בחצי השנה השני להפעלת קו הרכבת החדש מכרמיאל לחיפה בוצעו 1,071,430 נסיעות נוסע - ירידה של כ-2.5% לעומת חצי השנה הראשון לפעילות הקו. כך עולה מסיכום נתוני
רכבת ישראל שהגיעו לידיעת News1. מדובר ב-2% מכלל הנסיעות בכל קווי רכבת ישראל בתקופה שבין 15.3.18 ל-15.9.18.
האמור הוא בנסיעות נוסע - מספר התיקופים שבוצעו - ולא במספר מוחלט של נוסעים, שכן חלק מהנוסעים מתקפים פעמיים ויותר, שבוצעו ב-679,456 נסיעות של הרכבת.
כ-87.5% מהנוסעים המשתמשים בקו עושים זאת בתחנת כרמיאל, לעומת 12.5% בלבד בתחנת אחיהוד. אחת הסיבות לכך שבתחנת אחיהוד יש מעט נוסעים באופן יחסי היא רשות הארצית לתחבורה הציבורית ב
משרד התחבורה, שלא תכננה קווי הזנה מישובי המועצה האזורית מטה אשר הנמצאים לאורך כביש 70. כתוצאה מכך שאין אוטובוסים לתחנת אחיהוד, נאלצים תושבים הנמצאים קילומטרים ספורים מתחנת הרכבת באחיהוד לנסוע עד לתחנת הרכבת בנהריה או לתחנת הרכבת בעכו, ומכבידים יותר על העומס ברכבת, מאז החליט משרד התחבורה לקצץ רכבת אחת, לצורך תגבור הקו לירושלים.
עוד עולה מתן הנתונים שהגיעו לידי News1, כי בחצי הראשון של הפעלת הקו עמד שיעור האיחורים הממוצע בקו כרמיאל-חיפה על 1% בלבד, לעומת 14.5% בקו כרמיאל-באר שבע, וזאת בשל עיכובים בתחנות היותר דרומיות.
יצוין, בשלושת החודשים הראשונים להפעלתו הייתה הנסיעה בקו ללא תשלום ומאז ועד עתה הייתה הנחה של 50% לתושבי האיזור. שאלת הצלחת הקו תוכל להימדד רק בשנת 2020 כאשר תסתיים תקופת הסבסוד.