|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מתנות שמרגשות: איך לבחור את המתנה המושלמת
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

חסן: יש לי בטן מלאה ואבוא חשבון עם כולם

התביעה הגישה הקלטות של שיחות בין חסן לפישר, שבאחת מהן אמר פישר: אני מדבר איתך כמו שאני מדבר עם עצמי באמבטיה, בלי בגדים חסן טוען: אני לא עד מדינה בתיק אלא קורבן
25/10/2018  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
פישר. "הולך לכתב אישום" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

"אתה יודע מה אני חושב על הפרקליטות. אני לא בוטח בפרקליטות, גם בך אני לא בוטח. מח"ש לא חקרו כמו שצריך, ויש לי בטן מלאה ואני אבוא חשבון עם כולם. גם מיליון דולר הייתי נותן כדי לדעת מי השוטרים המושחתים, כי [ערן] מלכה לא לבד". כך אמר (יום ה', 25.10.18) עד המדינה אלון חסן לעו"ד דן בהט, התובע במשפט רונאל פישר, בהמשך עדותו.

התביעה השמיעה הקלטות של פגישות בין פישר לחסן, אותן הקליט חסן. הוא העיד, כי בפגישותיו עם פישר היה עליו להפקיד את הפלאפון שלו בידי מזכירתו של פישר, ע"י, בשל החשש של השניים מפני האזנות סתר. אולם הוא הטמין בכיסו מכשיר נוסף ובאמצעותו הקליט את השיחות, וזאת בנוסף לשני מכשירי הקלטה זעירים שנשא. "רציתי שלא יהיו שאלות, שלא יגידו שזה לא אני אלא חקיין", הסביר את התנודות בתמונות ובקולות.

בפגישה הראשונה אמר פישר: "זה הולך לכתב אישום, בטוח. זה אפשר לצמצם בשוליים, אולי להוציא שם, אבל זה הולך לכתב אישום. על [חברת] דנה ועל [חברת] קליר הולך להיות כתב אישום - קבלת שוחד, קבלת דבר במרמה, כתב אישום מאוד קשה. ויש עוד שתי פרשיות שהחליטו לחקור - אחת זאת הבוררות ואחת של הכספים של מישוק. ואני מדבר איתך כמו שאני מדבר עם עצמי באמבטיה, בלי בגדים".

"לשלם כסף והכל יימחק"

חסן אמר: "אני רוצה לצאת מהסיפור הזה, ואתה אומר לי שיש כוונה להגיש כתב אישום, אז בכלל. בוא תגיד לי עכשיו במה מדובר". פישר השיב: "150,000 דולר". בעדותו הסביר חסן: "מדובר על שתי פרשיות שרונאל הציע לסגור אותן. אני ניסיתי לבוא להצעה הראשונה - לשלם כסף והכל יימחק. הוא אמר לי שהוא לא יכול, ושבדברים אחרים הוא ינסה למזער נזקים. הוא ידע פרטים שאני לא ידעתי או שלא זכרתי".

בהמשך ההקלטה נשמע פישר אומר: "מה זה משנה אם תשלם עבור שתי פרשיות או ארבע? אתה שואל אתי אם הפרשה מסוכנת לך - התשובה היא כן. אם אני אומר לך עכשיו שתורשע? לא, ממש לא. תקח את השנים, נעשה מלחמה ונצליח בעזרת ה'. [אהוד] אולמרט אמר שהוא לא קיבל שוחד; אז מה? מהנדס העיר, [אורי] שטרית, קיבל שבע שנים [בפרשת הולילנד]". חסן שאל את פישר האם הוא יכול לדבר עם השוטרים, ופישר השיב שאינו יכול לנהל איתם מו"מ ו"אני מפחד יותר ממך".

בעדותו הסביר חסן, שרצה להראות לפישר שהוא מתמקח על המחיר; "גם אם הוא היה אומר לי 50,000 שקל הייתי מתמקח. הוא אמר לי שהוא לא יכול [להוריד במחיר], שזה לא כסף בשבילו, שהוא מעביר את כל הכסף. הוא אמר לי פרטים שהיו בתוך החקירה, שבחיים שלו לא דיברתי איתו עליהם. הוא ידע הכל, כמה ימים אחרי שהשתחררתי! הוא ידע לגעת בדברים שהופיעו בכתב האישום אחרי שנתיים".

בסיום הפגישה סיכמו השניים, כי אם חסן לא יתן לפישר תשובה חיובית בתוך יומיים - יודיע האחרון לשוטרים שהוא מסרב. חסן אמר שיתן את הכסף תמורת סגירת שתי החקירות הללו, אם כי פישר הבהיר לו שייחקר עליהן. "הוא הבהיר לי בדיוק במה מדובר - מישוק והבוררות", הדגיש חסן בעדותו. "הוא השמיע לי את הסכום בבוררות, ואכן זה בדיוק היה הסכום".

"בילדים שלי, שאני אמות"

בפגישה הבאה סיפר חסן על חקירתו בפרשות מישוק והבוררות, ושביקש מאביו את 150,000 הדולרים. "אני רוצה להיות רגוע ולדעת שהסיפור הזה אחרי", אמר חסן. פישר אמר: "אתה חושב שכל בן אדם שנכנס לפה, אני מציע לו את זה? אני צריך לדעת לא ב-100% אלא ב-101%" שהדברים יישמרו בסוד. חסן: "מהבחינה הזאת אתה יכול להיות שקט". פישר: "מה שאמרתי לך - זה מה שיהיה, לא יותר ולא פחות". חסן ניסה להוציא מפישר פרטים על השוטרים להם מיועד הכסף, אך ללא הצלחה.

באותה פגישה אמר חסן, כי טעה כאשר לא נענה להצעתו המקורית של פישר לשלם 250,000 דולר כדי "להרוג את החקירה". פישר הסביר לחסן, כי כתב האישום נגדו יכלול ארבע פרשות: חברת דנה, חברת קליר, מישוק והבוררות; הצעתו הייתה להוריד את שתי האחרונות תמורת השוחד. פישר אמר: "בילדים שלי, שאני אמות, אני מוכן ללכת לפוליגרף". חסן: "אני מאמין לך. כפרה, תחשוב, מחר אתה תריב איתם, אני לא יודע מה יהיה. אתה יצירתי, תחשוב איך אני יכול מחר להיות שקט". חסן הסביר בעדותו, כי ניסה להיפגש עם השוטרים כפי שביקשו חוקרי מח"ש.

בהמשך השיחה אמר פישר, כי החוב יהיה שלו מול חסן אם הדברים לא יעלו יפה: "תקח את הבית שלי, תקח את המכונית" [ולכן אינו צריך לדעת מיהם השוטרים]. חסן ביקש זמן לחשוב, אך פישר השיב שאין לו זמן. חסן הבטיח ש"הכסף שוכב אצלי בבית, אני רוצה להיות שקט". חסן אמר בעדותו, כי פישר אף הציע לממן בעצמו את השוחד לשוטרים, והעיר שאם אכן היה חייב לפישר שכר טירחה כפי שהלה טוען - לא היה היגיון בכך שפישר אף יוסיף כסף מכיסו.

"אתה לא יכול להציע"

בפגישה השלישית שאל חסן האם ניתן להעביר את הכסף בשלבים. "אתה פותח נושא לדיון שאין דיון בו", השיב פישר. גם בפגישה זו ביקש חסן להיפגש עם אותם שוטרים, גם אם לא ישוחחו כלל על התיק - ופישר שוב דחה את הבקשה. חסן: "אני יכול להציע לך?". פישר: "לא, אתה לא יכול. אתה אומר כן או לא. תבדוק אותי: תבוא מחר בשמונה בבוקר - תראה שאין סרט יותר. היום צריך להחליט. לא ידברו אתי על זה". פישר שב ואמר, שהוא עצמו יכול להעמיד את הסכום עד שחסן יוציא אותו מהכספת שלו. עוד הסביר פישר לחסן, כי בתו החיילת זומנה לחקירה משום ששמה מופיע ברישומי הנכסים.

בשאלות השלמה לתחילת עדותו אמר חסן, כי אילון מכלוף - ידידו אותו קישר לפישר - סיפר לו שפישר הוציא ממנו כספים תמורת מידע על תאריך המעצר, כך שמכלוף נעדר מביתו באותו יום. חסן טען, כי לא הייתה הצדקה להגדיר אותו כעד מדינה, משום ש"לא עשיתי שום פשעים אלא הייתי קורבן לסחיטה של עורך הדין שלי והמשטרה".

בתשובה לשאלת סניגורו של פישר, עו"ד עמית בר, שב חסן וטען שאינו רואה את עצמו כעד מדינה. התמורה שקיבל בעד עדותו, אמר, הייתה שלא יוגש כתב אישום על פרשות מישוק והבוררות - משום שהמידע הגיע למשטרה מידי פישר. חסן הדגיש, כי לא ביקש להסיר מעל השולחן את כתב האישום העיקרי נגדו (ממנו זוכה), למרות ש"אני אלוף במו"מ". בר עמד על כך שמדובר בהסכם שמהותו היא של עד מדינה. לדברי חסן, סגן ראש מח"ש, משה סעדה, הבטיח לו שלא יהיה כתב אישום נגדו אם יתברר ששוטרים היו מעורבים בפרשה - אך אמר שאין תיעוד להבטחה זו כשם אין תיעוד למעמד בו חתם על ההסכם עם מח"ש. "היה קשר ברור בין התיק שלי לבין מלכה ופישר", הוסיף.

תאריך:  25/10/2018   |   עודכן:  25/10/2018
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   הלל צ'רני   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמית בר / Amit Bar   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חסן: יש לי בטן מלאה ואבוא חשבון עם כולם
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
העותר
25/10/18 14:39
2
תושב הארץ
25/10/18 15:50
 
הסיבה
25/10/18 16:55
3
פושעים
25/10/18 19:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
רונאל פישר ביקש וקיבל מאלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי התפעול בנמל אשדוד, 150,000 דולר כדי לשחד שוטרים ביחידה להב 433 תמורת סגירת חלק מהתיקים נגדו. כך טוען חסן (יום ה', 25.10.18) בתחילת עדותו במשפט פישר. חסן תיאר בהרחבה את מערכת יחסיו עם פישר ואת הדרך שהובילה אותו להפוך לעד מדינה בתיק.
25/10/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
סניגורו של אלון חסן, עו"ד אשר אוחיון, איים (יום ד', 24.10.18) באולם בית המשפט המחוזי בירושלים על כתב News1. אוחיון הודיע: "האיש הזה יהיה נאשם בתיק לשון הרע שאני אגיש נגדו על דברים שאמר על מר חסן". News1 מדגיש, כי לדברים אין כל שחר - לא עובדתי ולא משפטי.
24/10/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
אלון חסן דורש שכל עדותו במשפטו של רונאל פישר תישמע בדלתיים סגורות, ומזהיר שאם דרישתו לא תיענה - יסרב לענות על שאלות הנוגעות לחיסיון עו"ד-לקוח שהיה לו עם פישר. כך התברר (יום ב', 15.10.18) בבית המשפט המחוזי בירושלים.
15/10/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
ההגנה הטעתה את ערן מלכה, כאשר הקריאה לו קטעים מעדויותיו וחקירותיו - טוען נציג התביעה, עו"ד דן בהט, בתחילת החקירה החוזרת של מלכה במשפט רונאל פישר (יום ה', 11.10.18). בהט, איש פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), הופיע לראשונה במשפט - והתנגש מספר פעמים עם השופט, משה סובל, שאף נאלץ להעיר לו בחוסר סבלנות בלתי אופייני.
11/10/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
עדת המדינה במשפט רונאל פישר, ע"י, אמרה בחקירתה במח"ש, כי היא וערן מלכה אספו מידע על נשיא בית המשפט העליון דאז, אשר גרוניס. לדבריה, הם גם התכוננו למסור מידע על ניצב מני יצחקי ועל תת-ניצב אפרים ברכה, אם תיפתח חקירה נגדם.
04/10/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת רונאל פישר  /  מי ומי  
פישר: האזינו לי שלא כחוק  /  איתמר לוין
אלון חסן הצהיר: ביצעתי עבירות מס  /  איתמר לוין
יימשך החיסיון על עדות דוד  /  איתמר לוין
משפט פישר כמשל  /  איתמר לוין
ואצלנו? משפט פישר כדוגמה  /  איתמר לוין
ממה חוששת הפרקליטות  /  משה נסטלבאום
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
דן מרגלית
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
חיים רמון
חיים רמון
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il