חברת נת"ע, האחראית על הקמת רשת הסעת ההמונים במטרופולין גוש-דן, מתחילה בתהליך רכש הקרונות, המערכות והתחזוקה של הקווים הירוק והסגול של הרכבת הקלה. ועדת המכרזים של החברה החליטה לפרסם (יום ה', 12.7.18) את
מסמכי המיון המוקדם (PQ) למכרז, לאחר שאלה אושרו על-ידי שרי התחבורה והאוצר.
זהו המכרז הגדול שפורסם בישראל, בהיקף של כ-15 מיליארד שקל, והוא יתבצע בשיטת PPP (Public Private Partnership). המכרז נכתב בהתייעצות עם גורמי המקצוע במשרדי התחבורה ובאגף החשב הכללי ובאגף תקציבים במשרד האוצר. בחודשים הבאים יתפרסמו בהדרגה גם מכרזים לביצוע עבודות ההנדסה האזרחית והטיפול בתשתיות.
הקו הירוק יקשר בין חולון וראשון לציון לבין מרכז תל אביב, אוניברסיטת תל אביב, אזור התעשיה והעסקים במערב הרצליה ואזור העסקים בקריית עתידים. אורכו של הקו כ-39 ק"מ (מתוכם 4 ק"מ תת-קרקעיים) ויהיו בו 62 תחנות.
הקו הסגול יקשר בין קריית אונו ויהוד למרכז תל אביב, דרך אוניברסיטת בר-אילן, בית החולים שיבא, ושוק הכרמל. אורך הקו כ-29 ק"מ במפלס הקרקע, והוא יכלול 45 תחנות.
שני הקווים תוקצבו על-ידי הממשלה בכ-30 מיליארד שקל. הם נמצאים בתכנון מפורט והעבודות להקמתם יתחילו לקראת סוף השנה הנוכחית.
מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און: "במקביל להתקדמות עבודות הקו האדום, אנחנו נערכים לביצוע שני הקווים הנוספים, כדי לייצר בהקדם האפשרי רשת תחבורה איכותית ומתקדמת שתשרת כחצי מיליון תושבים ביום".