|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

ח"כ אוחנה: "להחזיר את חוק היועמ"שים למסלולו"

טען בדיון בוועדת חוקה: הצעת החוק הממשלתית מעקרת את החוק מתוכן, תוך כדי שהיא מאמצת את הנרטיב של המשפטנים היועמ"ש לוועדה עו"ד גור בליי: "יש פה הגברה משמעותית של מעורבות השר במינוי היועמ"ש המשנה ליועמ"ש לממשלה עו"ד דינה זילבר: משמעות הצ"ח היא הפיכת היועמ"ש למשרת אמון
22/10/2018  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
ח"כ אמיר אוחנה [צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת]

ח"כ אמיר אוחנה, יוזם הצעל חוק היועמ"שים, העביר ביקורת חריפה על הצעת החוק הממשלתית בדיון (יום ב', 22.10.18) בוועדת חוקה, וקרא לשרת המשפטים שקד לקדם את הצעתו ללפיה תפקיד יועמ"ש המשרד יהפוך למשרת אמון של השר.

"צר לי לומר זאת, אבל הצעת החוק הממשלתית מעקרת את החוק מתוכן, תוך כדי שהיא מאמצת את הנרטיב של המשפטנים ולוקחת את חוק היועמ"שים שמאלה. שרת המשפטים, שמדברת על חשיבות יישום מדיניות ימין, תצטרך לעמוד בדיבורה גם אם זה אומר לעמוד איתן נגד היועמ"שים - ולקחת את הצעת החוק חזרה ימינה ממחוזות השמאל", אמר ח"כ אוחנה בדיון.

כיום, נבחרים היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה בהליך של מכרז, בהתאם לסעיף 19 לחוק. תחילה, מפורסם מכרז בין-משרדי שאליו יכולים להגיש מועמדות משפטנים העובדים בשירות המדינה (ועומדים בתנאי הכשירות והניסיון), וככל שלא נבחר מועמד בשלב זה, מפורסם מכרז פומבי. במסגרת תהליך זה, אין לשר הממונה על המשרד הממשלתי כל נגיעה לתהליך המינוי או השפעה עליו.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי: "מטרת החוק היא להבהיר ליועמ"שים מה תפקידם. חלקם לקחו על עצמם תפקיד שהוא הרבה מעבר לשמירה על החוק תוך שהם נכנסים לתחומי אחריות השר בקביעת מדיניות למשרדו או מניעת מדיניות. האיזון הנכון בתפקידם הוא סיוע לשר שהוא נבחר הציבור, למממש את מדיניותו במסגרת מגבלות החוק. החוק יאפשר למנות יועמ"שים שמבינים שזהו תפקידם ללא כל קשר להיבט הפוליטי".

ח"כ אוחנה הוסיף ואמר: "אנחנו, והציבור שלנו, מדברים חזור ואמור על הצורך בסיום שלטון המשפטנים. בדיוק בשל כך הגשתי את ההצעה למינוי יועץ משפטי כמשרת אמון - לחזק את המשילות. והנה, בהצעת החוק הממשלתית פתאום צצה לה ועדת איתור. לא זו גם זו, נדרשת הסכמת היועמ"ש לממשלה, ונקצבה תקופת כהונה של 7 שנים. כלומר - רוב השרים ברוב המשרדים לא ישפיעו על מינוי היועמ"ש שתחתיו יצטרכו לעבוד - וזו איננה שגיאה פרוידיאנית".

"אני קורא לשרה שקד - עדיין לא מאוחר להחזיר את חוק היועמ"שים למסלולו המקורי ולהביא את השינוי שהציבור מבקש מאיתנו", הבהיר ח"כ אוחנה.

המשנה ליועמ"ש לממשלה עו"ד דינה זילבר הקריאה דברים בשם היועמ"ש לממשלה ואמרה כי הוא ביקש להבהיר את התנגדותו הנחרצת. לאחר מכן הוסיפה: "אנחנו במצב בו מבקשים מאתנו לבחור בין ממלכתיות לבין נאמנות. נאמנות בתקשורת, נאמנות בתרבות, ועכשיו נאמנות במשפט. יש פה מחלוקת אמיתית בין שתי תפיסות: של ממלכתיות שהקימה את חוק חינוך ממלכתי, שירות מדינה ממלכתי שעבר מסקטוריאליות לממלכתיות - של עובדי ציבור נייטראליים, שמחונכים לשרת כל ממשלה נבחרת בגבולות הדין, אל מול תפיסה של נאמנות במשפט ולא נאמנות למשפט ולערכי היסוד שלו אליהם אנו מחויבים. מעבר מתפיסת נאמנות למשפט וערכי המשפט שזה זכויות האדם, שלטון החוק, צדק חלוקתי, ממלכתיות. היועמ"שים המכהנים שירתו את כל הממשלות. הם לא חסם למשילות אלא דלק בגלגלי המשילות. הם החותרים בבטן האונייה ומשיטים אותה בעמל עבודתם לכיוון המתווה ע"י הדרג המדיני: בכל רפורמה כלכלית גדולה, בשוויון בנטל (חוק הגיוס), בחוק המסתננים, בחוק המאבק בטרור, ברפורמת חדלות פירעון, בחוק הנאמנות לתרבות. הנסחים שמגשימים את רצון הממשלה ומתרגמים אותו לשפה משפטית הם היועמ"שים". בהתייחסה לקציבת הכהונה אמרה כי "הסיבה המצוינת במטרת החוק היא שבמכרז אין נגיעה לשר במינוי. איך זה מסתדר עם קציבת כהונה ל-7 שנים. יש פה חוק שקורס לתוך עצמו. משמעות הצ"ח היא הפיכת היועמ"ש למשרת אמון. הצ"ח היא דרדור השירות הציבורי משירות מקצועי א-פוליטי וניטרלי למשרת אמון שמצופה לקרוץ לדרג הפוליטי על כל צעד ושעל".

עו"ד גיל ברינגר יועץ לשרת המשפטים: "הדברים נאמרים גם על דעת השרה. לפי חוו"ד של הייעוץ המשפטי לוועדה שהיועמ"ש משרת את המשרד הממשלתי והשר המכהן אבל מחויב להביא שיקולים רחבים, ממלכתיים כמי שמשרת את הציבור בכללותו. זה מרמז על מתח שלא ברור איפה הוא קיים בין היועמ"ש לבין השר המכהן. מי שמקפיד על שלטון חוק ועל הממלכתיות הם לא היועמ"שים אלא הממלכה והשרים עצמם הם ייצוג נאות לממלכתיות. עוד נקבע בחוו"ד שהדברים אינם עולים בקנה אחד עם ועדת אברמוביץ' שמסקנותיה בכלל נדחו, כולל דיון ספציפי בתפיסת היועמ"ש כשומר סף או שליח ציבור ונושאים אלו ירדו. השאלה היא האם עדיין יש ממשלה בישראל והיועמ"שים לא מדלגים מעל הנבחרים והבוחרים אלא משרתים את העם בתיווך הדרג הפוליטי הממונה והנבחר. בנוסף, עולות טענות כאילו המנגנון בהצ"ח של ועדת איתור, פוגע בעצמאות היועמ"ש ואני רוצה להזכיר שיועמ"שים בעבר מונו במינוי אישי ולא ראיתי כל פגיעה בעבודתם בחוזקם ובעצמאותם".

היועמ"ש לוועדה עו"ד גור בליי: "יש פה הגברה משמעותית של מעורבות השר במינוי היועמ"ש. בשלב ועדת האיתור מוצע ש-3 מתוך 5 יהיו אנשי אמונו או מי שמונו ע"י אנשי אמונו של השר: המנכ"ל עצמו, נציג ציבור שהוא ממנה, וגם הגורם השלישי הוא איש אקדמיה שממנה השר בהתייעצות עם היועמ"ש לממשלה שיכולתו להטיל וטו במקרה כזה מעטה. אני לא רואה באיזו עילה למעט מקרים חריגים שבחריגים תיפסל הצעת השר לנציג האקדמיה. בנוסף, כשמשנים את שיטת המינוי ומגבירים את השפעת השר הנטייה הטבעית תהיה לרצות אותו, כי אתה חייב לו את המינוי. זוהי סטייה ממדיניות השירות הציבורי שאינו מחויב לשלטון מסוים. בנוסף, לא נכון לומר שהממשלה דחתה מכל וכל את מסקנות ועדת אברמוביץ', להפך, בגדול המלצות צוות היישום אומצו בממשלה".

עוד אמר כי "יש בהצעה מרכיב שמביס את עצמו – מצד אחד המועמד נבחר במעורבות בולטת של השר ומצד שני כהונתו היא בת 7 שנים, ולכן השרים העתידיים צריכים לעבוד עם מי שנתפס כמזוהה עם השר הקודם. בניגוד לכך, במודל הקיים היועמ"ש לא מזוהה עם אף שר ולכן אין לשרים בעיה לעבוד איתם".

ח"כ בני בגין: "מבדיקתי עולה שבערך ב-2/3 מהזמן ב-15 השנים האחרונות כיהנו שרים שאילו הצעת החוק הזו התקבלה לפני 20 שנה היו מכהנים עם יועצים שלא רק שלא מינו אותם אלא כיהנו עם יועמ"ש שמישהו אחר מינה. המסקנה בקציבת הכהונה היא שהקשר האישי וקשר האמון לא חשוב. אם הקשר הזה לא חשוב-איזו הצעת חוק מביאים? הצעה שמביסה את עצמה. אני יכול להבין את הצ"ח הפרטית אבל מזכיר שאנחנו במבוי סתום בשל עמדת ועדת השרים לחקיקה שמכפיפה אותה לממשלתית. התוצאה היא טיפשית, זה פשוט לא לעניין ולכן מוטב שלא להתקדם בחקיקה ולהחזירה לממשלה. אנחנו לא רוצים להוציא תחת ידי הוועדה הצעת חוק עם סתירות פנימיות".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "איש לא מזלזל ביועמ"שים. משפטן כמו כל אדם הוא תבנית נוף מולדתו והיום משפט וערכים הולכים הרבה יחד. קו השבר עובר היום בין אקטיביזם לשמרנות. במשרד המשפטים ובמלייה המשפטי השתרש דנ"א מסוים בשלושת העשורים האחרונים שאותו אנחנו רוצים לשנות. אני נגד קציבת 7 השנים והעדפת עובדי מדינה. אנחנו לא רוצים להחליף את כל היועמ"שים מהיום למחר בצלמנו ובדמותנו אבל לאט-לאט המערכת תיעשה יותר מאוזנת והטרוגנית".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד): "הצ"ח הן במסגרת העלייהום על מערכת המשפט. מהר מאוד היועמ"ש לממשלה יהפוך להיות איש המפלגה כי זה מה שהצ"ח יוצרת. אתם קוראים ממלכתיות ל-7 מנדטים שמחוקקים בהסכמים קואליציוניים. במציאות שבה כל שר ימנה את היועמ"ש הם לא יוכלו להשמיע דעותיהם בוועדה".

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני): "אתם רוצים לסלק מהדרך את מי שנועדו לשמור על הממלכתיות ועל הדרך להרחיב את מעגל הג'ובים וטובות ההנאה למעגל המקורבים. בתפקיד הבסיסי לשרת את הציבור אתם בועטים הרגל גסה ואסור שניתן לכך לקרות".

ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני): "ההקשר בו מוצגת הצעת החוק- מגמה לרסק את כל שומרי הסף. בית המשפט עליון, פרקליטות ועכשיו יועמ"שים. המילה משילות אצלכם היא לעבוד בניגוד לחוק ולהוציא לפועל דברים לא חוקתיים ואנטי דמוקרטיים. יש לכם יועמ"שים מסורים אבל הם רק רוצים שתפעלו במסגרת החוק. אתם רוצים נאמנות עיוורת, חבורה של יסמנים ולא יועמ"שים ולא תוכלו לקבל את זה".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "ככל שהצעת החוק תעלה להצבעה אצביע נגד. יש חשיבות עצומה לקציבת כהונה לכלל המינויים הבכירים בשירות המדינה. התנהלות משרד המשפטים היא פלא- מביא הצ"ח להצבעה למרות שהיועמ"ש לממשלה מתנגד, בעוד שאתמול הצ"ח למניעת קיצור 1/3 לאסירים ביטחוניים נדחית שוב ושוב בשל התנגדות היועמ"ש לממשלה אז כשזה בא מבית מדרשה של מפלגה מסוימת מקדמים ומאחרת לא? אם מתנגדים להצ"ח בגלל התנגדותו זה צריך לחול על הכל".

עו"ד מייק בלס לשעבר המשנה ליועמ"ש לממשלה: "אל תקדמו את החקיקה הזו. שאלתי עצמי איך ייראה הייעוץ המשפטי לשר וקיבלנו את התשובה בדבריו של יועץ השרה שטוען שמסקנות אברמוביץ' נדחו בשאט נפש, רק שנשכחו 7 מילים מהחלטת הממשלה: "ובמקביל עליו לפעול כדי למנוע הפרת החוק". מני מזוז לא כתב החלטה נוגדת. אלו העובדות". עוד הוסיף כי "כשהיועמ"ש לשר יהיה כמו עו"ד פרטי, במהותו והוא איש של השר בבית המשפט, שופטים יתייחסו אליו כמו עו"ד פרטי. המדינה תאבד את היתרון שיש לה בבית המשפט ותפסיד בבג"ץ".

תאריך:  22/10/2018   |   עודכן:  23/10/2018
מירב ארד
+החובה החדשה של המפעלים ומוסדות הציבור
00:40 23/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה: כל צרכן אנרגיה גדול, בהם מפעלים ומוסדות ציבור, יבצע סקר התייעלות אנרגטית  ▪  הסקר יבוצע אחת ל-4.5 שנים, במקום אחת ל-7 שנים כפי שביקש משרד האנרגיה
(הדמיית קולטני שמש של הכנסת)
+"אין די בהפרדה תאגידית בבזק"
23:52 22/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש תחום מיזוגים ופיצולים ברשות המיסים, צביקה בראל: "הבהרנו לבזק מפורשות - אסור לה לקזז את הפסדי yes ללא ביטול מלא ומוחלט של ההפרדה המבנית בבזק"  ▪  מנכ"ל משרד התקשורת: "ההפרדה המבנית טובה לתחרות; מה שעומד לנגד עינינו הוא ביטולה של ההפרדה רק כששוק התקשורת ייפתח לתחרות משמעותית"
()
+בקריאה ראשונה: איסור על צריכת זנות
22:31 22/10/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק איסור צריכת זנות (הוראת שעה), התשע"ט-2018. מדובר בהצעה ממשלתית שנולדה בעקבות הצעות פרטיות של חברות הכנסת עליזה לביא ושולי מועלם רפאלי. מוצע בה לקבוע הוראת שעה לחמש שנים לפי צריכת זנות והימצאות במקום המשמש לצריכת זנות במטרה לעשות כן, יוגדרו כעבירות מנהליות. הקנס המוצע יהיה 1,500 ש"ח ויוכפל בעבירה חוזרת. בנוסף, מוצע להסמיך את שר המשפטים בהסכמת שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ובאישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת לקבוע אמצעי חלופי לתשלום הקנס המינהלי, שמטרתו הוא להקנות ידע ולהגביר את המודעות בכל הנוגע לנזקים הנגרמים לאנשים במעגל הזנות, והכל כדי למנוע את הישנות ביצוע העבירה.
+אושר סופית: חוק הפיקוח על מעונות יום
22:04 22/10/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, התשע"ט-2018. מדובר בהצעה ממשלתית של משרד הרווחה ובהצעות פרטיות של ח"כ יפעת שאשא ביטון וקארין אלהרר. החוק מסדיר לראשונה את מערך הפיקוח והרישוי הממשלתי על כלל מעונות היום לפעוטות שבהם שוהים 7 פעוטות לפחות, בכדי להגן על הפעוטות השוהים במעונות, על שלומם ובטיחותם. למרות שעל פי הנוסח המקורי, החוק היה אמור לחול בהליך מדורג על פני מספר שנים, על פי נוסח החוק שאישרה הוועדה, החוק ייכנס לתוקפו ב-1 לספטמבר2019 לאור זאת כבר במועד זה יחול על כלל מעונות היום, בהם שבעה פעוטות ומעלה, בכל רחבי הארץ, אשר יידרשו כולם לפעול רק אם ניתן להם אישור ראשוני, ע"י הממונה, על הנושא - מנהל האגף למעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך. החוק קובע כי הפעלת מעון ללא רישיון או בניגוד לתנאים שנקבעו בחוק היא עבירה פלילית שדינה עד שנת מאסר, וכן מעניק לממונה, במקביל, כלי אכיפה מנהליים בהם סמכות למתן התראות מנהליות ואף צו הפסקה מנהלי לשם סגירת מעון, אשר יאפשרו לממונה לתת מענה מהיר יותר בעת הצורך - ושנה לאחר פרסום התקנות, גם תתאפשר הטלת עיצומים כספיים על הפרות ספציפיות. עוד נקבע כי הממונה יפרסם באינטרנט, ובכל דרך נוספת שיימצא לנכון להעמיד לעיון הציבור, מרשם ובו כל מעון יום לפעוטות וכתובתו, האם יש לו רישיון ומה תוקפו, או אם בוטל הרישיון. כמו כן יצוינו במרשם צו הפסקה מנהלי או צו הפסקה שיפוטי שניתן לגבי אותו מעון, כל עוד הם עומדים בתוקפם, או אם הוטל עליו עיצום כספי ומהות ההפרה שבגינה הוטל.
+אושר סופית: חוק לעידוד תרומות מזון ללא חשש מתביעה
20:21 22/10/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק עידוד תרומות מזון, התשע"ט-2018, של חברי הכנסת אורי מקלב, חיליק בר וקבוצת חברי כנסת. מי שתורם מזון לארגונים לחלוקת מזון, וכן ארגונים לחלוקת מזון המובילים, מחזיקים או מחלקים תרומות מזון, לא ישאו באחריות אזרחית או פלילית לנזק שנגרם עקב תרומת המזון, אם הם פעלו בהתאם להוראות כל דין החלות עליהם ולא התרשלו. שר הבריאות יעניק אחת לשנה אותות הוקרה לעסקים התורמים מזון לארגונים לחלוקת מזון על פי אמות מידה שיקבע.
+בקריאה ראשונה: הגבלות על שיווק טלפוני מטריד
19:04 22/10/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 61) (מאגר צרכנים להגבלת שיחות שיווק מרחוק), התשע"ט-2018. מדובר בהצעה ממשלתית של משרדי הכלכלה והמשרד לשוויון חברתי, אליה הוצמדו הצעות פרטיות של חברי הכנסת מיקי רוזנטל ואיציק שמולי. מוצע בה להסמיך את הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן להקים ולנהל מאגר מספרי טלפון של צרכנים המעוניינים להגביל שיחות שיווק מרחוק של עוסקים ("אל תתקשרו אלי"). לפי המוצע יחול על העוסק איסור לפנות בשיחת שיווק אל צרכנים הרשומים במאגר.
+בקרוב עבירה חדשה: גניבת נשק
15:29 22/10/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת החוקה הזהיר מפגיעה במצב הקיים וביקש מהיוזמת ח"כ ברקו לשקול לשנות את הצעת החוק  ▪  ברקו הסכימה למדרג ענישה על גניבת חלקי נשק
(לא כמו גניבת חפץ אמנות)
+200 מ"ש למתן הלוואות למימון התייעלות אנרגטית במשק
12:14 22/10/18  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סך הכל יאושרו חצי מיליארד ש"ח בשנים הקרובות, במסגרת מכרז אליו יצאה המדינה לבחירת בנקים שיעמידו הלוואות לגופים במשק לצרכי פרויקטים להתייעלות אנרגטית  ▪  משרד האוצר: "הסכום ייצר כ-3.6 מיליארד ש"ח אשראי במשק".
(עידוד להתייעלות [צילום: חן לאופולד/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דינה זילבר / Dina Zilber   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מני מזוז / Meni Mazuz   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כ אוחנה: "להחזיר את חוק היועמ"שים למסלולו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
למען האמת
22/10/18 15:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 22.10.18) 200 מיליון ש"ח ערבויות למתן הלוואות שמיועדות למימון התייעלות אנרגטית במשק, זאת בעקבות התחייבויות המדינה לנקוט מהלכים להפחתת הפליטה של גזי החממה במסגרת ועידת האקלים בפריז ב-2015, והחלטות ממשלה בנידון. במסגרת הסכם פריז התחייבה ישראל בין היתר להפחתה של 26% בפליטות גזי חממה לנפש ב-2030 ביחס לרמתן ב-2005 והפחתה של 17% בצריכת החשמל בשנה זו.
22/10/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
ח"כ אורן חזן התעמת בצורה שאינה מכבדת את מעמדו עם סגן ומ"מ ראש העיר, דוד אוחנונה. "ערד נראית בית שימוש כי מנהלים אותה בתי שימוש", הוא אמר לסגן ראש העיר בסרטון שצולם בידי תושבת העיר, עירית עשת-מור.
20/10/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
ועדת המשנה לכוח אדם ולמשאב האנושי בצה"ל קיימה (יום ד', 17.10.18) דיון מעקב על הרפורמה בשירות הרפואי בצה"ל, אשר אמורה להעביר חלק גדול מהטיפול הרפואי לאחריות קופות החולים. הדיון היה בהשתתפות ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, אלוף איציק תורג'מן, קצין הרפואה הראשי, תא"ל ד"ר טריף בדר, וחמישה קציני רפואה ראשיים לשעבר - ערן דולב, משה רוח, ח"כ לשעבר אריה אלדד, גיורא מרטונוביץ ונחמן אש.
17/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוקה, חוק ומשפט קיימה (יום ד', 17.10.18) דיון מעקב על יישום חוק בתי דין רבניים (קיום פסקי דין של גירושין). ב-2011 תיקנה הכנסת את החוק וקצבה מועדים לדיונים בצווי הגבלה. בין היתר נקבע בתיקון כי על בית הדין הרבני לתת מועד לסידור גט בתוך 45 יום ממתן פסק דין המצווה על גירושין וכי אם לא סודר הגט במועד שנקבע, יקיים ביה"ד, בתוך 45 יום מאותו מועד, דיון למתן צו הגבלה. צו הגבלה יכול להינתן בין היתר כשלילת הזכות ליציאה מהארץ, שלילת הזכות להחזיק ברישיון נהיגה, הכרזה כלקוח מוגבל ועד שלילת גמלה ואף מאסר.
17/10/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
"כסף זה לא תירוץ ותקציב הוא לא שיקול בבואנו לומר: בירושלים אין פליטים, יש תושבים. והריבונות היא שלנו", אמר ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בדיון היום בוועדת הפנים בראשות ח"כ יואב קיש, על התוכנית של עיריית ירושלים להוציא את אונרא מהעיר, ולספק בעצמה את כל השירותים לתושבי מזרח העיר. לדבריו "זה עולה לנו 2% מהעלות הכוללת של העיר".
17/10/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
מצוקת הקרונות: "הפעלנו צדק חלוקתי"  /  עידן יוסף
בדיקת רוק תשמש לאיתור הנוהגים בגילופין  /  עידן יוסף
ח"כ בגין הניח הצעה לתיקון חוק הלאום  /  איציק וולף
מורכבות היא אנושיות  /  ראובן ריבלין
למצוא את הדרך לחיות יחד  /  יואל (יולי) אדלשטיין
רוצים בית משפט אחרי אילוף  /  איילת שקד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
קידוש השם של הלוחמים הסרוגים, שמקירבם באו כמחצית מנופלי המלחמה, לעומת חילול השם שנוצר מחמת ההשתמטות ההמונית ממצווה מדאורייתא, להצלת ישראל מיד צר    אבל 'גדול קידוש השם מחילול השם' &...
יואב יצחק
יואב יצחק
חברת אלביט מערכות, שמניותיה רשומות למסחר בבורסה בתל אביב ובוול סטריט, היא אחת החברות הגדולות בישראל    שוויה על-פי מחירי הבורסה מגיע ל-32.7 מיליארד ש"ח    מידע שהגיע ל-News1 מלמד על ...
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il