|
פנגו. חנה היום - קבל הודעה בעוד חצי שנה
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה אישרה (יום ג', 20.11.18) לקריאה ראשונה את ההצעה לתקן את חוק הגנת הצרכן ולהגביר את תדירות משלוח החשבוניות ללקוחות, של ח"כ מירב בן ארי וחברות וחברי כנסת נוספים.
כיום בעסקות מתמשכות שבה מחויב הצרכן בהוראת קבע בבנק או בכרטיס האשראי, בתשלום לפי צריכה, חייב העוסק לשלוח לו חשבונית אחת לחצי שנה לפחות. ח"כ בן ארי הדבר מקשה על הצרכנים לעקוב אחרי התשלומים והציעה לחייב משלוח חשבונית כל חודש, בדרך שבה הסכים הקונה לקבל את החשבונית. היו"ר כבל התייחס להצעה ואמר כי מדובר בהצעת חוק טבעית ומתבקשת, שכן אין סיבה שהצרכן ימתין חצי שנה לחשבונית ולא יקבל אותה אחרי התשלום.
לפי ההצעה שאושרה, בעסקה מתמשכת שבה מחויב הצרכן בהוראת קבע בבנק או בכרטיס האשראי, בה התשלום הוא לפי צריכה, ישלח העוסק לצרכן חשבונית חודשית בדרך שבה הסכימו בניהם. עם זאת, לקוחות שירצו בכך יוכלו להמשיך לקבל את החשבון אחת לחצי שנה. ח"כ בן ארי סיפרה כי הגיעו אליה תלונות של צרכנים שקיבלו חשבוניות חצי שנה אחרי שביצעו את התשלום, דבר שהקשה עליהם לבצע מעקב אחר התשלום או קבלת החזרים מהמעסיק. היא הוסיפה כי "אין כל סיבה להכביד על הלקוח במשלוח חשבונית אחת לשישה חודשים, כפי שקורה היום. כמו שהצרכן מחויב לשלם כל חודש, הוא צריך לקבל חשבונית כל חודש. לפיכך, הצעת החוק שלי קובעת כי ישלח פירוט חשבונית אחת לחודש באופן בו יבחר הצרכן".
היו"ר כבל אמר כי דוגמה מצוינת לכך היא חברת פנגו, כאשר במקרים בהם אנשים חונים בכחול לבן הם מקבלים את החשבונית חצי שנה לאחר מכן. הוא הוסיף כי במקרים בהם אנשים לא מקבלים חשבוניות בזמן הם מפסידים כסף כל חודש, והסכומים הקטנים האלה יכולים להצטבר למאות ואלפי שקלים בגלל הקושי לעקוב אחרי ההוצאות.