ברוב של 32 תומכים מול שלושה מתנגדים, אישרה (יום ג', 6.11.18) מליאת הכנסת את הצעת החוק הממשלתית לתיקון פקודת התעבורה (מס' 126) (פיקוח על תשלום דמי נסיעה באוטובוסים), התשע"ט-2018.
מוצע בה לתקן את פקודת התעבורה ולקבוע הוראות שנועדו לאפשר העלאת נוסעים מכל דלתות האוטובוס. התיקונים המוצעים נועדו להתמודד עם תופעת ההימנעות מתשלום דמי הנסיעה. בין יתר ההוראות המוצעות, מוצע להסמיך נציג מפעיל להוציא נוסע מהאוטובוס וכן לעכבו בתנאים הקבועים בהצעה, ולצידן מוצע לקבוע הוראות לעניין פיקוח ובקרה על המפעיל ואפשרות להטיל עיצומים אם הפעיל את סמכותו שלא כדין. כך, למשל, מוצע לחייב את המפעיל לקיים מנגנון פניות ציבור וכן להסמיך מפקחים עובדי
משרד התחבורה, שתפקידם יהיה לפקח על קיום הוראות החוק.
חבר הכנסת
מיקי לוי (יש עתיד), לשעבר מנכ"ל
אגד תעבורה, אמר כי התיקון לחוק הוכן בחופזה וללא מחשבה נוספת. "זה חוק שנותן סמכויות עיכוב נגד אנשים שלא שילמו. זה חוק שערורייתי. הוא קובע מתן סמכויות שלא לצורך לאנשים שאינם מורשים. יש בכך שלילת החופש לעיכוב. איזו הכשרה ניתן לאותם פקחים". עם זאת ציין כי זה בסדר להוריד נוסע שלא שילם.
ח"כ
איתן כבל (
המחנה הציוני), יו"ר ועדת הכלכלה שאמורה להכין את הצעת החוק, שעלה לדבר אחריו, הצליח לשכנע אותו להצביע בעד החוק, ואמר: "לפקחים לא תהיינה הסמכויות המופרזות של סיטיפס. ישבתי עם בכירי האוצר בנושא. עובדי מדינה יפקחו על העניין".
ח"כ
דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר כי לא צריך להגדיל עד כדי כך את סמכויות הפקחים. עם זאת אמר כי יתמוך, ו"אני מקווה שנצליח לרכך את הצעת החוק". גם ח"כ
יעל כהן פארן (המחנה הציוני) אמרה כי אינה מתנגדת לחוק, אך הוסיפה כי "יש מקום לחשוב איך אוכפים בצורה ראויה. להתקין אמצעים טכנולוגיים שמקלים לקנות כרטיס. לפעמים נוצרים קשיים".
הצעת החוק תובא לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.