|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

לאחר חודשים של חקירה סמויה באנגליה ובישראל

חקירה גלויה נגד לבייב ומקורביו; <br>6 חשודים נעצרו לחקירה באזהרה

כפי שחשפנו ב-News1: במקביל לחקירה בישראל המותרת עתה לפרסום מתנהלת חקירה באנגליה נגד לב לבייב ואנשיו לבייב שנמלט מאנגליה לרוסיה דרוש גם הוא לחקירה כאחד החשודים המרכזיים עד מדינה בכיר גויס - הוטל צו איסור פרסום על שמו וזהותו על-פי החשד, המעורבים קשרו קשר, תכננו, והוציאו לפועל במשך מספר שנים הברחה של יהלומים למדינת ישראל בשווי כולל של מאות מיליוני שקלים בניגוד לחוק ומבלי לדווח לרשויות המוסמכות
05/11/2018  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת לב לבייב   |   תגובות
לבייב. במוקד החקירה [צילום: סיון פרג']

יואב יצחק
לבייב נמלט מאנגליה לרוסיה עקב חקירה בעבירות מרמה והלבנת הון

לב לבייב מקים צוות הגנה מחשש לחקירות פליליות בעסקי מקרקעין והברחות יהלומים
יואב יצחק
לבייב שכר באחרונה להגנתו עורכי דין בישראל ובאנגליה לטיפול בחשדות נגדו * חקירתו בלתי נמנעת * כפי שחשפנו ב-News1 - לבייב עבר מאנגליה ועתה הוא מתבצר ברוסיה למגוריו ולניהול עסקיו * נודע כי לבייב חושש מחקירות באנגליה ובישראל בחשד לעבירות מרמה, עבירות מס והלבנות הון בסכומי עתק בעסקות מקרקעין והברחות יהלומים * לבייב מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיוכל למנוע הסגרתו אם אכן ייקרא לבייב לחקירות באנגליה ו/או בישראל
לרשימה המלאה

לב לבייב מבצר מגוריו ועסקיו ברוסיה
יואב יצחק
לבייב נטש את ביתו המפואר באנגליה, שבו הוא התגורר - אליו עבר מישראל בשנת 2008 * חגיגת בר-מצווה לנכד הועתקה ברגע האחרון מישראל לרוסיה; האורחים קיבלו הודעה בהפתעה גדולה זמן קצר קודם לכן * בתקופה האחרונה מכר לבייב את חוילתו בבני ברק וגם מכירת נכסי המשפחה בסביון נשקלת * לבייב מוטרד מתלונות שהוגשו נגדו בישראל ובאנגליה בחשד לביצוע עבירות חמורות בקבוצת אפריקה ישראל ובעסקי היהלומים
לרשימה המלאה

לב לבייב התפטר מאפי פיתוח שעות לאחר החשיפה ב-News1
יואב יצחק
החברה הודיעה ביום 30.08.18 אחר-הצהריים על התפטרותו של לבייב מתפקיד יו"ר ההנהלה וזאת שעות ספורות לאחר החשיפה ב-News1 לפיה העתיק מגוריו מאנגליה לרוסיה * התפטרותו עומדת בסתירה להכרזתו, לפיה הוא בחר לשהות ברוסיה כדי לנהל את אפי פיתוח הרשומה למסחר בבורסה באנגליה
לרשימה המלאה

לבייב קיבל הפטר מתביעות למרות מידע מפליל ברשות ני"ע ובמשטרה
יואב יצחק
כחלק מהסדר חובות בסך 3 מיליארד ש"ח בחברת אפריקה ישראל ומכירת השליטה לידיו של מוטי בן-משה ניתן בבית המשפט המחוזי לאיש העסקים לב לבייב הפטר מתביעות אישיות * מידע רב ומוכמן הועבר למשטרה ולרשות ניירות ערך בדבר חשדות לגניבות ולמעילות באפריקה ישראל ומעורבותו של לבייב * גופים אלה נמנעו במשך שנים מפתיחת חקירות ולא טרחו להביא המידע בפני נשיא בית המשפט המחוזי איתן אורנשטיין ובכך גרמו פאשלה גדולה
לרשימה המלאה

לאחר חודשים רבים של חקירה סמויה - שהתנהלה לצד חקירה באנגליה ושאותה חשפנו ב-News1, עברה המשטרה לחקירה גלויה נגד איל ההון לב לבייב העוסק במסחר ביהלומים ובמקרקעין, וכן נגד אנשיו מקורביו ובני משפחתו. צו איסור פרסום שעמד בתוקפו על אודות החקירה בישראל בכללותה, הוסר על-ידי שופט, לבקשת המשטרה. על-פי החשד, בוצעו עבירות בהיקף של מאות מיליוני ש"ח, בדרך של הברחת יהלומים מרוסיה לישראל. המשטרה דיווחה הבוקר (יום ב'), על מעצרם של שישה חשודים. נמסר בנוסף על גיוסו של עד מדינה. השופט גיא אבנון מבית משפט השלום בראשון לציון הוציא צו איסור פרסום האוסר זהותו של עד המדינה.

החקירה הנ"ל מתנהלת במקביל לחקירה הנערכת באנגליה מזה כמה חודשים נגד לב לבייב ואנשיו, בחשד לעבירות בתחום המקרקעין והיהלומים ולגניבת כספים. את דבר החקירה באנגליה חשפנו ב-News1 בהרחבה. עתה, משהוסר צו איסור הפרסום על-אודות החקירה המתנהלת בישראל, ניתן לדווח על חקירה זו.

המשטרה ורשות המיסים מסרו עתה כי החקירה מתמקדת בחשד לעבירות בעסקי יהלומים. דא-עקא, החשדות נגד לבייב עמוקים בהרבה: בידי המשטרה מידע רב מאוד בדבר עבירות בתחום המקרקעין, כולל ביזה וגניבות מקבוצת אפריקה ישראל - שנשלטה על-ידי לב לבייב. למרבה הפרדוקס, נגרמה באחרונה תקלה חמורה: בחסות צו איסור הפרסום, ובמסגרת מכירת השליטה בחברה לידי איש העסקים מוטי בן-משה, הצליח לב לבייב לקבל מנשיא בית המשפט המחוז בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין,, הפטר מתביעות נגדו. ערעור על החלטה זו תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון.

עבירות בהיקף מאות מיליוני ש"ח

המשטרה מסרה הבוקר, כי במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל ורשות המיסים נגד תופעות של פשיעה כלכלית חמורה, פתחו הבוקר היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433, יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המיסים בחקירה גלויה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה.

"בשעות הבוקר נעצרו 6 חשודים לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות. מדובר בחקירה המנוהלת על-ידי משטרת ישראל ורשות המיסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה".

בהודעת המשטרה ורשות המיסים נאמר עוד, כי "על-פי החשד, המעורבים, כל אחד על-פי חלקו, קשרו קשר, תכננו, והוציאו לפעול במשך מספר שנים הברחה של יהלומים למדינת ישראל בשווי כולל של מאות מיליוני שקלים בניגוד לחוק ומבלי לדווח לרשויות המוסמכות". עוד נמסר, כי "בכוונת היחידות החוקרות לבצע מעצרים נוספים של חשודים בארץ ובחו"ל.

חקירה מקבילה באנגליה ובישראל

החקירה נגד לב לבייב מתנהלת בישראל, במקביל, כאמור, לחקירה המתנהלת נגדו באנגליה. גם שם הוא חשוד בעבירות חמורות, וכן בעסקות מקרקעין ויהלומים בלתי חוקיות. כמו-כן הוא חשוד בעבירות של גניבת כספים מחברת אפי הרשומה למסחר בבורסה בלונדון.

כפי שחשפנו ב-News1 (בתאריך 30.08.18), לב לבייב ידע היטב על החשדות נגדו. לכן הוא נטש את ביתו המפואר באנגליה, שבו הוא התגורר - אליו עבר מישראל בשנת 2008. חגיגת בר-מצווה לנכדו הועתקה ברגע האחרון מישראל לרוסיה. האורחים קיבלו הודעה בהפתעה גדולה זמן קצר קודם לכן. נודע, כי בתקופה האחרונה מכר לבייב את חווילתו בבני ברק וגם מכירת נכסי המשפחה בסביון נשקלת.

חשפנו עוד, כי שעות ספורות לאחר החשיפה הנ"ל, הודיעה החברה ביום 30.08.18 אחר-הצהריים על התפטרותו של לבייב מתפקיד יו"ר ההנהלה. התפטרותו עומדת בסתירה להכרזתו, לפיה הוא בחר לשהות ברוסיה כדי לנהל את אפי פיתוח הרשומה למסחר בבורסה באנגליה.

כפי שחשפנו עוד ב-News1 - לבייב מתבצר ברוסיה למגוריו ולניהול עסקיו. הוא חושש מחקירות באנגליה ובישראל בחשד לעבירות מרמה, עבירות מס והלבנות הון בסכומי עתק בעסקות מקרקעין והברחות יהלומים. לבייב מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיוכל למנוע הסגרתו אם אכן ייקרא לבייב לחקירות באנגליה ו/או בישראל.

מטעמה של חברת LLD שבבעלות לב לבייב נמסר: "החברה אינה מכירה כלל את האירוע המדווח בתקשורת. מר לבייב והחברות שבשליטתו פועלים בהתאם לנורמות הראויות, ותוך הקפדה על ציות לחוק. אנו מקווים כי הנושא יתברר במהרה והחשדות יתבררו כמשוללות בסיס".

תאריך:  05/11/2018   |   עודכן:  05/11/2018
יואב יצחק
+בנו ואחיו של לב לבייב נעצרו
18:35 05/11/18  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
השניים - בין ששת החשודים בהברחת יהלומים בהיקף של 300 מיליון שקל  ▪  סניגורו של אחד העצורים: החשוד העיקרי הוא לב לבייב, המתהלך חופשי ברחובות מוסקבה
(החברה מכחישה)
+עד המדינה והאח עלולים להפליל
את לבייב בהברחת יהלומים ושוחד
17:12 05/11/18  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
על-פי החשד, כספים שחורים שימשו לשוחד לפוליטיקאים ולפקידים ברשויות שונות  ▪  שווי היהלומים שהוברחו נאמד בכ-300 מיליון ש"ח  ▪  אחיו של המיליארדר לב לבייב המצוי עמו בסכסוך ממושך מחזיק גם הוא במידע מפליל נגד לב לבייב בעבירות שוחד ומרמה והברחת יהלומים  ▪  חקירתו של לבייב טעונה עתה הסגרתו מרוסיה  ▪  כפי שחשפנו ב-News1: לבייב הקדים להימלט מאנגליה לרוסיה עקב קשריו עם הנשיא ולדימיר פוטין והסיכון הקטן להסגרתו לישראל
לבייב. נמלט [צילום: יוסי זליגר/פלאש 90]
[צילום: AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חקירה גלויה נגד לבייב ומקורביו; 6 חשודים נעצרו לחקירה באזהרה
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דובר חב"ד 770
5/11/18 08:56
 
סניל
5/11/18 09:23
2
פטריוט ישראלי???
5/11/18 12:59
3
אחד בהלם
5/11/18 13:10
4
ליבי עם לבייב
5/11/18 13:17
5
א״ש
5/11/18 14:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת לב לבייב
איש העסקים דוד נשיא טוען, כי לב לבייב פעל מאחורי גבו ורכש לבדו 130 דונם במוסקבה - עסקה שאמורים היו השניים לבצע במשותף. נשיא מבקש (29.10.18) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבוע, כי הוא זכאי למחצית מן הרווחים בפרויקט.
השינויים האחרונים בעסקת מכירת אפריקה השקעות לבן-משה אינם משנים באופן מהותי את העסקה. כך קובע רואה החשבון עמנואל אבנר, בחוות דעת שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב. אבנר הוא מומחה חיצוני מטעם בית המשפט, להערכת שוויה הכלכלי של העסקה. לפני זמן מה הגיש חוות דעת חיובית בעיקרה על העסקה. עתה הכניס עידכון לאור השינויים:
26/08/2018  |  אלעזר לוין  |   חדשות
לא יוגשו תביעות משפטיות נגד לב לבייב, היו"ר היוצא של אפריקה-השקעות, בעניין נזקים או הפסדים שגרם כביכול - לפי טענת גורמים שונים - בעבר לחברה. כך החליטו סופית (יום ה' 26.4.18) פה אחד אספות הנושים המובטחים והלא-מובטחים של החברה, שנערכו במשרדי אפריקה-השקעות ביהוד.
26/04/2018  |  אלעזר לוין  |   חדשות
סוף תקופה באפריקה השקעות: יו"ר החברה ובעל השליטה, לב לבייב, הודיע (יום ב', 9.4.18) על התפטרותו מתפקיד היו"ר ההתפטרות נובעת, מן הסתם, מהעסקה העומדת להיסגר בקרוב, שלפיה תרכוש קבוצת מוטי בן-משה את החברה, בכ-2.4 מיליארד שקל.
09/04/2018  |  אלעזר לוין  |   חדשות

28/01/2018  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il