בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
אלן ייסד את החברה יחד עם ביל גייטס ומילא תפקיד מרכזי במהפכת המיחשוב האישי ● תרם 2 מיליארד דולר לחינוך ותרבות, והיה הבעלים של קבוצות ספורט
|
אלן. סיבוכים של סרטן [צילום: ריק בואונר, AP]
|
|
|
|
|
פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט ומחלוצי מהפכת המיחשוב האישי, מת (יום ג', 16.10.18) כתוצאה מסיבוכים של מחלת הסרטן. הוא היה בן 66. אלן לקה במחלת הלימפומה לראשונה בשנות ה-80 ובשל כך עזב את מיקרוסופט, אם כי נותר עד שנת 2000 חבר במועצת המנהלים שלה. הוא התמקד בפעילות פילנטרופית בסיאטל, העיר בה גדלו הוא ו ביל גייטס ובה החלה החברה את דרכה, ובין היתר הבטיח שקבוצת הפוטבול המקומית תישאר בעיר. המחלה הייתה בנסיגה במשך שנים רבות, אך שבה והתפרצה לאחרונה. לאלן היה תפקיד מרכזי בשבע שנותיה הראשונות של מיקרוסופט, שהוקמה ב-1975, לצידו של גייטס והוא שהגה את שמה. אלן וגייטס הבטיחו לחברת IBM שיספקו לה ב-1980 את התוכנה שתאפשר לה להיכנס לשוק המחשבים האישיים. באותה עת לא היה למיקרוסופט מוצר שכזה, אך אלן מילא תפקיד מרכזי ברכישת מערכת הפעלה מוקדמת ממפתח בסיאטל. הוא וגייטס פיתחו את אותה מערכת, עמדו בהתחייבות ואפשרו ל-IBM להציג מחשב אישי מתוצרתה ב-1981. זו הייתה המערכת שנודעה בשם "דוס"; מאוחר יותר פיתחה החברה את מערכת ה-Windows. הקשר בין אלן לגייטס החל כאשר היו בני-עשרה בסיאטל, למדו באותו בית ספר תיכון והחלו לעסוק בו במיחשוב. אלן קיבל ציון מושלם של 1,600 בבחינה הפסיכומטרית, החל ללמוד באוניברסיטת מדינת וושינגטון, אך נשר לאחר שנתיים והחל לעבוד כמתכנת בבוסטון. גייטס למד באוניברסיטת הרווארד שבעיר, אלן שכנע אותו לעזוב את הלימודים והשניים החלו לעבוד יחדיו בתחום המיחשוב והשלימו זה את זה: אופיו הסוער של גייטס מול זה השלו של אלן. גייטס אמר הלילה: "המיחשוב האישי לא היה קיים בלעדיו". כאמור, אלן הפסיק את פעילותו היום-יומית במיקרוסופט עוד ב-1982, אך נותר בעל מניות מרכזי בה והונו עם מותו הסתכם ב-21.6 מיליארד דולר. אלן תרם למעלה מ-2 מיליארד דולר לארגונים פילנטרופיים העוסקים במדע, טכנולוגיה, חינוך, איכות הסביבה ואמנות. הוא הקים מכונים למדעי המוח ולבינה מלאכותית והיה הכוח המניע מאחורי רבים ממוסדות התרבות המובילים בסיאטל. בשנת 1998 רכש אלן את קבוצת הכדורסל פורטלנד, ובשנת 1996 - את קבוצת הפוטבול סיאטל סיהוקס.
|
תאריך:
|
16/10/2018
|
|
|
עודכן:
|
16/10/2018
|
|
איתמר לוין
|
|
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הקולנוע המגדילה את תקציב הקולנוע ב-20 מיליון שקל ומגדילה את מאגר הלקטורים האחראים על אישור בקשות התקצוב. 44 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, לעומת 32 מתנגדים, ללא נמנעים.
|
|
|
מליאת הכנסת אישרה העברת סמכויות כל העניינים הנוגעים לבזק ולבעל השליטה בה, שאול אלוביץ' לידי שר התקשורת, איוב קרא.
|
|
|
כ-50 עובדי המועצה הישראלית לצרכנות יפתחו מחר (יום ג', 16.10.18) בצעדים ארגוניים. זאת, בעקבות כישלון המו"מ על הסכם קיבוצי ראשון. במסגרת הצעדים, עובדי הארגון שפועל להגנת הצרכנים, יפסיקו החל ממחר את המענה הטלפוני.
|
|
|
ועדת הכלכלה התכנסה (יום ב', 15.10.18) לישיבה דחופה שעסקה בהסדרת הרכיבה על בכלי רכב חשמליים (גלגינועים, אופניים ועוד) והתמודדות עם הזינוק במספר הנפגעים. היו"ר איתן כבל פתח את הישיבה ואמר כי ועדת הכלכלה זיהתה את הבעיה בזמן אמת ואף ערכה שימוע שלא היה כדוגמתו, בעקבותיו הוקמה ועדת משנה לבטיחות בדרכים בראשות ח"כ יעקב אשר. הוא הזכיר כי כשהוועדה העלתה את נושא האופניים החשמליים, בתחילת הדרך, הייתה התנגדות וכולם אמרו ש"הכל בסדר". עוד ציין הכבל כי השנה יש ירידה דרמטית של 25% במספר ההרוגים, בין היתר בשל מאמצי הוועדה, וצריך להוריד את הכובע גם בפני שר התחבורה, המשרד ואף ראש אגף התנועה החדש ניצב דורון ידיד. עם זאת הוא הוסיף כי כנראה שלא עשינו מספיק. לדבריו, צריך לעודד את השימוש באופניים החשמליים, אך חייבים להכניס את השימוש בו למסגרת וכי המאבק לא יסתיים עד שלא יסללו שבילי אופניים. הוא קרא למנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, קרן טרנר-אייל, לפעול בעניין שבילי האופניים.
|
|
|
הוועדה לזכויות הילד אישרה (יום ב', 15.10.18), פה אחד, לקריאה שנייה ולקריאה שלישית את הצעת חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, התשע"ט-2018, אליה מוזגו גם הצעות חוק פרטיות בנושא אשר יזמו ח"כ יפעת שאשא ביטון (כולנו), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) וח"כ קארין אלהרר (יש עתיד). החוק מסדיר לראשונה את מערך הפיקוח והרישוי הממשלתי על כלל מעונות היום לפעוטות שבהם שוהים 7 פעוטות לפחות, כדי להגן על הפעוטות השוהים במעונות, על שלומם ובטיחותם.
|
|
|
|