|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

שופטי ביהמ"ש העליון: המדד הבלעדי של News1 בשנתו החמישית

תפוקת פסקי הדין בביהמ"ש העליון: <br>סולברג, אלרון ועמית הם הראשונים

נעם סולברג עלה מן המקום השלישי לראשון והחליף מקומות עם יצחק עמית יוסף אלרון נכנס הישר למקום השני בשנתו הראשונה בעליון במקומות האחרונים: ענת ברון, דפנה ברק-ארז, יעל וילנר ועוזי פוגלמן עמית מוביל בשיעור חוות הדעת העיקריות: 62% מפסקי הדין שלו; אחריו סולברג וג'ורג' קרא וילנר וברון אחרונות גם במדידת חוות הדעת העיקריות המובילים בתחום הפלילי: אלרון, סולברג, קרא וניל הנדל
12/08/2018  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   תגובות
דירוג תפוקת שופטי בית המשפט העליון
המקום
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
1
יצחק עמית
נ' סולברג
נ' סולברג
י' עמית
א' רובינשטיין
א' רובינשטיין
א' רובינשטיין
2
נעם סולברג
י' עמית
י' אלרון
י' דנציגר
י' דנציגר
נ' הנדל5
י' עמית
3
עופר גרוסקופף
נ' הנדל
י' עמית
נ' סולברג
ס' ג'ובראן
י' עמית6
מ' נאור
4
דוד מינץ
ד' מינץ
ד' מינץ
נ' הנדל
א' חיות
י' דנציגר
ס' גובראן
5
יוסף אלרון
א' שטיין
ג' קרא
ד' ברק-ארז
נ' הנדל
ד' ברק-ארז
י' דנציגר
6
ניל הנדל
י' אלרון
נ' הנדל
מ' מזוז
נ' סולברג
א' חיות
א' שהם
7
יעל וילנר
ע' פוגלמן
מ' מזוז
א' רובינשטיין3
י' עמית
ע' פוגלמן
ד' ברק-ארז
8
חנן מלצר
י' וילנר
ח' מלצר
ח' מלצר
מ' מזוז
א' שהם
נ' סולברג
9
מני מזוז
ע' ברון
א' שהם
א' שהם
ד' ברק-ארז
נ' סולברג
נ' הנדל
10
ענת ברון
ג' קרא
ע' ברון1
ע' ברון
ע' פוגלמן
מ' מזוז
צ' זילברטל
11
עוזי פוגלמן
ע' גרוסקופף
ד' ברק-ארז2
ע' פוגלמן
צ' זילברטל
צ' זילברטל
א' חיות
12
אלכס שטיין
ד' ברק-ארז
י' וילנר
א' חיות
א' שהם
ע' ברון
א' גרוניס8
13
ג'ורג' קרא
מ' מזוז
ע' פוגלמן
ס' ג'ובראן4
ע' ברון
ס' גובראן
ע' פוגלמן
14
דפנה ברק-ארז



ח' מלצר
ח' מלצר7
ח' מלצר9
1. ברון וברק-ארז התחלקו במקום העשירי בשנת 2018.
2. ברון וברק-ארז התחלקו במקום העשירי בשנת 2018.
3. פרש ביוני 2017.
4. פרש באוגוסט 2017.
5. הנדל ועמית התחלקו במקום השני בשנת 2015.
6. הנדל ועמית התחלקו במקום השני בשנת 2015.
7. מיעט לכתוב פסקי דין בשל סיבות אישיות.
8. גרוניס היה נשיא העליון בשנת 2014; הנשיאים נוטרלו מהדירוגים הבאים.
9. מיעט לכתוב פסקי דין בשל סיבות אישיות.
13 מבין 15 דורגו [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

במה הכריע העליון
מתוך 288 פסקי הדין המרכיבים את הדירוג, 108 (שהם 38%) היו בבג"ץ; 97 (שהם 34%) היו בתחום הפלילי; התחום האזרחי תרם 67 פסקי דין (23%); והתחום המינהלי – רק 16 פסקי דין (5%). אולם בדיקה מעמיקה יותר מגלה שבית המשפט העליון אינו ממהר לפסוק בעתירות לבג"ץ.

השוואה לשנת 2017 (שאינה חופפת לדירוג שלנו, אך היא האחרונה לגביה יש נתונים) מלמדת, שעתירות לבג"ץ היוו 60% מהתיקים שנדונו בהרכבים, התיקים האזרחיים היו 20%, התיקים הפליליים היו 14% והתיקים המינהליים היו 6% בלבד. לעומת זאת, שיעור פסקי הדין בבג"ץ היה 39% בלבד, ואילו התחום הפלילי זינק ל-34%. מחקר נפרד צריך לבדוק את שיעור קבלת העתירות לבג"ץ, כדי לקבוע האם בית המשפט העליון מגבה את הרשויות או מעדיף להתערב בהכרעותיהן.


השופט נעם סולברג מדורג במקום הראשון במדד תפוקת כתיבת פסקי הדין בידי שופטי בית המשפט העליון, הנערך בלעדית בידי News1 זו השנה החמישית. השופט יוסף אלרון, בשנתו הראשונה בבית המשפט העליון, נכנס הישר למקום השני. את המקום השלישי תופס השופט יצחק עמית, שדורג אשתקד במקום הראשון. בשלושת המקומות האחרונים מדורגים השופטת ענת ברון, השופטת יעל וילנר והשופט עוזי פוגלמן.

הדירוג השנה כולל 13 מבין 15 השופטים שכיהנו בעליון בתקופת המדידה (10 באפריל עד 10 באוגוסט). כמו בעבר, לא נכללת בדירוג הנשיאה אסתר חיות (בשל ריבוי המשימות המערכתיות המגבילות את זמנו השיפוטי של הנשיא). לא נכלל בו גם השופט עופר גרוסקופף, שהצטרף לבית המשפט רק בחודש פברואר ומטבע הדברים ישב בפחות הרכבים מאשר עמיתיו הוותיקים.

השופטים דוד מינץ וג'ורג' קרא, שגם הם נכללים בדירוג זו הפעם הראשונה, תופסים (בהתאמה) את המקום הרביעי ואת המקום החמישי. השופט ניל הנדל ירד מן המקום הרביעי למקום השישי. במקום השביעי: השופט מני מזוז, שדורג אשתקד במקום השישי. המשנה לנשיאה חנן מלצר מדורג במקום השמיני – כמו בדירוג הקודם. גם השופט אורי שהם שמר על מקומו – התשיעי.

השופטת דפנה ברק-ארז מדורגת רק במקום העשירי, לעומת המקום החמישי בשנה שעברה. היא מתחלקת במקום זה עם השופטת ענת ברון, שהייתה זו גם אשתקד; בשנים הקודמות דורגה ברון במקומות ה-13 וה-12 מתוך 14 שופטים. יעל וילנר, בשנה הראשונה שלה בדירוג, תופסת את המקום ה-12 – בניגוד לשלושת השופטים החדשים האחרים, המדורגים בין חמשת הראשונים. השופט עוזי פוגלמן נמצא במקום ה-13 והאחרון – אותו מקום בו היה בשנה הראשונה של הדירוג (2014) וירידה מהמקום ב-11 אשתקד.


כך אנו מדרגים
חלק ניכר - בדן יחיד [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

מאחר שיש הבדל מהותי בין היקף העבודה הדרוש לכתיבת חוות דעת עיקרית לבין זה הדרוש לכתיבת חוות דעת נוספות או להסכמה בלבד, ניתן כאן ניקוד שונה לכל אחת מהן. חוות דעת עיקרית "זיכתה" את השופט בעשר נקודות, חוות דעת נוספת נתנה שלוש נקודות, והסכמה – נקודה אחת. במספר קטן מאוד של תיקים, חוות הדעת הנוספת היא בעלת משקל כמו זו של העיקרית – בעיקר אם מדובר בדעת מיעוט – ולכן היא קיבלה ניקוד כמו העיקרית

כמו בשנים הקודמות, הבדיקה כללה פסקי דין שניתנו במותבים בני שלושה שופטים, כאשר הם היו לגופו של עניין ולא מתן תוקף להסכמת הצדדים או דחייה בהחלטה טכנית קצרה. אורכן של חוות הדעת לא מילא תפקיד בבדיקה שלנו. ראשית, לאורך זמן – כל שופט כותב הן חוות דעת ארוכות והן קצרות. שנית, לעיתים דווקא כתיבתה של חוות דעת קצרה מצריך יותר זמן ומאמץ – כפי שידוע לכל מי שעוסק בכתיבה.

מאחר שיש הבדל מהותי בין היקף העבודה הדרוש לכתיבת חוות דעת עיקרית לבין זה הדרוש לכתיבת חוות דעת נוספות או להסכמה בלבד, ניתן כאן ניקוד שונה לכל אחת מהן. חוות דעת עיקרית "זיכתה" את השופט בעשר נקודות, חוות דעת נוספת נתנה שלוש נקודות, והסכמה – נקודה אחת. במספר קטן מאוד של תיקים, חוות הדעת הנוספת היא בעלת משקל כמו זו של העיקרית – בעיקר אם מדובר בדעת מיעוט – ולכן היא קיבלה ניקוד כמו העיקרית.

העובדה ששופט הסתפק בהסכמה לחוות דעת עיקרית שכתב חברו, אינה אומרת בהכרח שהוא לא עסק בתיק. פסקי דין במותבים – כאשר הם ניתנים פה אחד – נכתבים בשתי צורות: או שהשופטים מתדיינים ביניהם, מגיעים להסכמה ואחד מהם כותב אותה; או שהם מסכימים מראש מי יתעמק בתיק ויכתוב את פסק הדין; קרוב לוודאי שהדרך הראשונה היא עיקרית. יש גם להזכיר, כי כל שופטי ההרכבים מתכוננים לדיון, מה שמצריך הרבה קריאה – במיוחד בערעורים.

במקרים רבים משכנעים השופטים את הצדדים לוותר על ערעורים או להסכים לקבלת עמדת הצד האחר, ואז פסקי הדין קצרים ביותר ואינם נמנים כאן. למרות שגם כאן מדובר בהרבה עבודת הכנה, אין לנו דרך למדוד את חלקו של כל שופט – ולכן אין אפשרות לדרג תיקים אלו. לפיכך, חשוב לזכור שהדירוג שלנו עוסק רק בהיבט אחד מתוך מכלול עבודתם של שופטי בית המשפט העליון: פסקי דין לגופם של דברים בתיקים הנדונים במותבים.

חלק ניכר נוסף מעבודתם של שופטי בית המשפט העליון מתבצע בדן יחיד (בשנת 2017 היו אלו 58% מהתיקים שנפתחו בעליון). תיקים אלו לא נבדקו, שכן ההנחה היא שחלוקת המטלות בין השופטים יוצרת, פחות או יותר, איזון בכמות העבודה המתחלקת ביניהם. כך למשל, ערעורים על הארכות מעצר ובקשות להארכת מעצר מעבר לתשעה חודשים מטופלים בתורנות, כמו גם בקשות רשות ערעור במישור האזרחי; ומינץ מטפל בערעורים על פסקי בוררות.


האבחנה בין התחומים
הממוצעים מתיישרים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

השנה החמישית של המדד מאפשרת לבחון את המיקום הממוצע של שבעת השופטים המכהנים לכל אורכו. יצחק עמית היה בממוצע במקום השלישי; ניל הנדל ונעם סולברג – במקום החמישי (עם יתרון להנדל); דפנה ברק-ארז במקום השביעי; אורי שהם במקום התשיעי; עוזי פוגלמן במקום ה-11; וחנן מלצר – במקום ה-12

הבדיקה נעשתה לא רק במבט כולל, אלא גם לפי ארבעה תחומי משפט עיקריים: פלילי, אזרחי (כולל משפחה), בג"ץ ומינהלי. ההנחה שלנו היא, שלמרות ששופטי העליון יושבים בתיקים בכל התחומים והם בעלי ידע בכולם, עדיין תהיה להם נטייה לכתוב יותר בתחומים הכתובים לליבם.

לאבחנה בין התחומים יש חשיבות נוספת. ככלל, פסקי דין פליליים הם מורכבים יותר ומצריכים יותר עבודת הכנה מאשר פסקי דין בבג"ץ ואפילו בתחום האזרחי – משום שיש לעבור על פסקי הדין במחוזי, שלרוב כוללים כמות גדולה מאוד של עמודי פרוטוקול וראיות. גם הרגישות היתרה הנלוות לתחום הפלילי – הצורך בענישה לצד הימנעות מהרשעות שווא – מחייבת יותר עבודה ותשומת לב. לכן, מן הראוי לציין את השופטים שכתבו את המספר הגדול ביותר של חוות דעת עיקריות בתחום זה: יוסף אלרון (14), נעם סולברג (13), ג'ורג' קרא (13) וניל הנדל (11). בבג"ץ – התופס את מירב תשומת הלב הציבורית – המובילים הם נעם סולברג (20 חוות דעת עיקריות), מני מזוז (12) וג'ורג' קרא ואורי שהם (10 כל אחד).

נקודה קשורה: ברור לנו שיש בעליון תיקים גדולים, קשים ומשמעותיים – לצד תיקים קטנים, פשוטים וברורים. הנהלת בתי המשפט הרכיבה משקלות סבוכים ומפורטים לבחינת העומס בערכאות השונות, אך הם לא ניתנים ליישום במדד שלנו. זאת, גם בשל מורכבותם וגם משום שפסקי הדין אינם משקפים בהכרח את משקלו של התיק ואת עבודת ההכנה הנדרשת לכתיבתם. כאמור, אנו סבורים שמבחינה סטטיסטית, ובוודאי לאורך שנים – הממוצעים מתיישרים וכל שופט מעורב הן בתיקים הגדולים והן בתיקי היום-יום. למרות זאת, החל מהדירוג הנוכחי ניתן ניקוד כפול למגה-תיקים.

ואם מדברים על בדיקה לאורך שנים: השנה החמישית של המדד מאפשרת לבחון את המיקום הממוצע של שבעת השופטים המכהנים לכל אורכו. יצחק עמית היה בממוצע במקום השלישי; ניל הנדל ונעם סולברג – במקום החמישי (עם יתרון להנדל); דפנה ברק-ארז במקום השביעי; אורי שהם במקום התשיעי; עוזי פוגלמן במקום ה-11; וחנן מלצר – במקום ה-12.

נתון בולט במיוחד בפערים בו הוא שיעור חוות הדעת העיקריות. באופן תיאורטי, כל שופט אמור לכתוב שליש מכלל חוות הדעת הללו, כך שזהו גם יהיה שיעורן מכלל חוות הדעת שלו. בפועל, יש הבדלים ניכרים בין השופטים. עמית מוביל בשיעורן של חוות הדעת העיקריות עם 62%, ואחריו סולברג (45%), שהם (40%), קרא (39%), מלצר והנדל (38% כל אחד). ארבעה שופטים ניצבים סביב השליש הצפוי: מינץ, פוגלמן, מזוז ואלרון. את השיעור הנמוך ביותר כתבו ברק-ארז (26%), ברון (22%) ו-וילנר (19%). יש לשים לב, ששלוש השופטות שכתבו את השיעור הנמוך ביותר של חוות דעת עיקריות, גם מדורגות בארבעת המקומות האחרונים במספר כלל פסקי הדין.

נעם סולברג: 479 נקודות
חוות דעת עיקריות במגוון רחב

התמונה הכוללת: 42 חוות דעת עיקריות, 4 חוות דעת נוספת, 47 בהסכמה. סך הכל: 93 תיקים, מתוכם 45% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 13 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 8 חוות דעת בהסכמה. 138 נקודות.

אזרחי: 6 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 15 חוות דעת בהסכמה. 84 נקודות.

בג"ץ: 20 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 18 חוות דעת בהסכמה. 221 נקודות.

מינהלי: 3 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 6 חוות דעת בהסכמה. 36 נקודות.

דבר מה נוסף: מוביל בפער של למעלה מ-50% מן המקום השני. בולט מאוד המגוון הרחב של התחומים בהם כתב חוות דעת עיקריות.


יוסף אלרון: 313 נקודות
הכי הרבה בפלילי [צילום: מארק ניימן, לע"מ]

התמונה הכוללת: 26 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 47 בהסכמה. סך הכל: 84 תיקים, מתוכם 31% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 14 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 14 חוות דעת בהסכמה. 154 נקודות.

אזרחי: 3 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 10 חוות דעת בהסכמה. 43 נקודות.

בג"ץ: 8 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 23 חוות דעת בהסכמה. 106 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 0 חוות דעת בהסכמה. 10 נקודות.

דבר מה נוסף: אלרון בולט במיוחד בתחום הפלילי וכתב את מספר חוות הדעת העיקריות הגדול ביותר בו – לא מפתיע לנוכח העובדה שזה היה תחום התמחותו בבית המשפט המחוזי בחיפה.

יצחק עמית: 308 נקודות
שיאן חוות הדעת העיקריות

התמונה הכוללת: 29 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 18 בהסכמה. סך הכל: 47 תיקים, מתוכם 62% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 8 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 6 חוות דעת בהסכמה. 85 נקודות.

אזרחי: 12 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 3 חוות דעת בהסכמה. 123 נקודות.

בג"ץ: 7 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 5 חוות דעת בהסכמה. 75 נקודות.

מינהלי: 2 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 4 חוות דעת בהסכמה. 24 נקודות.

דבר מה נוסף: שיעור חוות הדעת העיקריות שלו הוא הגבוה ביותר – 62% - נתון מרשים במיוחד לנוכח העובדה שכתב 29 חוות דעת עיקריות בתיקים פליליים.

דוד מינץ: 302 נקודות
בולט באזרחי, כמו במחוזי

התמונה הכוללת: 25 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספת, 46 בהסכמה. סך הכל: 73 תיקים, מתוכם 34% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 5 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 14 חוות דעת בהסכמה. 67 נקודות.

אזרחי: 9 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 15 חוות דעת בהסכמה. 105 נקודות.

בג"ץ: 9 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 15 חוות דעת בהסכמה. 105 נקודות.

מינהלי: 2 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספות, 2 חוות דעת בהסכמה. 25 נקודות.

דבר מה נוסף: התמקדותו במשפט אזרחי אינה מפתיעה, משום שזה היה תחום פעילותו העיקרי בבית המשפט המחוזי בירושלים.


ג'ורג' קרא: 288 נקודות
ממשיך להתמקד בתחום הפלילי

התמונה הכוללת: 25 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 38 בהסכמה. סך הכל: 64 תיקים, מתוכם 39% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 13 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 17 חוות דעת בהסכמה. 147 נקודות.

אזרחי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 12 חוות דעת בהסכמה. 22 נקודות.

בג"ץ: 10 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 7 חוות דעת בהסכמה. 107 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 3 חוות דעת בהסכמה. 13 נקודות.

דבר מה נוסף: שוב התמקדות של שופט חדש בתחום התמחותו העיקרי במחוזי – ובמקרה של קרא זהו התחום הפלילי.

ניל הנדל: 271 נקודות
המוביל במשפט העברי [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 23 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 35 בהסכמה. סך הכל: 60 תיקים, מתוכם 38% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 11 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 12 חוות דעת בהסכמה. 122 נקודות.

אזרחי: 9 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 4 חוות דעת בהסכמה. 94 נקודות.

בג"ץ: 3 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספת, 18 חוות דעת בהסכמה. 54 נקודות.

מינהלי: 0 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 0 חוות דעת בהסכמה. 1 נקודה.

דבר מה נוסף: השופט השלישי בבכירותו בעליון בולט השנה בתחום הפלילי. מאז פרישתו של אליקים רובינשטיין, הוא המוביל בשימוש במשפט עברי – אם כי פחות בתחום הפלילי.

מני מזוז: 252 נקודות
לצאת מ"איזור הנוחות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 21 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 42 בהסכמה. סך הכל: 64 תיקים, מתוכם 33% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 4 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 9 חוות דעת בהסכמה. 49 נקודות.

אזרחי: 4 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 5 חוות דעת בהסכמה. 45 נקודות.

בג"ץ: 12 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 24 חוות דעת בהסכמה. 147 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 4 חוות דעת בהסכמה. 14 נקודות.

דבר מה נוסף: ממשיך לעסוק בעיקר בבג"ץ, למרות שניתן היה לצפות שבשנתו הרביעית בעליון ייצא מ"אזור הנוחות" של מי שהיה היועץ המשפטי לממשלה.

חנן מלצר: 245 נקודות
גם בוועדת הבחירות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 20 חוות דעת עיקריות, 6 חוות דעת נוספות, 27 בהסכמה. סך הכל: 53 תיקים, מתוכם 38% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 9 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 18 חוות דעת בהסכמה. 117 נקודות.

אזרחי: 4 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 7 חוות דעת בהסכמה. 53 נקודות.

בג"ץ: 4 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 2 חוות דעת בהסכמה. 45 נקודות.

מינהלי: 3 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 0 חוות דעת בהסכמה. 30 נקודות.

דבר מה נוסף: משמש גם כמשנה לנשיאה וכיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, תפקידים שמטבע הדברים גוזלים מן הזמן השיפוטי העומד לרשותו. אחד משיאני חוות הדעת הנוספות.

אורי שהם: 211 נקודות
סיים בזיכוי מהדהד [צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 19 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 28 בהסכמה. סך הכל: 47 תיקים, מתוכם 40% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 6 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 12 חוות דעת בהסכמה. 72 נקודות.

אזרחי: 2 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 11 חוות דעת בהסכמה. 32 נקודות.

בג"ץ: 10 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 4 חוות דעת בהסכמה. 107 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 3 נקודות.

דבר מה נוסף: בחודשי כהונתו האחרונים עסק שהם – שבלט לאורך הקריירה שלו בתחום הפלילי - בעיקר בבג"צים, אם כי פסק דינו האחרון היה זיכוי מהדהד בתיק רצח (אלישע חייבטוב).

ענת ברון
מתמקדת באזרחי [צילום: נועם רבקין-פנטון, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 15 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספות, 39 בהסכמה. סך הכל: 67 תיקים, מתוכם 22% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 2 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 15 חוות דעת בהסכמה. 35 נקודות.

אזרחי: 7 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 12 חוות דעת בהסכמה. 91 נקודות.

בג"ץ: 6 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 21 חוות דעת בהסכמה. 81 נקודות.

מינהלי: 0 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 1 נקודה.

דבר מה נוסף: במחוזי בתל אביב עסקה בעיקר בתחום האזרחי וממשיכה בכך בעליון – אך תחום זה מעסיק את העליון פחות מתחומים אחרים, ומכאן הדירוג הנמוך שלה.


דפנה ברק-ארז: 208 נקודות
הירידה החדה ביותר [צילום: פלאש 90]

התמונה הכוללת: 16 חוות דעת עיקריות, 6 חוות דעת נוספות, 47 בהסכמה. סך הכל: 62 תיקים, מתוכם 26% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 3 חוות דעת עיקריות, 3 חוות דעת נוספות, 10 חוות דעת בהסכמה. 49 נקודות.

אזרחי: 2 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספת, 6 חוות דעת בהסכמה. 32 נקודות.

בג"ץ: 9 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 23 חוות דעת בהסכמה. 116 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 1 חוות דעת בהסכמה. 11 נקודות.

דבר מה נוסף: רשמה את הירידה החדה ביותר השנה בדירוג (מן המקום החמישי אשתקד). כמומחית במשפט מינהלי, ניתן היה לצפות ליותר חוות דעת עיקריות בבג"ץ. אחת משיאניות חוות הדעת הנוספות.

יעל וילנר: 194 נקודות
הכי מעט חוות דעת עיקריות [צילום: מארק ניימן, לע"מ]

התמונה הכוללת: 14 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 53 בהסכמה. סך הכל: 68 תיקים, מתוכם 19% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 4 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 22 חוות דעת בהסכמה. 62 נקודות.

אזרחי: 4 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 9 חוות דעת בהסכמה. 49 נקודות.

בג"ץ: 6 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספות, 20 חוות דעת בהסכמה. 80 נקודות.

מינהלי: 0 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספת, 3 חוות דעת בהסכמה. 3 נקודות.

דבר מה נוסף: כניסה מאכזבת לרשימה. במיוחד ניתן היה לצפות שתטביע יותר חותם בתחום האזרחי, בו התמקדה במחוזי בחיפה. בעלת השיעור הנמוך ביותר של חוות דעת עיקריות.

עוזי פוגלמן: 173 נקודות
כמעט תמיד בחלק התחתון [יונתן זינדל, פלאש 90]

התמונה הכוללת: 14 חוות דעת עיקריות, 2 חוות דעת נוספת, 27 בהסכמה. סך הכל: 43 תיקים, מתוכם 33% חוות דעת עיקריות.

פלילי:: 5 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 9 חוות דעת בהסכמה. 62 נקודות.

אזרחי: 4 חוות דעת עיקרית, 0 חוות דעת נוספת, 7 חוות דעת בהסכמה. 47 נקודות.

בג"ץ: 4 חוות דעת עיקריות, 1 חוות דעת נוספת, 11 חוות דעת בהסכמה. 54 נקודות.

מינהלי: 1 חוות דעת עיקריות, 0 חוות דעת נוספות, 0 חוות דעת בהסכמה. 10 נקודות.

דבר מה נוסף: אינו בולט באף אחד מן התחומים. בכל שנות הדירוג, למעט 2015, דורג בחלק התחתון של הרשימה.

תאריך:  12/08/2018   |   עודכן:  12/08/2018
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תפוקת פסקי הדין בביהמ"ש העליון: סולברג, אלרון ועמית הם הראשונים
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
המשפט
12/08/18 09:55
2
אורי יהודה
12/08/18 11:06
3
לכאורה
12/08/18 12:11
4
שאלת תם
12/08/18 12:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חשש ממהומות ואף מהתנגשויות אלימות בוושינגטון (יום א', 12.8.18), כאשר פעילים של הימין הקיצוני יקיימו תהלוכה תחת הכותרת "מצעד זכויות האזרח הלבנות" - ומתנגדיהם עלולים להפגין נגדם.
12/08/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
חברת סאטקום מערכות מדווחת על רווח צפוי של כ-9 מיליון דולר אך גם הפסד תפעולי ברבעון השני של שנת 2018. זאת, בעקבות עסקה שביצעה לרכישת מיזם לפתרונות תקשורת מבוססת לווינית בקונגו.
11/08/2018  |  איציק וולף  |   חדשות
אלפי ערבים ויהודים הגיעו לת"א לעצרת שאורגנה בידי ועדת המעקב של ערביי ישראל (מוצאי שבת 11.8.18) במחאה על חוק הלאום. בעצרת, בה מונפים מספר דגלי פלשתין, משתתפים חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, מרצ, וכן ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני). משתתף מוכר נוסף הוא השר לשעבר וראש השב"כ העשירי, עמי איילון.
11/08/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
מידע מחדש שהגיע ל-News1 קושר את עו"ד גל לויטה לעבירות פליליות חמורות, לרבות: סיוע לגניבה, הלבנות הון, רישומים כוזבים במסמכי תאגיד, זיופים ועוד. כל זאת כבא-כוחה של יעל פרי וכשלוחו של הנוכל הבינלאומי דיטר נויפרט הפועל באמצעות חברת Lopag הרשומה בליכטנשטיין.
11/08/2018  |  יואב יצחק  |   חדשות
פארק השעשועים "פוידופו" במערב צרפת, בו מבקרים למעלה משני מיליון איש בשנה, הודיע (שבת, 11.8.18) כי החל מהשבוע הבא יעשה שימוש בעורבים כדי לנקות בדלי סיגריות ואשפה.
11/08/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il