בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
"מטרופולין עושה דין לעצמה"
|
חברת האוטובוסים חויבה לפצות נוסע ב-22,000 שקל בשל 36 מקרים של איחורים ואי הגעת אוטובוסים ● בית המשפט: עליה להבטיח שירות סדיר גם במחיר שכר גבוה יותר לעובדיה
|
הקנסות לא הרתיעו [צילום: תומר פדר]
|
|
|
|
|
חברת האוטובוסים מטרופולין חייבת "לדאוג לקיומם של התנאים שיבטיחו מתן שירות סדיר, גם בתקופות חגים וגם במחיר גיוס כוח אדם נוסף" בשכר גבוה מ-44 שקל לשעה - אומר שופט בית משפט השלום בכפר סבא, אלדד נבו. נבו חייב (6.10.18) את מטרופולין לפצות את גיל שלם ב-22,000 שקל על 33 מקרים בהם אוטובוסים שלה כלל לא הגיעו, ושלושה מקרים בהם הגיעו לתחנות באיחורים של 20-15 דקות. המקרים אירעו בשנים 2016-2015, והחברה הודתה ש משרד התחבורה קנס אותה באלפי שקלים בעקבות תלונותיו של שלם. לטענת מטרופולין, מדובר בשירות דינמי המושפע מתקלות בלתי צפויות ומהיעדרויות של נהגים, בעיקר בימי החג המוסלמיים. לדברי נבו, שלם ערך תיעוד מדויק של האירועים ועדותו לא נסתרה. הוא דחה את הסבריה של סיוון שירי, מנהלת פניות הציבור במטרופולין, בנוגע לסיבות לשיבושים וקבע כאמור שהחברה חייבת להבטיח שירות תקין. נבו מציין, כי מחלקתה של שירי לא נתנה לשלם מענה הולם, הקנסות שהטיל משרד התחבורה על מטרופולין לא הרתיעו אותה והיא אף המשיכה לבצע הפרות לאחר ששלם הגיש את תביעתו המקורית לבית המשפט לתביעות קטנות. "הנתבעת עושה דין לעצמה תוך שהיא מתעלמת מהוראות החוק ותנאי רשיונה מטעמים כלכליים, ולכן אין מקום להתחשב בקנסות שהוטלו עליה בגין חלק מהמקרים נשוא התביעה", אומר נבו. הוא קבע ששלם זכאי לפיצוי על בזבוז זמן, הוצאות נסיעה חלופיות ועוגמת נפש. מטרופולין גם חויבה בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל. את מטרופולין ייצגו עוה"ד דקלה יעוז ויאנה גולדמן-אדרי.
|
תאריך:
|
15/10/2018
|
|
|
עודכן:
|
15/10/2018
|
|
איתמר לוין
|
+כבל מכנס דיון חרום בנושא קו הרכבת לירושלים
|
21:04 15/10/18 | |
ח״כ איתן כבל הודיע כי יכנס מחרתיים בבוקר את ועדת הכלכלה בראשותו למה שכינה "דיון חרום בעניין כשלי קו הרכבת ירושלים-ת״א והורדת הקווים בפריפריה בעקבות פתיחת הקו". לטענתו, מדובר בפארסת בחירות ולא יותר, שנועדה עבור יחסי ציבור לראש הממשלה ולשר התחבורה על-חשבון חיי אדם ובטיחותם של הנוסעים. עוד טען כי הקו המהיר לירושלים הוא אחד הכשלים הכי גדולים של השנים האחרונות. קו הרכבת לירושלים מוגדר כקו בתקופת הרצה. ברכבת ישראל מדגישים כי עיכוב הרכבת היום במנהרה 3 היה אירוע תפעולי ולא בטיחותי. הנוסעים מנתב"ג לירושלים הגיעו כעבור כמעט שעתיים וחצי.
|
|
+בשעה 20:00 יוכלו נוסעי הרכבת שנתקעה לעלות לירושלים
|
19:53 15/10/18 | |
הרכבת שנתקעה במנהרה בדרכה לירושלים נכנסה לפני זמן מה לתחנת נתב"ג. לטובת הנוסעים הועמדה רכבת אחרת, אשר צפויה לצאת בשעה 20:00 לתחנת ירושלים-נבון, להמשך דרכם. רכבת זו עומדת גם לשרות נוסעים נוספים אשר יבחרו להגיע לתחנת ירושלים נבון. עם הגעת הרכבת לתחנה, תסתיים תנועת הרכבות ותתחדש מחר על-פי הלו"ז הרגיל.
|
|
+רכבת נוסעים לירושלים נתקעה במנהרה
|
18:51 15/10/18 | |
ברכבת שעשתה את דרכה מנתב"ג לתחנת ירושלים נבון התגלתה תקלה בקטר, מעט אחרי תחנת נתב"ג, במנהרה מספר 3 בקו. קטר שבכוננות יצא לכיוון הרכבת, התחבר אליה, ויחזיר אותה לנתב"ג. ברכבת כ-150 נוסעים וכ-5 אנשי צוות, לנוסעים נשלחו מסרונים אישיים המתארים את התקלה ומשמעותה, חולקו בקבוקי מים וחטיפים. לתחנת נתב"ג הוזנקו אוטובוסים לטובת הנוסעים".
|
|
"מטרופולין עושה דין לעצמה"
|
|
למרות טענות מצד המשטרה להתפתחות משמעותית בחקירת השחיתות ב משרד התחבורה, הורה היום (א') ביהמ"ש השלום בראשון לציון (השופט גיא אבנון) על שחרורו למעצר בית של דרור גנון. גנון, בכיר במשרד התחבורה נעצר לפני כ-10 ימים בחשד לקבלת טובות הנאה לכאורה, בין היתר, מבני משפחת סלע, בעלי חברת התחבורה הציבורית "אפיקים"; ומאיש העסקים סעיד עפיפי, מבעלי חברת התחבורה הציבורית "נתיב אקספרס". תפקידו של גנון במשרד התחבורה הוא מנהל אגף וגם סגן של יו"ר רשות התחבורה הציבורית.
|
|
|
ברשות הארצית לתחבורה ציבורית ב משרד התחבורה מעודדת נוסעים להשתמש ברב-קו מזוהה בעל פרופיל אישי, ומעדיפה שנוסעים יימנעו משימוש ברב-קו ללא פרופיל ("אנונימי"). אולם הנחיה של מנהלת אגף תעריפים וכרטוס, רו"ח שלומית עמוס, יוצרת מצב אבסורדי בו נוסע שמשתמש ברב-קו אישי יקבל קנס של 100 שקלים, אותו לא יקבל נוסע המשתמש ברב-קו אנונימי.
|
|
|
מעל 13 מיליון סטודנטים עשו שימוש ברכבת ישראל בשנתיים האחרונות, באמצעות הסדרי הנסיעה היעודיים לאוכלוסייה זו, המעניקים הנחות של עשרות אחוזים בנסיעה בתחבורה ציבורית.
|
|
|
כ-50 תלונות נדרשו עד שב משרד התחבורה הפנימו שיש בעיה במערכת התלונות. בזמן הזה איש לא טרח לשאול את עצמו מה קרה שפתאום פחתה העבודה? האם התחבורה הציבורית השתפרה פלאים עד כדי כך שנוסעים הפסיקו להגיש תלונות? הסיבה לכך היא שבמשרד התחבורה קיימת תודעת שירות נמוכה מאוד בכל הקשור לטיפול בפניות הנוגעות לתחבורה ציבורית.
|
|
|
בשנת 2017, כמו בשנים הקודמות, מרבית התלונות שטופלו באגף הביקורת של משרד התחבורה היו בנושאים שבתחום אחריות אגף בכיר רישוי ובתחום אחריות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. מבין התלונות שטופלו לגופן באגף הביקורת היו 85% בתחום הרישוי ובתחום תחבורה ציבורית - עלייה של 6.2% לעומת שנת 2016 בה 79% מהתלונות שטופלו לגופן עסקו בתחומים אלה. כך עולה מדוח תלונות הציבור השנתי.
|
|
|
|
|
|
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
|
|
|
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה האדם חושב, והאלוקים צוחק
|
|
|
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|