שר התחבורה ישראל כ"ץ מקדם תיקון לתקנה שיאפשר ליותר כלי רכב פרטיים לנוע בנתיב המהיר בכביש מספר 1 לכיוון מערב, באמצעות הנמכת הרף כך שיתאפשר למכוניות עם פחות נוסעים לנסוע בנתיב המהיר, המשמש את התחבורה הציבורית וכלי רכב מרובי תפוסה.
כיום, על-מנת לקבל מתשלום אגרה בנתיב המהיר, על הרכב להיות "מרובה תפוסה". הגדרתו ככזה נעשית באחד משני מדרגות:
- רכב עם נהג + 2 נוסעים הנוסע בשעות השפל (שעות בהן יש בנתיב פחות מ-1,000 כלי רכב בשעה).
אולם בנתיב המהיר הקיים בכביש 1, מצא
משרד התחבורה שהמדרגות הללו אינן מתאימות, בין היתר עקב כך שהן יוצרות חוסר ודאות מה תהיה המדרגה שתחול, והדבר מכביד על ציבור נהגי הרכב הפרטי לתכנן את נסיעותיו ברכב מרובה תפוסה. ספירות כלי רכב העלו שניתן לחזות בוודאות גבוהה למדי את מועדי הגודש והשפל של הנתיב, ולפיכך סבור משרד התחבורה כי ניתן לעגן מראש את המועדים בהם תחול כל מדרגה. עם זאת, כיוון שהחיזוי הזה מוגבל, ועשוי להיות נתון לשינויים מסיבות שונות, מציע המשרד הסדר גמיש יחסית.
על-פי התקנה אותה מגיש השר, הוא מציע לבטל את אמת המידה של 1,000 כלי רכב לשעה כאמת מידה לתחולת המדרגה המחמירה של רכב מרובה תפוסה, ובמקום זאת לקבוע כי לעניין הנתיב המהיר בכביש 1 לכיוון מערב, הכלל יהיה המדרגה המקלה - נהג + 2 נוסעים. כלומר, נוסע אחד פחות.
לצד זאת, מציעה התקנה להסמיך את שר התחבורה לקבוע בצו מועדים בהם הכלל יהיה נהג + 3 נוסעים - בין לתקופה, לימים או לשעות ביממה, "והכל לשם מניעת הפרעה לתנועת תחבורה ציבורית בנתיב המהיר או האטת מהירות הנסיעה בו", כלשון התקנה.