בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
התוכנית הלאומית למאבק בתאונות
|
|
|
מ-1 בינואר: הגבלות על רוכבי אופניים חשמליים
|
הממשלה תאשר הצעה להחלטה של השר לבטיחות בדרכים להגברת בטיחות רוכבי האופניים והגלגינועים ● קורס ייעודי לרוכבי גלגינועים, הנפקת אישור כשירות לכל רוכב, חובת קסדה ואפוד זוהר, דחיית רישיון בשנה, הגדלת הקנסות, החרמה וגריטה והרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק
|
קורקינט חשמלי [צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
|
|
| קורס ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים | |
| הנפקת אישור כשירות לכל רוכב | |
| חובת חבישת קסדה | |
| חובת שימוש באפוד זוהר | |
| דחיית רישיון הנהיגה בשנה לרוכב בניגוד לחוק | |
| הגדלה משמעותית של הקנסות | |
| החרמה וגריטה של כלי רכב לא תקניים | |
| הרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק | |
| הקמת צוות בינמשרדי לרישום אופניים חשמליים | |
|
|
|
|
|
התליית רישיון לרוכב פחות מבן 16
|
עידן יוסף
|
משרד התחבורה גיבש תוכנית חדשה להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים * קנס של 10 אלפים שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש)
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
התוכנית הלאומית להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים נכנסת להילוך גבוה. הממשלה צפויה לאשר (יום א', 14.10.18) הצעה להחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, המאמצת את עיקרי התוכנית הלאומית של משרדו להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים והגלגינועים (קורקינטים ממונעים) ויתר משתמשי הדרך. ההצעה קובעת כי התוכנית תיושם ללא דיחוי. התוכנית מתכללת את הפעילות של כל המשרדים והגופים העוסקים בנושא האופניים החשמליים, ובכללם משרד התחבורה, משרד האוצר, משרד המשפטים, משרד החינוך, משרד הפנים, המשרד לביטחון הפנים, משטרת ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות. היא מתייחסת בעיקר לכשירות הרוכב ולהגברת האכיפה והענישה בקרב רוכבי האופניים והגלגינועים. ההצעה כוללת בנוסף תיקוני חקיקה ותיקונים מנהליים, שיאפשרו להחמיר את הענישה על הפרות חוק ברכיבה על כלים דו-גלגליים חשמליים ועל שיווק של כלים בלתי תקניים, בניגוד לתקנות התעבורה. ההצעה להחלטה קובעת עוד כי משרדים נוספים, בהם המשרד לביטחון הפנים ומשרד הפנים, יקדמו תיקוני חקיקה בתחום סמכויותיהם, להגברת הבטיחות של רוכבי האופניים, באמצעות מתן סמכות לשוטרים ופקחים עירוניים להחרמה ולגריטה של כלים חשמליים בלתי חוקיים והטלת קנסות כבדים על בתי מסחר המשווקים ומוכרים כלים אלה. - קורס ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים - ההצעה מטילה על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), בשיתוף משרד החינוך ואגף הרישוי במשרד התחבורה, לקבוע תכנים מקצועיים להכשרה לרכיבה על כלים דו-גלגליים חשמליים, למי שלא החזיק ברישיון נהיגה או שלא עמד במבחן עיוני לקראת קבלת רישיון הנהיגה.
ההכשרה תבוצע באמצעות קורס ייעודי בסיסי בנושא חוקי תנועה, הכרת הדרך, תמרורים והתנהגות זהירה ברכיבה. על-פי ההחלטה, הרלב"ד תפעל להכשרת מורים מיידית, אשר יופקדו על הוראת הקורס. הקורס יתקיים במסגרת לימודי החינוך התעבורתי בבתי הספר התיכונים. תלמידים שאינם משתתפים בלימודי החינוך התעבורתי בבתי הספר, יעברו את הקורס במסגרת חלופית, שתיקבע על-ידי הרלב"ד. על-פי תוכנית משרד התחבורה, בסיום הקורס יבחנו התלמידים במבחן ייעודי בנושא הרכיבה על האופניים. רשות הרישוי במשרד התחבורה תנפיק אישור כשירות לכל רוכב האופניים שעמד בהצלחה במבחן הייעודי. לרשות השוטרים ופקחי הרשויות המקומיות יועמד מאגר שבו יופיעו כל הרוכבים שקיבלו אישור כשירות. החל ב-1 בינואר 2019 ייאסר על רוכב אופניים או גלגינוע, שאין ברשותו רישיון נהיגה, שטרם עבר את מבחן הקורס הייעודי או שלא ניתן לו אישור כשירות לרכוב על הכלים החשמליים. - חובת חבישת קסדה - משרד התחבורה יקדם את פרסום הצעת החוק הממשלתית, המחייבת את כל רוכבי האופניים החשמליים בחבישת קסדה, בעת הרכיבה עליהם, בכל גיל ובכל הכבישים. הצעת החוק אושרה לאחרונה בוועדת השרים לענייני חקיקה ובקרוב תוגש לאישור הכנסת.
- חובת שימוש באפוד זוהר - החל ב-1 בינואר 2019, יחויבו כל רוכבי האופניים החשמליים והגלגינוע ללבוש אפוד זוהר במהלך הרכיבה בשעות החשיכה ובראות לקויה, אשר נועדה להגביר את נראות הרוכבים בכבישים. כיום, לא קיימת חובה על רוכבי האופניים ללבוש אפוד זוהר.
- דחיית רישיון הנהיגה בשנה - ההצעה להחלטה קובעת כי משרד התחבורה יקדם בשיתוף משרדי ביטחון הפנים ומשפטים תיקון לפקודת התעבורה, הדוחה את קבלת רישיון הנהיגה בשנה למי שהורשע בעבירה של רכיבה על אופניים חשמליים או גלגינוע מתחת לגיל המותר וכן למי שרכב על כלים חשמליים שאינם עומדים בהגבלת המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש).
- החרמה של כלי רכב דו-גלגליים וגריטתם -על המשרד לביטחון פנים, בשיתוף משרד התחבורה, משרד הפנים ומשרד הכלכלה והתעשיה, יוטל לקדם תשתית משפטית שתאפשר החרמה וגריטה של כלים דו-גלגליים חשמליים, שאינם תקניים, ממי שרכב או שיווק כלים אלה.
החרמה וגריטת הכלים תתבצע במקרים בהם הרוכב רכב מתחת לגיל המותר (גיל 16), רכב בעת שכרות, הרכיב אדם נוסף בניגוד לחוק או לא ציית לרמזור אדום. על-פי התוכנית, יורחבו סמכויות האכיפה גם לפקחים ברשויות המקומיות, כך שיוכלו גם הם להחרים ולגרוט כלים בהם נעשה שימוש בניגוד לחוק, על-ידי הרוכב או המשווק, בשבילי אופניים ומדרכות. - הגדלה משמעותית של הקנסות - משרד התחבורה יקדם בשיתוף משרד המשפטים תיקון לתקנות התעבורה, המגדיל באופן משמעותי את הקנסות הניתנים לרוכב אופניים חשמליים או גלגינוע שייתפס נוהג בניגוד לחוק כגון: קנס לרכיבה מתחת לגיל המותר, רכיבה ללא קסדה או אפוד זוהר, הרכבה של אדם על האופניים בניגוד לחוק ועוד.
- הרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק - משרד התחבורה יקדם תיקוני חקיקה בהתאם לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, לפיו יוסמכו פקחי המשרד לצד פקחי הרשויות המקומיות והשוטרים להטיל קנסות בגובה של עשרת אלפים שקלים לכל כלי דו-גלגלי לא תקני שייתפס בחנויות ובבתי המסחר.
- הקמת צוות לרישום אופניים חשמליים - יוקם צוות מקצועי המשותף למשרדי התחבורה, המשפטים והפנים ונציג מרכז שלטון מקומי שימנה שר הפנים, שיבחן את האפשרויות לרישום ולסימון של כלי רכב חשמליים וניהול מאגר הכלים בין היתר באמצעות הרשויות המקומיות.
|
תאריך:
|
11/10/2018
|
|
|
עודכן:
|
11/10/2018
|
|
עידן יוסף
|
מ-1 בינואר: הגבלות על רוכבי אופניים חשמליים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
Nash
|
11/10/18 13:37
|
|
2
|
|
ארי כספי
|
11/10/18 15:51
|
|
סוף-סוף עושים משהו ממשי כדי לבלום את רוכבי האופנים החשמליים העבריינים, הגורמים כל העת לתאונות עם הרוגים ופצועים. לא השוטרים, לא הפקחים, אלא חברת הביטוח איילון, בראשות אריה יוגב. היא מצאה כנראה את השיטה - לפגוע לעבריין בכיס. יש לקוות שחברות ביטוח אחרות ילכו בעקבותיה, וכך יצילו חיי אדם.
|
|
|
אסון נמנע כאשר נהג משאית התפרץ (יום ה', 4.10.18), שלא כחוק, למפגש כביש מסילה בעת הפעלת רמזורי האזהרה האדומים, הפעמונים וירידת המחסום, לקראת מעבר רכבת. אמצעי ההתרעה הטכנולוגיים המותקנים במפגש התריעו בזמן אמת למוקד הבטיחות הארצי ולנהג הרכבת שהתקדמה במהירות אל המפגש, וזה בלם את הרכבת והתקדם במהירות איטית, עד חילוץ המשאית מהמפגש, בהכוונת התצפיתן שהוצב בו.
|
|
|
יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, מאשים את הממשלה באחריות לתאונות האופניים החשמליים, וטוען כי "בהעדר תחבורה ציבורית ראויה, רבים 'בוחרים' במלכודת המוות הזאת".
|
|
|
ארבעה ימים אחרי שנדרס תאונת פגע וברח בת"א, הלך לעולמו (יום ה', 27.9.18) ארי נשר - בנו של הבמאי ומפיק הקולנוע, אבי נשר. משפחתו הודיעה כי תתרום את איבריו. אתמול חגגו לארי יום הולדת 17 בבית החולים. הלוויתו תתקיים ביום א' בשעה 11:00 באודים.
|
|
|
עמותת יד שרה טוענת, כי על חברות הביטוח לשפות אותה ב-11 מיליון שקל על הפיצוי בגין נזקי גוף שהעניקה לנפגעי תאונות דרכים. התביעה הוגשה (18.9.18) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד 13 החברות המנפיקות פוליסות ביטוח חובה.
|
|
|
|
|
|
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו" מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
|
|
|
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
|
|
|
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|