|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

כל מה שצריך לדעת על כיצד בוחרים מתנות ללקוחות

08/07/2018  |     |   כתבות שיווקיות   |   תגובות
[צילום: סטודיו אולגיפטס]

כבעל עסק אתה רוצה לשמר את לקוחותיך, ליצור אצלם נאמנות למותג ולשירות שאתה מעניק להם, ולא פחות חשוב, לגרום לכך שלקוחותיך ירגישו שחשבת עליהם. איך עושים זאת? תתפלא, לפעמים מספיקה תשורה קטנה וממותגת שתעמוד על שולחנו של הלקוח שלך ואשר תזכיר לו את החברה שלך לזמן רב.

אי-אפשר להתעלם מן העובדה, כי היום, בעידן של מסרים דיגיטליים ותקשורת דיגיטלית, לצרכנים - כלומר ללקוחות שלך, יש יותר אפשרויות מאשר אי-פעם. במיוחד כאשר אנו בוחנים את המוצרים והשירותים שהם קונים. ולכן כולנו מקווים, כי הבחירה שלהם בך, אינה מסתיימת מייד כאשר הם סגרו עסקה או קנו מוצר ממך. ברור למדי, כי שימור לקוחותיך ויצירת קשר רגשי לחברה שלך, למוצריה או לשירותים המסופקים על ידיה, היא ראשונה במעלה וכי יצירת ההתקשרות המתמשכת הזו, תוביל לקנייה חוזרת, וכמובן תדחוף את העסק לגידול ושגשוג.

אז איך יוצרים אצל הלקוחות של החברה שלך תחושה של יחס אישי, מעבר לתקשורת עניינית וטכנית? כיצד נגרום להם לרצות לחזור ולבקר בעסק שלך, וכמובן לרכוש מוצרים נוספים? איך נאריך את חוזי התקשרות ונגרום להם להמליץ עליך לעמיתיהם?

אין ספק, כי הבסיס לתחושת הביטחון אצל הלקוחות, הוא למכור מוצר או שירות מוצלח ולתת שירות לקוחות אדיב. אך כאשר זה מגיע לשימור הלקוח, הרי שלתחושת היחס האישי ולתשומת הלב הפרטנית, יש מקום נכבד. וזו מצליחה לבסס את עצמה על-ידי נתינת מתנות ללקוחות, בדרך-כלל עם מיתוג כלשהו של העסק, שהרי בסופו של דבר, המטרה היא לגרום לזיהוי מקסימלי שלנו עם המתנה המתקבלת.

על אילו מתנות ללקוחות מומלץ? ועד כמה יכול השי להיות יקר? ובכן, זה יכול להיות מתנות קטנות, מארזי יין ודברים טובים, לדוגמה, אפשר להציע מוצרי מזון מיוחדים כגון: ממרחים, יינות ומוצרים ייחודים שניתן למצוא רק במעדניות בוטיק ובחנויות מובחרות, ואשר אינם נמכרים בסופרים וברשתות השיווק השונות.

מוצרים המיוצרים בטכניקות ביתיות והמוצעים לקהל הרחב בסדרות קטנות, תוך הקפדה על שימוש בחומרי גלם מובחרים, שללקוח קשה למצוא מקומות אחרים ולהשוות את ערך המתנה שקיבל. את התגיות על המוצרים הללו דאגו לעצב ולמתג עם הלוגו ושם החברה שלכם. או לחלופין, מוצרי טכנולוגיה וגאדג'טים, מה שמתאים במיוחד להשקות בתחום ההיי-טק, כגון: מצביע לייזר, מרכזיות יו.אס.בי, עכברים, מחשבונים או מוצרים נלווים לסלולרי כמו: סוללה ניידת מתנות למשרד, מתנות לבית, מתנות לקמפינג. וכמובן, מתנות שימושיות למקצועות השונים: כלי עבודה, כלי מדידה, כלי כתיבה שימושי לסטודנטים, מוצר לרכב לנהגים, פותחן יין או פותחן בירה למקצועות הבר וכו.

המתנות יכולות להיות מותאמות גם לפי גילאים: זכוכית מגדלת לאוכלוסייה מבוגרת, או לחלופין מוצר אופנתי לצעירים.

מתי נותנים מתנה ללקוח?

עיתוי חלקות המתנה גם הוא חשוב. לרוב נהוג לתת בחגים: פסח, ראש השנה, שבועות, חנוכה, פורים, ט"ו בשבט... אך גם בשאר עונות השנה. כמובן חברות העוסקות בהשקת מוצר או שירות, או כאלו הלוקחות חלק בתערוכות ובכנסים, ידאגו לחלק מתנות ללקוחותיהם.

אבל ניתן גם אחרת. אפשר לתת מתנות ללקוחות בתאריכים המיוחדים ללקוחות עצמם (ימי הולדת וכו'), במיוחד כשמדובר בלקוח שאנו מאוד מעוניינים לשמר את קשרינו עימו. גם ציון אירוע מיוחד בחברה: השקה של מוצר, חנוכת בית של אתר חדש וכדומה, הם סיבה טובה לחלוקת מתנות. וישנם גם תאריכים מיוחדים בענפי תעסוקה (מורים וגננות - סיום ופתיחת שנה"ל, סטודנטים, וכו'). אפשרות אחרת היא לחלק מתנות בעת גיוס לקוחות חדשים. ואפשר גם בשגרה, ללא כל אירוע, סתם מתנה של תשומת לב, תזכורת ללקוח שחשבת עליו.

והתקציב - מה איתו?

בסופו של דבר אנו מעוניינים לתת מתנה, אך לא חלילה "לקרוע" את הכיס. ולכן רצוי שהמתנה תהיה בהתאם לתקציב שהקצבתם. עצה נוספת היא שמומלץ לא להנעל על פריט כזה או אחר, אלא לבדוק עם ראש פתוח את כל ההזדמנויות העומדות לפניכם. בהחלט מומלץ להתייעץ עם ספק המתנות, להציג בפניו את הסיבה שבגללה אתם מעוניינים להעניק את המתנה, לפרט את התקציב וגם לציין עבור מי מיועדת המתנה (הקהל שמקבל). שלושת אלו יסייעו לו להציע לכם מתנות שאולי אתם לא חשבתם עליהן, אבל שבהחלט יוכלו להוות את מה שחיפשתם.

לא פחות חשוב - לוחות זמנים

בכדי שהמתנה תראה טוב, חשוב להשקיע בחשיבה על המיתוג. חברות רבות לא מקצות מספיק זמן לשלב המיתוג. כאשר יש מספיק זמן בשלב מיתוג המתנה, ניתן להגיע לאפקט וואוו משמעותי יותר על-ידי התאמת צבעים בין המוצר, הלוגו, ואלמנטים נוספים במיתוג, כרטיסי ברכה מותאמים וכו. לכן, חשבו להקצות זמן מספיק ולטפל במיתוג בחשיבות הראוייה לו.

אולגיפטס מובילה בתחום המתנות ללקוחות כבר 12 שנה. לפרטים נוספים על מתנות ללקוחות ועל מיתוג מוצרים ניתן למצוא באתר.

תאריך:  08/07/2018   |   עודכן:  08/07/2018
כתיבת המומחים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני כשבוע נערכה הפסגה המדוברת בסינגפור בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ובן השליט העליון של קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. בסיום הפסגה נחתם מסמך הבנות אשר בו הוצהר כי ארה"ב וקוריאה הצפונית ישתפו פעולה על-מנת לקדם את השלום בחצי האי הקוריאני, ושהצפון קוריאנים מחויבים לפירוז של חצי האי מנשק גרעיני.
האם אי-פעם בחנתם בקפידה חבורת נוסעים בתחבורה הציבורית? או קבוצת ממתינים בתחנה או ברציף? הסטטיסטיקה מלמדת, שיותר מחצי מהם יהיו שקועים במסך. המסקנות הן ברורות מאליהן - הגבולות בין העולם הווירטואלי למציאותי מאוד מטושטשים. אך לא בכך אנחנו עוסקים, שכן זה נושא לדיון אחר, אלא בהשפעתה של גוגל על חיינו, ובייחוד בכל הקשור לקידום עסקי.
אז איך מפרסמים ומגיעים הישר ללב הלקוחות בעידן המודרני? אז איך ניתן לעקוף את החברות המתחרות בדרך לחדור לתודעה של הצרכן? ומה הקשר לתחום קידום אתרים שעוסק ישירות במנועי החיפוש באינטרנט?
15/05/2018  |  אריק כהן  |   כתבות שיווקיות
בעיר אילת אשר ממוקמת בנקודה הדרומית ביותר שאתם מכירים, ישנם מוקדי בילוי שונים שהתפתחו מאוד בשנים האחרונות. בין מוקדי הבילוי ניתן למנות את הטיילת הרחבה אשר מלאה באטרקציות שונות לטובת התיירים והמקומיים שמגיעים אליה, ברים איכותיים, מסעדות מלאות בכל טוב שמגישות תפריט מעולה ומועדוני ריקוד אקסקלוסיביים שמציעים בילוי לילה.
מה לא נכתב או נאמר על כוחה ועוצמתה של האהבה? היא מסוגלת להזיז הרים, גבעות ולהרטיט לבבות שנדמה שנידומו, אך גם לה ישנן מגבלות.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il