נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, תוקפת את אופן מימוש התקציב המיועד עבור תחבורה ציבורית במשרד התחבורה ולהשלכותיו הכלכליות על המשק: "גובשה בשנת 2002 תוכנית אסטרטגית לתחבורה ציבורית, והתוכנית הזו הייתה אמורה להביא בתוך 5 שנים, בהיקף של כ-5 מיליארד שקל, השקעה בתחבורה ציבורית. אפשר לראות שבשנים 2016-2013, בפועל מה שהוצא היה מחצית ממה שתוכנן. הייתה תוכנית אסטרטגית מרשימה, אבל היישום בפועל הרבה יותר איטי ונעשתה עבודה גם על-ידי בנק ישראל וגם על-ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהראתה כי הושקעו כספים רק במחצית גודל התכנון".