|
מעמד החתימה [צילום: דוברות ההסתדרות]
|
|
|
|
|
הנהלת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) - הרכבת הקלה במטרופולין גוש-דן, ועד העובדים וההסתדרות חתמו (יום ה', 15.11) על הסכם קיבוצי ראשון המסדיר את תנאי העסקת כ-130 עובדים בחברה הממשלתית, שאמונה על תכנון ובניית קווי הרכבת הקלה בגוש-דן.
ההסכם נחתם בבית ההסתדרות בתל אביב. המו"מ לחתימת ההסכם התנהל מאז התאגדו עובדי נת"ע בהסתדרות לפני כארבע שנים. ההסכם חל על עובדים מכלל הסקטורים השונים בחברה בהם עובדי מנהלה, עורכי דין, מהנדסים, מנהלי מיזמים ועוד - והוא יחול גם על עובדים שייקלטו בעתיד בנת"ע. תוקף ההסכם הוא עד לסוף שנת 2021, כאשר חלקים ממנו יחולו למפרע.
כחלק מההסכם, העובדים המועסקים בנת"ע שנה לפחות יקבלו מענק חתימה דיפרנציאלי עד לסכום של 3,500 שקל. עובדים שהועסקו בחברה בעת מעבר משרדיה מתל אביב לחולון יקבלו בנוסף מענק בגובה 2,000 שקל.
ההסכם מעניק לעובדים תוספת שכר אחידה בגובה 1% מדי שנה, ועם חתימת ההסכם יקבלו העובדים תוספת שכר בגובה 2%, רטרואקטיבית מינואר 2018. בנוסף נקבע תקציב קידומים דיפרנציאלי שיחולק לעובדים בהתאם לביצועיהם והערכותיהם. גובה תקציב הקידומים יעמוד מדי שנה על 1% משכר העובדים, ו-2% בשנה הראשונה למפרע מיולי 2018. לצד זאת, הצדדים סיכמו על תקציב מענקי מצוינות בגובה 1.2% משכר העובדים מדי שנה ובגובה 2.2% בשנה הראשונה.
עוד כולל ההסכם: משרת הורה לפי הנהוג בשירות המדינה; הגדלת השי לחג ב-800 שקל בשנה; הגדלת האש"ל היומי עד לסכום חודשי של 563 שקל; הגדלת ההפרשות לפנסיה ל-7.5%; תחילת הפרשות לקופת גמל על שעות נוספות בשיעור של 6.5%; שני ימי בחירה והגדלת מכסת ימי החופשה עד למקסימום של 22 יום בשנה כנהוג בשירות המדינה; הגדלת ההחזר על פעילויות ספורט שמבצעים העובדים מ-1,000 ל-1,500 שקל. ההסכם כולל מנגנון משותף לצדדים תוך מעורבותם של ההסתדרות ושל ועד העובדים בכל הנוגע להליכי פיטורים וניוד של עובדים בנת"ע.
המו"מ לחתימת ההסכם לווה על-ידי מאיה וסרמן מאגף הכלכלה בהסתדרות ועל-ידי עורכות הדין גלי שטיינברג ויערה צישינסקי מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בראשות עו"ד חנה שניצר. הנהלת נת"ע יוצגה על-ידי עו"ד דורית טנא, עו"ד תומר הדס ואבי עייש.