של עמידה בפקקים בלי יכולת לזוז, של זיהום אוויר, תאונות דרכים, ופגיעה מוגברת באוכלוסיות מוחלשות. היום גם בכנסת השמענו קול ברור וחד-משמעי: את המשאב הציבורי שנקרא כביש, צריך להעביר לשימוש האמצעי הציבורי שנקרא אוטובוס. מהפכת התחבורה הציבורית מתחילה עכשיו".

איתמר בן-מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון, אמר: "הציבור רוצה לצאת מהפקק. אם לא יהיה שינוי משמעותי בהרגלי הנסיעה של כולנו, אז עוד כמה שנים כולנו נעמוד במגה-פקק. המשימה הלאומית היום, היא ליצור עבור הציבור חלופות לרכב הפרטי - אפשרויות נסיעה שהן נוחות, יעילות, מהירות. משרד התחבורה והשר ישראל כ"ץ מבינים שחייבים לפצח את המשוואה ולהביא פתרונות חדשניים - וזה בדיוק השינוי שאנחנו מובילים. המפתח הוא להביא לציבור מגוון של פתרונות. חברת נתיבי איילון מובילה היום תכנון תחבורתי בראייה מטרופולינית רחבה ארוכת-טווח ומקדמת מגוון מיזמים חשובים שיאפשרו לציבור לשנות את הרגלי הנסיעה. כדי שזה יקרה, ניתן עדיפות לכל מי שיבחר להשאיר את הרכב בבית. מי שיבחרו בתחבורה ציבורית ושיתופית יהיו אח"מים".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר: "הנושא של התכנון הנכון נותן חינוך ותרבות וממנף את הכלכלה. בתכנון של עיר ודרכים בין-עירוניות נמצא הפתרון להרבה מהבעיות החברתיות. המרחב הציבורי, אם יודעים לתכנן אותו נכון ולשפר אותו ולעשות אותו נוח ומיטיבי ממנף, הרבה דברים בכל תחומי החברה. המכרזים של חברות האוטובוסים לצערי לא מוכתבים מהצורך - והחברות נאלצות להתפשר על כמות הקווים".

מנכ"ל 15 דקות, גיל יעקב: "הביקוש לתחבורה הציבורית בתוך ערי ישראל הולך ועולה, אבל לצערנו הרשויות לא עושות מספיק כדי לקצר את זמני הנסיעה באוטובוסים. ישנן רשויות מקומיות שלא מפנות נתיבים לנת"צים, משרד התחבורה מקדם נתיבים כאלה בכבישים הבין-עירוניים בקצב איטי מאוד, וישנו ביקוש גדול לקווים מכינים, לקווים מהירים לאזורי תעסוקה ולתחנות הרכבת. הציבור מצפה ממשרדי האוצר והתחבורה להוסיף שירות וקווים באופן משמעותי ובהקדם וביחד עם הרשויות המקומיות להקצות תשתיות מתאימות.

במהלך היום הוצב בכנסת פעילות של קרון ההסברה הנודד "מיש בס באס" (לא רק אוטובוס) של משרד התחבורה, מדובר בתוכנית הסברה מקיפה ורחבה מלווה את המיזם, כאשר מטרתה המרכזית היא חשיפת האוכלוסייה הערבית לתוספות השירות המשמעותיות המיושמות מטעם תוכנית החומש בפרט ועידוד השימוש בתחבורה ציבורית, בכלל. תוכן הפעילות ממוקד בהשקעה בתחבורה הציבורית ביישובי המיעוטים בשנתיים האחרונות, בשיפורים ובתוספות השירות ומועבר באמצעות פעילות חווייתית הידודית, הכוללת צפייה בסרטון VR 360 ומשחק בסגנון "חדר בריחה" הידודי.

תאריך:  04/07/2018   |   עודכן:  04/07/2018
עידן יוסף
+דוח הבקרה: דן ב"ש בתחתית הרשימה
14:12 04/07/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בחציון הראשון של 2017 קיבלה חברת נסיעות ותיירות את הציון הגבוה ביותר  ▪  בעיה רוחבית בהצגת מספרי קווים, בשילוט בתחנות ובאיחורי קווים  ▪  תורחב הבקרה האלקטרונית בתחנות
דן באר שבע. מזדנבת מאחור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אפילו חצי מתקציב התחבורה הציבורית לא מנוצל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חיים ו.
4/07/18 21:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ג', 3.7.18) לישיבה במתכונת של שאלות ותשובות עם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ ישראל כ"ץ, שעסקו בקידום התחבורה הציבורית. הישיבה התקיימה במסגרת ציון יום התחבורה הציבורית בכנסת. הדיון סיכם את סדרת השימוע שערכה הוועדה על מצב התחבורה הציבורית.
03/07/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
מתוך 46 כפרים ערבים-בדואים בנגב, ב-42 כלל אין שירות של תחבורה ציבורית. המשמעות היא פגיעה בזכותם של עשרות אלפי תושבי הנגב הערבים לשירותי חינוך, רווחה, בריאות וכמובן להזדמנויות תעסוקה, וזוהי הסיבה המרכזית לכך שרמת ההשתתפות של נשים ערביות-בדואיות בשוק התעסוקה היא הנמוכה בארץ. כך עולה מנייר עמדה שחיברה עמותת סיכוי, והוצג (יום ג', 3.7.18) בוועדת לקידום מעמד האישה.
03/07/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה (יום ג', 3.7.18) דיון לציון יום התחבורה הציבורית בכנסת בנושא מעבר לאוטובוסים חשמליים וטכנולוגיות שאינן מזהמות בתחבורה הציבורית.
03/07/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
כפי שהובטח לוועדת הכלכלה בכנסת, ההליך התחרותי אותו מפרסם (יום ב', 2.7.18) משרד התחבורה להפעלת קווי מוניות השירות אינו כולל חובה להפעילן בשבתות ובימי המנוחה. תשלום הסובסידיה למפעילים יבוצע בעד תיקוף בימי חול בלבד, כולל יום שישי עד לשעה 16:00 והחל בשעה 21:00 במוצאי שבת. בניגוד למה שנמסר תחילה, תיקוף הרב-קו יתאפשר לא רק בימים ראשון עד חמישי, אלא גם בערב שבת ובמוצאי שבת, במועדים האמורים - אך לא בשבת וחג.
02/07/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
מרכזית המפרץ החדשה נפתחה (יום א', 1.7.18) לציבור הרחב. אולם, מתברר, אין מעבר מרציף המטרונית (25) לרציפים הבין-עירוניים (14-1). גם מהרציפים העירוניים ומרציפי הורדה לא ניתן לעבור ישירות לרציפים הבין-עירוניים, וצריך לעבור דרך המסוף שבו שתי דלתות צרות.
01/07/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il