|
עלייה של 4.2 [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
ענקית התעופה בואינג צופה ביקוש של 42,730 מטוסים בתוך 20 השנים הקרובות. זאת, בעלות מוערכת של כ-6.3 טריליון דולר. כך הודיעה (יום א', 22.7.18) הנהלת החברה. על-פי הדיווח, מדובר בגידול משוער של 4.2% לעומת הנתונים שפורסמו בהערכה של השנה שעברה.
הגידול הצפוי בשוק התעופה העולמי צפוי להגביר את הדרישה לשירותים שונים, ביניהם תמיכה בשרשרת אספקה הכוללים חלקי חילוף ולוגיסטיקה, שירותי תחזוקה והנדסה, תיקונים ושיפורים לכלי טיס קיימים ותמיכה בפעילות חברות התעופה. בואינג מעריכה את שוק השירותים הנלווים לתעופה אזרחית בכ-8.8 טריליון דולר, עם צמיחה שנתית של כ-4.4%.
אחד הנימוקים הגדולים לביקוש המתגבר הוא התרחבות התנועה האווירית בעולם כולו. אליה יש להוסיף את צפי ההוצאה משימוש של מטוסים ותיקים המשרתים את חברות התעופה כבר עשרות שנים. "לפי נתוני הצי העולמי, ישנם למעלה מ 900 מטוסים היום שעברו את גיל 25. עד אמצע שנת 2020 למעלה מ-500 מטוסים בשנה יעברו את גיל 25 - כפול מהנתון הנוכחי - וידחפו את גל היציאה לגמלאות", העריכו בחברה.
על-פי ההערכה, הגידול המשמעותי ביותר בביקוש יהיה למטוסי נוסעים צרי גוף, בעלי מעבר יחיד בין המושבים. על-פי ההערכה יידרשו ב-20 השנים הקרובות כ-31,360 מטוסים חדשים כאלה. זאת, בעיקר בשל צמיחת טיסות הלואו-קוסט, הדרישה הגדלה בשווקים חדשים ודרישה לתחלופה בציי המטוסים בשווקים כגון סין ודרום מזרח אסיה בעיקר.
לשוק המטוסים רחבי הגוף יצטרפו עוד כ-8,070 מטוסים חדשים, בעלות מוערכת של כ-2.5 טריליון דולר במהלך 20 שנים הקרובות. הדרישה תגדל ברובה בשל גל החלפות מטוסים וותיקים בתחילת העשור הבא, כמו גם חברות התעופה המכניסות לשימוש מטוסי סילון מתקדמים כגון ה787 דרימליינר וה777X, בכדי להגדיל את הנוכחות והפרישה העולמית שלהן.
בנוסף, בואינג צופה את הצורך ב-980 מטוסי תובלה רחבי גוף חדשים במהלך תקופת החיזוי, צמיחה של כ-60 מטוסים לעומת שנה שעברה. כמו-כן, חברות התעופה צפויות לרכוש כ 1,670 מטוסי תובלה מומרים חדשים.