|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

לפחות מחצית בתי הדין במצב לא ראוי

הסכמה על הצורך במציאת מבנים חלופיים שולי מועלם: "לא ראיתי שלקח לאגף תקציבים או לדיור הממשלתי כ"כ הרבה שנים למצוא לבתי המשפט מבנים" האוצר: "כל בתי הדין בטיפול, חלקם שופצו ועבור היתר יש חיפוש אחר דיור חלופי"
05/11/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

ועדת הכספים דנה (יום ב', 5.11.18) בתקציב הבינוי והפיתוח של בתי הדין בהשוואה לבתי המשפט.

במהלך הדיון ניתנה סקירה לגבי מצב בתי הדין ברחבי הארץ ועלה כי בתי דין רבים אינם במצב ראוי, גם לעמדת חטיבת הנכסים בחשב הכללי. לגבי מספר מוקדים עלו חילוקי דעות בין הצדדים באשר למצבם. לצד כך נמתחה ביקורת כי בניגוד לבתי המשפט בתי הדין שוכנים במבנים בשכירות בלבד, שפעמים רבות מוסבים לצרכי השימוש, דבר המעורר בעיות רבות בשטח. ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי): "אני לא חושבת שבאגף תקציבים או בדיור הממשלתי אכפת למישהו איך בתי הדין נראים. לא ראיתי שלקח כ"כ הרבה שנים למצוא מבנים מתאימים לבתי המשפט".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, הורה לבתי הדין הרבניים, השרעיים והדרוזים להעביר מסמכים עם צרכי בתי הדין שיועבר לבינוי הממשלתי, ובהתאם לכך יתקיים דיון המשך. גפני: "הועברו אלינו בקשות לתקצוב בינוי בתי המשפט ואני ביקשתי לדעת מה קורה עם בינוי בתי הדין של כלל הדתות בישראל. מעולם לא התקיים פה דיון בנושא עם נתונים ואנחנו רוצים לדעת מה קורה איתם".

דוד מלכא, מנכ"ל בתי הדין הרבניים: "ראינו פרסומים שונים לגבי בינוי בתי המשפט ברחבי הארץ, אך אין מענה לזכות שלנו לקבל דיור הולם לבתי הדין הרבניים, למה אין פרסומים כאלה? אשמח שיהיו. בתי הדין עדיין במבנים שכורים, אומנם בית הדין באשקלון קיבל את מבנה בית המשפט הישן אך כל השאר במצב אחר לגמרי".

מלכא פירט לבקשת הוועדה את מצב בתי הדין ברחבי הארץ: "לגבי בית הדין הגדול בירושלים רק לפני מספר שנים נכנסו אליו אך הוא נבנה במקור כמבנה מגורים שלא הצליחו לשווק והוסב לבית הדין, כאשר ההסבה לא מתאימה. באילת - עכשיו עשו הקצאה תקציבית חדשה, מדובר על שטח של 100 מטר לשכירות, במסגרת קריית הממשלה בעיר. בב"ש - יש מבנה בשכירות המתאים לצרכים. באשקלון יש מבנה לשכירות ששופץ. באשדוד בית הדין לא עונה לצרכים, צפוף, קטן. יש מבנה של עיריית אשדוד שמתאים לנו, ניתן להשכיר אותו. ברחובות, בית הדין הכי גרוע, ברמה קיצונית. בת"א כבר 8 שנים מחכים למקום, המבנה מאוד מיושן, לא עונה לצרכים. היה מכרז שנפל. בנתניה גם יש מבנה שלא מתאים, ללא מיזוג. גם לפי הדיור הממשלתי 5 בתי דין לא מתאימים. בחיפה אין אוורור מבחוץ, בטבריה - עברו לדיור חדש ב-2016, אך יש מחסור חמור בשטח קבלת קהל. בצפת יש הכנה של פרוגרמה, המבנה הנוכחי לא מתאים".

ח"כ יצחק וקנין (ש"ס): "מה שהמדינה עושה זו אחיזת עיניים גדולה בכל הנוגע לבתי הדין, מעבירים אותם למבנים ישנים, מה אכפת לכם וכך זה הולך לאורך ולרוחב, במקומות שלא ראויים. בושה וחרפה למדינה שמתייחסת כך. אתם רוצים להוריד את רוח העם, שיסתכלו על בתי הדין בצורה כזו. זה לא רק גירושין, עוד דברים נידונים שם, כל מי שעושה צוואה הולך לבתי הדין כדי לחסוך כסף וכי זה טוב יותר. אני מתבייש שזו המציאות".

אסף עופר, חטיבת נכסים, החשב הכללי: "בית הדין הרבני הגדול בים, נעשה בשיתוף עם הנהלת בתי הדין דאז, אם ההנהלה רוצה בית דין חדש, אנחנו פתוחים לשמוע. יש מגרש שמיועד לרבנות ולבין הדין הגדול, ככל שיהיה תקציב אין לנו בעיה לבנות".

שני מנדלבאום לאופר, אגף תקציבים, משרד האוצר: "רק לפני 3 שנים בית הדין נכנס למבנה חדש, למרות זאת לאור המצב הונחו האחראים לאתר מקום חדש".

עופר: "באשדוד המקום באמת לא מתאים, סוכם על מקום אחר לאור הדרישות של בתי הדין, אך לאור בקשת בתי הדין לבדוק דיור אחר, אנחנו הולכים השבוע לפגישה עם ראשי העיר אשדוד כדי לבדוק את ההצעה החדשה".

מועלם: "זה אומר שיבנה מבנה מההתחלה? מבנה שהמטרה שלו היא בית דין רבני או ששוב לוקחים מבנה קיים ועושים לו טלאי על טלאי?!"

עופר: "גם בת"א הבעיה ידועה, הוגשו הצעה ב-2014 שנדחתה על-ידי בתי הדין הרבני, היה הליך ב-2015 והגיעו לסיכום, אך הבעלים של הנכס חזר בו מהסיכום, לאור זאת השנה פורסם השנה מכרז חדש שנמצא בבדיקה".

מועלם: "ת"א גדלה בצורה בלתי רגילה, אני לא חושבת שבאגף תקציבים או בדיור הממשלתי אכפת למישהו איך בתי הדין נראים. לא ראיתי שחיפשו כ"כ הרבה שנים לבתי המשפט מבנים".

עופר: "גם ברחובות הביעה ידועה ומטופלת - יש מכרז, אנחנו בשלב מו"מ. נתניה - גם מכירים את הבעיה, בית הדין צפוי להיכנס לקריית הממשלה בנתניה שהותאמה בדיוק בשבילו. לגבי טבריה - הטענה מפתיעה אותנו לאור כך שהם נכנסו לשם לפני שנתיים, הדיור הממשלתי קיבל את הבקשות ועל בסיס זה התאים את הדיור, עכשיו אחרי שנתיים בלבד אומרים שחסר שטח, אנחנו כאן כדי לשמוע. צפת - גם שם פעם ראשונה שאנחנו שומעים שיש בעיה. בחיפה אני מזמין את הוועדה לסיור, מבנה מושקע מאוד, הושקעו 20 מיליון שקל, זה שאין חללי אוורור, גם פה אין חללי אוורור, המבנה בסטנדרט גבוה מאוד. אני מזמין אתכם לראות גם את יתר בתי הדין שלא עלו פה והם במצב טוב מאוד".

שני מנדלבאום לאופר, אגף תקציבים: "כל בתי הדין או שופצו או מטופלים ויש חיפוש אחר דיור חלופי".

ח"כ גפני: "היו נותנים שבבית המשפט העליון תהייה כניסה הדורשת מעבר על הצד כמו בבית הדין הגדול? משפצים? תיתנו את המבנים החדשים לבתי הדין ואת המשופצים לבתי המשפט, למה רק להפך?"

איאד זחאלקה, מנהל בתי הדין השרעיים: "אנחנו מתאומים עם הדיור הממשלתי אך יש לנו 2 בעיות - בית הדין השרעי ביפו נמצא במקום מאוד מסוכן, בריאותית וכן הוא בבניין נטוש. שנים שלא הצלחנו לקדם זאת. אי-אפשר להשאיר מחוז כל כך חשוב במצב הזה. בנוסף יש גם בעיה בבית הדין בבאקה אל גרביה".

אלכס פלוטנו, הדיור הממשלתי: "ועדת המכרזים אישרה את פרסום המכרזים בשבוע שעכבר לגבי באקה, לגבי יפו אנחנו מחפשים הרבה שנים, זה נובע גם מהאילוצים שיש בתוך יפו, קשה למצוא מבנה שפיזית מתאים ויש בעיה עם מבנים לא חוקיים".

רמי טרביה, יועמ"ש בתי הדין הדרוזיים: "יש בארץ 2 בתי דין דרוזיים של הערכאה הראשונה, יש 1 לערעורים. ערכאה אחת בעכו ואחת ברמת הגולן, כאשר גם ערכאת הערעור באותו אולם בעכו. גם הלשכות של הכדים באותו מבנה. יש מצוקה, המבנה צפוף, ויש צורך לתגבר את מערך המזכירות, המתמחים, עוזרים ואין מקום פיזי. לגבי רמת הגולן יש התקדמות לגבי שכירת מקום גדול יותר, לגבי עכו הבעיה מחריפה".

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "המצב בבתי הדין לא נורמלי לחלוטין, חצי במקום לא ראוי, והחצי השני לא מתקרבים במצבם לבתי המשפט, שאנחנו מברכים על ההיכלים שנבנו להם אך מנגד בתי הדין במצב בלתי מתקבל על הדעת. אני מבקש מבתי הדין - תכינו תוכנית מסודרת בתוך חודש, לגבי כל בית דין בארץ והצרכים שלו, מה הנהלת בתי הדין מבקשת שיהיה בכל בית דין. את זה נעביר לגופים הרלוונטיים ונראה מה המענה. לגבי בתי הדין השרעיים, אני מבין שיש דיאלוג שמתקדם, אני מבקש שתעדכנו אותי בתוך חודש בהתקדמות ככל שיש, אם לא יסתדר נדון גם בזה. לגבי בתי הדין הדרוזים, אותו דבר, תפנו מכתב למנהל הדיור ותציינו את הצרכים, תעדכנו אותנו בהתקדמות וכל שצריך נדון בזה".

תאריך:  05/11/2018   |   עודכן:  05/11/2018
עידן יוסף
+לפקחים לא תהיינה הסמכויות המופרזות של סיטיפס
01:33 06/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חוק קנסות הרב-קו אושר בקריאה ראשונה בכנסת  ▪  חנין: לא צריך להגדיל עד כדי כך את סמכויות הפקחים  ▪  כבל: עובדי מדינה יפקחו
(לא כמו בסיטיפס [צילום: פלאש 90])
+'נאמנות בתרבות' אושר בקריאה ראשונה
23:24 05/11/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
55 חברי כנסת תמכו בחוק לעומת 44 מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת החינוך התרבות והספורט, והיא תקיים דיון ראשון בהצעת החוק מחר בשעה 10:00
(שרת התרבות רג [צילום: מרק ישראל סלם])
+"רון קובי מתנכל לי, המשטרה מתעלמת"
20:51 05/11/18  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מבקר הפנים של עיריית טבריה אמר בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת כי ראש העיר הנבחר, רון קובי, פגע בפרטיות של אנשים והוציא פרטי ארנונה של בני משפחתו  ▪  "הגשתי 10 תלונות, אך המשטרה לא עושה דבר"  ▪  ח"כ זוהר נחלץ לעזרת קובי וכינה את מבקריו 'יפי נפש'
(קובי. סרטוני ניבולי פה הופצו ברשת [צילום: יוטיוב])
+דרושה תוכנית לאומית למצוקת כתובות אינטרנט בישראל
20:36 05/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
משרד התקשורת הציג בוועדת המדע והטכנולוגיה מתווה להטמעת פרוטוקול חדש לכתובות IPV 6  ▪  יו"ר הוועדה: נעקוב אחרי התקדמות התהליך
([צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+תיעוד המצלמות בפעוטון יהיה ממודר
19:12 05/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה לזכויות הילד אישרה לקריאה ראשונה את חוק המצלמות בפעוטונים  ▪  הצבת המצלמות תחויב על-פי חוק ובאופן גורף, למעט במסגרות הפועלות בבתים פרטיים או במסגרות שבהן יותר מ-80% מההורים אינם מסכימים לכך
(הפגנה בעד חוק המצלמות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+החשכ"ל מאפשר עקיפה של חובת רכש הגומלין בישראל
18:40 05/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בדיון שעסק בביטול חובת הגומלין במכרזים שונים, מצב המביא לפגיעה קשה בתעשיה הישראלית, הציגה נציגת משרד הכלכלה כי החשב הכללי מאפשר מצב של פרשנות לקויה לחוק, באמצעותה מתחמקים משרדי הממשלה מהחובה  ▪  ח"כ נחמיאס ורבין: "אין עוד מדינה בעולם שמבטלת את רכש הגומלין שלה"  ▪  ח"כ מיקי לוי: "בסלילת הכביש לירושלים ביטלו את רכש הגומלין בלמעלה ממיליארד שקל, למה?! שיסגרו את המפעלים בעוטף עזה וזהו"
([צילום: פלאש 90])
+כניסתו לתוקף של חוק אשראי הוגן תידחה בשנה לפחות
17:45 05/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לאור עיכוב משרד המשפטים בהנחת טיוטת התקנות לחוק אשראי הוגן לאישורה של ועדת החוקה והצורך של נותני שירותי אשראי להיערך לכניסת החוק לתוקף בהתאם לתקנות הודיע היו"ר סלומינסקי כי יאשר את דחיית כניסת החוק לתוקף בחצי שנה לאחר אישור התקנות ולכל היותר בשנה גם אם הן לא יאושרו
([צילום: פלאש 90])
+אושרו העברות תקציביות בכ-9 מיליארד שקל
17:19 05/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לצד דיון סוער לעניין ההעברה למשרד רה"מ ובכללה תקציב להכשרת מטוס רה"מ, אושרו כ-5 מיליארד שקל למשרד הבריאות לצרכי מימון הסכמים רב-שנתיים עם קופות החולים, כ-2.971 מיליארד שקל עודפי משרד הביטחון אשתקד שהועברו לשימוש המשרד בשנת 2018, כ-367 מיליון שקל למימון תשלום מענקי עבודה לבעלי שכר נמוך, ובנוסף למעלה מחצי מיליארד שקל לשינויים פנימיים במשרד הבריאות, ברובם לרפואת הנפש
(נפני. מטוס לנתניהו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הכנסת אישרה סופית חוק נגד העסקת עברייני מין
17:04 05/11/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תיקון מס' 15 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים). בית משפט הדן בשחרור חשוד בערובה יהיה רשאי לקבוע בין התנאים גם איסור עבודה במוסד לפי חוק למניעת העסקה של עברייני מין במוסדות מסוימים, התשס"א-2001. כן מוצע לקבוע כי במקרה זה יורה בית המשפט למשטרה להימנע ממתן אישור לחשוד לפי סעיף 3 לאותו החוק.
+הוחמרו אמות המידה לעיקול רכב מעורב בתאונה
17:02 05/11/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תיון מס' 38 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח). במקרה שבו רכב מעוקל נגנב או נפגע בתאונה עד כדי אובדן גמור או אובדן להלכה, ולחייב-המבוטח זכות לתגמולים אצל מבטח, יהיה על המבטח להודיע על כך לגורם המעקל, אשר יוכל לפעול להטלת עיקול על הזכות לתגמולים. בחלוף תקופה של עד 90 יום יוסר העיקול. כן מוצעות הוראות ביחס להליך מימוש העיקול על כספי התגמולים המשולמים חלף הרכב המעוקל.
+סופית: החוק יחמיר עם נהגים בגילופין
16:58 05/11/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תיקון מס' 125 לפקודת התעבורה. על פי התיקון, תיקבע חזקה להימצאות ריכוז האלכוהול שנמצא בגופו של נהג בבדיקת נשיפה, שתן או דם, כך שאותו ריכוז נמצא בגופו גם בשלוש השעות שקדמו לבדיקה. הנהג יוכל לסתור חזקה זו אם יוכיח היפוכו של דבר. כמו כן, שוטר יהיה מוסמך לדרוש מנהג לתת דגימת רוק לאיתור סם מסוכן בגופו. אם התקבלה תוצאה שלילית לבדיקת הרוק, שוטר יוכל לדרוש מהנהג לבצע בדיקת שתן או דם, רק במקרים שבהם במהלך ביצוע בדיקת הרוק או לאחריה התגבש אצל השוטר חשד סביר כי בגופו של הנהג יש סם מסוכן.
+משרד הפנים: מערכת הבחירות בב"ב הייתה מסודרת
16:50 05/11/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הליכוד בעיר: אין לי אמון בתוצאות הבחירות  ▪  יו"ר ועדת הפנים: החלטת מזכיר ועדת הבחירות בבני ברק להודיע על ספירת קולות המעטפות הכפולות בדוא"ל בלבד, 20 דקות לפני הספירה - כשר אבל מסריח
(מצביע בקלפי בבני ברק [צילום אילוסטרציה: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   החצי השני / Onlyu   החצי השני / Only U   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לפחות מחצית בתי הדין במצב לא ראוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ב', 5.11.18) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק הסדרת הלוואות חוץ-בנקאיות (תיקון מס' 5) (דחיית מועד התחילה) התשע"ט-2018.
05/11/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 5.11.18) העברות תקציביות בסכום כולל של כ-9.177 מיליארד שקל בתקציב המדינה. מתוך אלה: כ-2.971 מיליארד שקל עודפי משרד הביטחון בשנת 2017 שהועברו לשימוש המשרד השנה במסגרת כספי הסכם הסיוע עם ארה"ב, כ-5 מיליארד שקל למשרד הבריאות לצרכי מימון הסכמים רב שנתיים עם קופות החולים וכן כ-367 מיליון שקל למימון תשלום מענקי עבודה למשתכרי שכר נמוך. בנוסף אושרו שינויים פנימיים בהיקף של כ-560 מיליון שקל במשרד הבריאות, בעיקר לצרכי בריאות הנפש.
05/11/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אני מפריד בין שני אירועים שהיו במהלך ספירת קולות המעטפות הכפולות בבני ברק", אמר יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש בתום דיון על חשדות לזיופים בבחירות למועצת העיר, "מזכיר הוועדה אברהם טננבוים כנראה נהג לפי חוק, כשבחר להודיע על ספירת הקולות 20 דקות לפני הספירה באמצעות דוא"ל בלבד, ולא בטלפון. זה כשר אבל מסריח. האלימות שהתפרצה בעת הספירה - ברור שכולם מגנים אותה. אני לא יודע אם האלימות והמהומה שנוצרה סביבה פגעו בספירה. משרד הפנים טוען שזה לא השפיע. אני לא הייתי שם ואין לי מושג ואני גם לא יכול לבדוק. אני מציע שהנושא ייבדק".
05/11/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 5.11.18) לקריאה ראשונה את ההצעה של ח"כ יעקב אשר, וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק הבנקאות על-מנת לאפשר דחיית תקופת פירעון משכנתה בשל פטירה. לפי ההצעה, יורשיו של לקוח שלקח משכנתה ונפטר יוכל לקבל דחיית תשלומים של עד 12 חודשים ללא ריבית פיגורים, על-מנת שבזמן הזה יוכלו להוציא את כל האישורים הנדרשים ולהסיר את הליך תביעת ביטוח החיים לצורך תשלום המשכנתה.
05/11/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
"אני מוביל מהלך משמעותי יחד עם סיעת כולנו - פסקת התגברות מורחבת לחוק למניעת הסתננות", אמר יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש, בדיון (יום ב', 5.11.18) על אכיפת האיסור על הוצאת כספי מסתננים מהמדינה ועל מעמד המסתננים מסודן. לדבריו, "אני מקווה שנצליח. עם גישה פסימיסטית שאני שומע מאנשים שמעורבים בעניין המסתננים לא היינו מקימים את המדינה. אני לא הולך לוותר".
05/11/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il