|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

אבי ניסנקורן הודיע:

"לאפשר לעובדים להט"בים לקחת חלק במחאה"

שורה של חברות פרסום והייטק פרסמו הודעות תמיכה בשביתה ביום ראשון הקרוב בתגובה להפלת התיקון לחוק הפונדקאות בכנסת מיקרוסופט ומלאנוקס הודיעו כי יעניקו מענקים לעובדים שיבחרו בהליך פונדקאות
19/07/2018  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
ניסנקורן. מתגייס למאבק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הוציא היום (יום ה', 19.7.18) חוזר לעובדי ההסתדרות, בו הוא מאשר לעובדים הלהט"בים בארגון לקחת חלק במחאה המתוכננת ביום ראשון בנוגע לחוק הפונדקאות. הוא קרא לוועדים ולהנהלות "לאפשר לעובדים, המשתייכים לקהילת הלהט"ב, לקחת חלק במחאה מבלי לפגוע בזכויותיהם".

בהודעה רשמית של ההסתדרות נכתב כי "המאבק למען שוויון זכויות של קהילת הלהט"ב הוא מאבק חשוב על פניה של החברה הישראלית. בתור התנועה החברתית הגדולה והמשפיעה בארץ, ההסתדרות מתנגדת לכל סוג של אפליה".

שביתה כללית ביום ראשון

אתמול (ד'), בפעם הראשונה בהיסטוריה של הקהילה הגאה בישראל, החליטו מספר ארגונים להכריז על שביתה כללית במשק ביום ראשון הקרוב והנחו את חברי הארגונים הלהט"בים, כמו גם מקומות עבודה המזדהים איתם, שלא להגיע לעבודה באותו יום. השביתה הוכרזה כאקט תגובה להצבעת הקואליציה בכנסת על חוק הפונדקאות, כך שיחול רק על נשים ולא גברים המבקשים להפוך להורים.

בשעות האחרונות תפס תאוצה מסע לרתימת גופי תקשורת, אנשי תקשורת וגופים עסקיים לשביתת המחאה. במכתב שנשלח לארגונים העסקיים מבקשת האגודה למען הלהט"ב ממעסיקים להצטרף למחאה נגד מה שהם מכנים "אפליה מתמשכת נגד קהילת הלהט"ב בישראל": "אנו קוראים לכם, תאגידים, חברות ועסקים, לשתף עימנו פעולה ולצאת בהצהרת תמיכה פומבית למען שוויון זכויות הלהט"ב ולתמוך במי שירצו לקחת חלק באירועי המחאה ביום ראשון הקרוב", נכתב. באגודה מבקשים ממקומות עבודה לאפשר לעובדים המבקשים בכך לא להגיע לעבודה ביום ראשון, מבלי שהדבר ייחשב להם כיום חופש, ולצאת בהצהרת תמיכה בשוויון זכויות לעובדים ובמחאה.

יצוין כי יום ראשון הוא צום תשעה באב, ובמקומות עבודה רבים אנשים יכולים לבחור שלא לבוא לעבודה. עם זאת, העסקים, החברות והתעשיה ברחבי הארץ פתוחים כרגיל.

בשעות האחרונות הולכים ומצטרפים למחאה גופים מתחום המדיה והתקשורת: מנכ"ל קבוצת מקאן תל אביב עמית משיח כתב פוסט חריף בפייסבוק בו הודיע כי משרדו ייקח חלק במחאה: "מספיק לזיז-זג על חשבוננו. מספיק לזלזול המתמשך באזרחי המדינה בשם הישרדות פוליטית ושמירה על הכיסא".

גם עידו הר טוב, מנכ"ל קבוצת גיתם, פרסם פוסט שבו כתב לעובדים "העובדה כי חוק הפונדקאות המאפשר לכל אדם באשר הוא להקים משפחה נפל בכנסת היא בושה וכלימה למדינה ולחברה הישראלית". מדובר בהתבטאויות לא שגרתיות, שכן בענף הפרסום נוטים המנהלים בדרך-כלל שלא להביע דעות היכולות להיתפס כפוליטיות או כשנויות במחלוקת. פרט למקאן וגיתם הודיעו על הצטרפות לשביתה בין היתר גם המשרדים טוויסטד, טינק, אוסום וגו מובלין.

בהודעת המאבק שהתפרסמה אתמול בפייסבוק ניתן קרדיט למשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי על גיבוש הרעיון. יוסי לובטון, מנכ"ל המשרד, כתב בהודעה המתייחסת לנושא כי "כשהאנשים מהאגודה ישבו במשרד שלנו ושמעו את הרעיון, הם היו קצת המומים. 'זה בוטה', הם אמרו. 'זה חזק, אבל אולי חזק מדי. זה יעורר אי-נוחות אצל הרבה אנשים'. 'בדיוק', אמרנו להם. 'זה מעולה', הם אמרו, 'אבל עכשיו זה לא הזמן. זה צריך להיות בטיימינג הנכון'. לא חשבנו שזה יקרה, אבל האנשים האמיצים האלה החליטו להפסיק לשתוק. כי יש גבול גם לסבלנות והסובלנות אל מול האפלה והחושך. הגיע הזמן. גאים בכם מאוד ותומכים בכם לאורך כל הדרך, אנשי BBR".

גם בדף הפייסבוק של מיקרוסופט ישראל פורסמה הודעה התומכת במאבק ובזכות הגברים הלהט"בים למשפחה: "הנוסח הנוכחי של חוק הפונדקאות מחריג את קהילת הלהט״בים ומונע מהם את הזכות הבסיסית והאנושית להקים משפחה. זהו חוק מצער ולא שוויוני. מהיום, כל עובדת ועובד שלנו שיחליטו להקים משפחה באמצעות פונדקאות יקבלו 60 אלף שקל, ללא קשר למגדר, מגזר, נטייה מינית, גיל או מצב משפחתי. כ-ו-ל-ם!", הודיעו בחברה.

חברת IBM הצטרפה היום למחאה ומסרה: "חברת IBM מתנגדת לכל צורה של אפליה, ומאז ומתמיד נאבקה למען יחס שוויוני לכולם. אין לשלול מאף אחד את הזכות האנושית הבסיסית - הזכות להקים משפחה - בשל ההחלטה להיות נאמן לעצמו ולזהותו. אנו תומכים בכל עובדי החברה, בישראל וברחבי העולם, שמבקשים להביע סולדריות עם קהילת הלהט"ב בקריאה הנחושה לקדם חקיקה שמכילה כל אדם באשר הוא אדם. עובדים ועובדות אשר יחליטו לקחת חלק במחאה המתוכננת ביום ראשון, יוכלו לקבל יום חופשה מיוחד, לאחר קבלת אישור מהמנהל הישיר".

רשת iStore, המשווקת רשמית למוצרי Apple בישראל, מצטרפת למאבק הלהט"ב בנושא חוק הפונדקאות ותשבית לאות הזדהות את סניפיה בתל אביב, באר שבע (קניון הנגב) ורעננה קניון רננים ביום א 22/7 ביום ראשון הקרוב לשעה.

חיים זגורי מנכ״ל הרשת רשת iStore משווקת רשמית למוצרי Apple והמאמצת הרשמית של ארגון הנוער הגאה איגי פרסם גם הוא הודעת תמיכה: "לא ייתכן שציבור שלם המוביל את ישראל להישגים בינלאומיים; תורם את חלקו בצבא ומכניס כסף רב לקופת מדינת ישראל-יופלה בצורה כה בוטה. בשל כך ולאור הזדהות תשבית הרשת את סניפיה לשעה ביום א׳ הקרוב".

בחברת פרוקטר אנד גמבל התייחסו לשביתה המתוכננת ביום א': "יש לנו מסורת של 25 שנה בתמיכה בקהילה הלהט"בית ובישראל. הודענו לפני חצי שנה שגם זוגות בפונדקאות יוכלו ליהנות מחופשת לידה בת חודש. אנו לוקחים עמדה חד-משמעית גם בנושא זה ונאפשר לכל עובדי החברה אשר ירצו לקחת חלק במאבק, לעשות זאת מבלי לאבד יום חופש".

חברת מלאנוקס הלכה בעקבות הודעת מיקרוסופט: "מלאנוקס מאמינה כי הזכות להורות נתונה לכולם וכחברה ששמה על דגלה סובלנות ושוויון בקרב המרקם האנושי העשיר של עובדיה, החברה גאה להכריז על תמיכתה בכל מי שיבחר או תבחר בתהליך הפונדקאות ע"י מענק של 60 אלף שקל ותוספת חודש חופשת לידה. אנו מצרים על נוסח חוק הפונדקאות הנוכחי אשר באופן לא שיווני מחריג את קהילת הלהט"ב ומקווים כי לא ירחק היום בו גם החקיקה הישראלית תאפשר שוויון אמיתי מול הזכות הבסיסית להורות. כמו-כן, מלאנוקס תתמוך ותאפשר לכל מי מעובדיה שיבחר להשתתף בהפגנה אשר תתקיים ביום ראשון הקרוב".

חברת מטריקס פרסמה אף היא הודעת תמיכה: "כחברה המאמינה בזכות הבסיסית להיות הורה קיבלנו בעצב את נפילת חוק הפונדקאות, המאפשר לכל אדם להקים משפחה בישראל. מטריקס תומכת במאבק של הקהילה הלהט"בית ובמחאתה ומחזקת אתכם במאבקכם הצודק".

חברת טאואר ג'אז הודיעה לעובדיה: "אנו בטאואר-ג'אז דוגלים מאז ומתמיד בשוויון זכויות והזדמנויות לכולם, ללא קשר למגדר, מגזר, נטייה מינית, גיל או מצב משפחתי. אנו מצרים על כך שנוסח חוק הפונדקאות הנוכחי מחריג את קהילת הלהט"בים ומקווים שבמהירה יגיע היום בו יתאפשר שוויון אמיתי לכלל האזרחים. לפיכך, עובדים שיבחרו להשתתף בהפגנה המתוכננת להתקיים בשבוע הבא - יוכלו לעשות כך ללא חיוב יום חופש, בתיאום עם המנהל. בנוסף לכך, עובדים אשר החוק הנוכחי משפיע עליהם באופן אישי מוזמנים להגיע לסמנכ"לית משאבי אנוש, על-מנת לבחון אפשרויות תמיכה נוספות".

גם חברת ההייטק סולוטו וחברת Fiverr הודיעו על הצטרפותן למאבק ועל תמיכה בכל עובד שיבחר לשבות ביום ראשון.

שורה של חברות הייטק נוספות הודיעו על הצטרפותן למחאת הלהט"ב נגד האיסור על פונדקאות לזוגות גאים ויאפשרו לעובדיהם השייכים לקהילה הגאה לשבות ביום ראשון על חשבון מקום העבודה ולהצטרף לפעילות המחאה. בין החברות: Windward, Myheritigh, softwheel, Cybereason, Kaltura, Spot.im, Similarweb ו-Wibbitz.

מוטורולה סולושנס ישראל הודיעה כי תאפשר לעובדיה - חברי הקהילה - יום חופש אם ירצו להשתתף בהפגנה. החברה מונה כ-1,000 עובדים.

מחברת סודהסטרים העולמית נמסר כי היא "מצטרפת למאבק הצודק של הקהילה הגאה כנגד חוק הפונדקאות". מנכ"ל החברה, דניאל בירנבאום, התחייב לתרום כ-61,000 שקל ל"עמותת אבות גאים".

קבוצת וובפאלס הצטרפה למחאה והודיע כי כל עובד שיבחר לשבות, יתאפשר לו לעשות כן שלא על חשבון יום חופש.

צועדים לשוויון

מאות מפגינים התכנסו במרכז תל אביב במחאה על הצבעת הקואליציה. המפגינים חסמו כבישים ונשאו כרזות בגנות הממשלה כגון "נתניהו הומופוב". דובר מארגני ההפגנה רועי נוימן אמר: "כנסת ישראל פתחה היום במלחמה נגד הקהילה הגאה - והקהילה תלחם בחזרה. הפרצופים המחויכים של ראש ממשלת ישראל בזמן שהצביע בעד השנאה ונגד הקהילה הגאה מראים את הניתוק הענק שלו ושל הממשלה מהעם".

המחאה התפרצה על-רקע הצבעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומרבית חברי מפלגתו נגד התיקון לחוק הפונדקאות היום, לאחר שבסוף השבוע תמך בתיקון ובעמדות הקהילה הגאה. החלטת הקואליציה היום, לבקשת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נשלחה כחץ לתוך הלב של אחת מן הקהילות החזקות והיותר מאורגנות פוליטית בישראל, הגברים הלהט"בים. מיד בשעות הראשונות הצטרפו מאות להפגנות ואנשים רבים פתחו אירועי מחאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גם התייחס לנושא: "בניגוד למה שדווח אני עקבי לגמרי בנושא הפונדקאות. אני תומך בפונדקאות גם לאימהות וגם לאבות. היום הצבענו בעד החוק לאימהות. אמרתי מראש לח"כ אוחנה שאני לא אתמוך בהסתייגות שלו, שהוא כבר הגיש בחוק הזה, מפני שזה יפיל את החוק ואז לאימהות לא תהיה פונדקאות. ולעומת זה אמרתי לו שהוא יגיש חוק מתוקן לאבות אני אתמוך בו ואז יהיה גם לאבות ולגם לאימהות - זה הדבר הנכון לעשות וכך נפעל".

תאריך:  19/07/2018   |   עודכן:  19/07/2018
ענת ביין-לובוביץ', טל שניידר, שירות גלובס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לאפשר לעובדים להט"בים לקחת חלק במחאה"
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
19/07/18 14:53
2
מפוכח
19/07/18 15:46
3
לא תומך בהם
19/07/18 17:02
4
מפוכח
19/07/18 17:09
5
מפוכח
19/07/18 20:12
6
חיים ו.
19/07/18 20:39
 
בני בנקר
19/07/18 23:40
7
ילדותי ופרוע
19/07/18 23:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תאגיד תיסנקרופ הגרמני נקלע בימים האחרונים למה שכלי התקשורת במדינה הגדירו כ"משבר החמור ביותר בהיסטוריה שלו", לאחר הודעות התפטרות עוקבות של המנכ"ל היינריך היזינגר ושל יו"ר הדירקטוריון אולריך להנר, מסחר תנודתי במניה ואפשרות ממשית לפירוק הקונצרן לחברות שונות.
19/07/2018  |  אסף אוני  |   חדשות
פסק דין שניתן (יום ד', 18.7.18) בבית המשפט הגבוה בלונדון [המקביל למחוזי בישראל] עשוי להביא לכך שאמצעי התקשורת בבריטניה לא יוכלו לפרסם את שמותיהם של חשודים. בית המשפט קבע, כי על רשת BBC לפצות ב-210,000 ליש"ט את הזמר קליף ריצ'רד, בשל סיקורה של פשיטה על ביתו בשנת 2014 בחשד לביצוע עבירות מין שלושה עשורים מוקדם יותר. ריצ'רד לא הועמד לדין והמשטרה אף פיצתה אותו ב-400,000 ליש"ט.
19/07/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
ערוץ 10 יפעיל את ערוץ הכנסת - קובע (יום ה', 19.7.18) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית. הוא דחה את עתירותיהם של ערוץ 2 וערוץ 20 נגד החלטת המועצה לשידורי כבלים ולווין.
19/07/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
לוחם משמר הגבול, עדי חמודה, מואשם בגניבת נשק ומכירתו לקרובי משפחתו תמורת כמה מאות שקלים. כתב האישום נגד חמודה ויתר המעורבים הוגש (יום ה', 19.7.18) לבית המשפט המחוזי בנצרת.
19/07/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה אמש (יום ה', 19.7.18) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את החוק להוציא לדרך את הרפורמה במשק החשמל, ברוב של 42 תומכים מול 4 מתנגדים.
19/07/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il