הפסד עתק של 287.6 מיליון שקל ל
רכבת ישראל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת רווח של 18.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי לבדו הפסידה הרכבת 276.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 25.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.
דוחות הרכבת פורסמו אתמול (יום ו', 30.11.18) - שעות אחדות לפני המועד האחרון לפרסום דוחות הרבעון השלישי, כנראה במטרה להעלים אותם ככל הניתן מעיני הציבור והתקשורת. הדוח שוגר לבורסה בשעה 16:06 - פחות מעשר דקות לפני כניסת השבת.
בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו הכנסות הרכבת ב-1.85 מיליארד שקל, עלייה של 2%. אולם הרווח הגולמי צנח ב-50% ל-71.5 מיליון שקל בלבד. הרכבת עברה מרווח תפעולי של 32 מיליון שקל להפסד תפעולי של 264.4 מיליון שקל. הנהלת הרכבת אומרת, כי עלויות הדלק גדלו בשל התייקרותו, עלויות השכר גדלו בשל עלייה במספר העובדים ועידכון שכר המינימום, הוצאות השמירה עלו בשל פתיחת תחנות חדשות ועידכון שכר המינימום ועוד.
ברבעון השלישי הסתכמו ההכנסות ב-608 מיליון שקל, ללא שינוי של ממש, אך הרווח הגולמי של 22 מיליון שקל שנרשם אשתקד נמחק לחלוטין. ההפסד התפעולי זינק פי 19 ל-251 מיליון שקל. גם לגבי הרבעון אומרת הרכבת, כי נרשמו עליות של עשרות מיליוני שקלים בסעיפי הדלק והשמירה.
ההון העצמי של הרכבת הסתכם ב-30.9.18 ב-806 מיליון שקל בלבד - צניחה של 30% לעומת המועד המקביל אשתקד. לחברה יש גרעון של 175 מיליון שקל בהון החוזר - כמעט פי שלושה מאשר בסוף השנה שעברה. את תשעת החודשים היא סיימה בתזרים מזומנים שלילי של 79 מיליון שקל, מתוכם 66 מיליון שקל ברבעון השלישי לבדו. בביאורים נאמר, כי "ההרעה בתוצאות הכספיות של החברה נובעת בעיקר מההרעה מתמשכת בתוצאות מגזר המטענים, משחיקת דמי ההפעלה מהמדינה ומעלייה בעלויות התפעול של החברה. ברבעון השלישי של שנת 2018 חלה גם הרעה בתוצאות מגזר הנוסעים, אשר נגרמה בחלקה עקב ההשלכות של פתיחת הקו המהיר לירושלים".
עוד אומרת הרכבת - שוב, רק בביאורים - כי "לאור התפתחויות אלו החלה הנהלת החברה בתכנון ובביצוע של פעולות אשר מטרתן לשפר את תוצאות הפעילות של החברה. פעולות אלו כוללות בין היתר קיום מגעים מול נציגי המדינה לתיקון הסכם הפיתוח וההפעלה מול מדינת ישראל ופעולות לחיסכון בעלויות".
הביאורים גם מלמדים, כי הרכבת מצפה לתמיכה ממשלתית כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה: "לאור היות החברה חברה ממשלתית המפעילה תשתית לאומית הנתמכת באופן שוטף ומתמשך בממשלת ישראל לצורך מימון פעילותה השוטפת ופעילות הפיתוח שלה, ולאור הפעולות המתוכננות והמבוצעות על-ידי הנהלת החברה כמוזכר לעיל, להערכת הנהלת ודירקטוריון החברה יהיו מקורות מספקים בהיקף ובעיתוי הנדרש על-מנת לעמוד בהתחייבויותיה ולממן את פעילותה השוטפת בעתיד הנראה לעין".
לעומת זאת, בדוח הדירקטוריון נאמר: "להערכת החברה יהיו בידיה מקורות מספקים בהיקף ובעיתוי הנדרש על-מנת לעמוד בהתחייבויותיה ולממן את פעילותה בעתיד הנראה לעין" - ללא אזכור של הצורך בתמיכה ממשלתית.