מנכ"ל עיריית תל אביב-יפו, מנחם לייבה, פנה במכתב אל מנכ"ל חברת נתיבי איילון איתמר בן-מאיר, ובו דרש לא לדחות את העבודות להקמת גשר יהודית, שתוכננו לסוף-השבוע הבא.
לייבה כינה את ההחלטה על הדחייה "החלטה פוליטית" ואמר:, אם לא יימצא פתרון עד יום ראשון, על חברת נתיבי איילון לבצע את העבודות במועדים שתואמו. לשר התחבורה אין כל סמכות לצוות על החברה כיצד לפעול בשבת".
שר התחבורה ישראל כ"ץ הבהיר מוקדם יותר כי אכן הסמכות להתיר לעובדים לעבוד בשבת היא בלעדית לשר התחבורה, אך הסמכות לקבוע מדיניות, לתעדף מיזמים ולקבוע את האופן בו יבוצעו היא של שר התחבורה. נתיבי איילון מצידה הבהירה כי תיישר קו עם המשרד הממונה עליה.
מהנדס עיריית ת"א לשעבר, ישראל גודוביץ' אמר היום כי הגשר היה בתוכניות כבר לפני 20 שנה, ואם רוצים - אין זו אגדה וניתן לבנותו גם לא בשבת. לדבריו, הגשר נצרך אך לא העבודות להקמתו. כלומר, לאו-דווקא את הגשר המסוים הזה. "בא מהנדס העיר בירושלים, והמציא את גשר המיתרים, כמה עלה הגשר? התחיל בתקציב 30 מיליון, עלה ל-60, הביאו את קלטרווה, גאון הגשרנים בעולם, הוא אמר יעלה 160, גמרו ב-240. אבל בתל אביב לא היה כסף, לכן עשו שלטי פרסומת של מקדולנד'ס וקופיקס באזור הגשר ולא יודע מה, באמצע עברו אנשים וזה לא עלה גרוש. ה-100 מיליון שרוצים להשקיע בגשר הזה, שזה רק התחלה, זה לא הסוף, הסוף יהיה 240. אפשר היה לבנות בכסף הזה 500 דירות".
מלשכת ראש הממשלה מסרו הערב כי ראש הממשלה סומך על השר ישראל כ"ץ שיטפל בנושא העבודות על הגשר ושימצא את הפתרון המיטבי. מוקדם יותר התייחס ח"כ
משה גפני (
יהדות התורה) לאמירתו בעניין של
בנימין נתניהו לפיה לא הגיוני לסגור באמצע השבוע את נתיבי איילון. לדבריו, נתניהו אינו מודע למתרחש במדינה. בכינוס של מנהלי קופת חולים מאוחדת אמר גפני כי נתניהו טעה כשהתערב במשבר, ואמר שלא צריך לסגור את נתיבי איילון בימי חול . "סגרו את נתיבי איילון בעבר בשל מצעד או תחרות ספורט ואיש לא אמר מילה", ציין. לעומת זאת שיבח גפני את שר התחבורה כ"ץ על שדחה בחצי שנה את העבודות על גשר יהודית.