|
נציגי משרד האוצר והתחבורה, הראל שליסל ורן שדמי
|
|
|
|
|
|
משרד התחבורה מסכים כי גובה הקנס שיוטל על נוסעים שחמקו מתשלום על נסיעה בתחבורה הציבורית יהיה יחסי למחיר הנסיעה. במשרד האוצר אף מסכימים לתת הנחה משמעותית בעיצום הכספי למי שישלם את הקנס בלי להגיש ערר. בכך מבקש המשרד להפחית את עומס הפונים על ועדות הערר שייושמו לצורך יישום החוק בנושא דמי נסיעה בתחבורה הציבורית, שוועדת הכלכלה ממשיכה (יום ג', 4.12.18) בהכנתו לקריאה שנייה ושלישית.
יושב-ראש הוועדה
איתן כבל הודיע כי בשל חששו משימוש לא ראוי בסמכויות הפקחים לעיכוב נוסעים, הגם שאינן כוללות הפעלת כוח, בכוונתו לקדם את החוק כהוראת שעה לשלוש-ארבע שנים, ואולי אף לפחות מכך, באופן שבכנסות הבאות יוחלט אם להאריכו. חלק עליו הראל שליסל ממשרד האוצר, שאמר כי "בשני מיליארד שקל לא יכולים להקל ראש", וטען כי הוראת שעה היא הסתכנות. על כך השיב לו כבל שלא צריך להגזים, והבהיר כי אם יתעקש האוצר - החוק לא יקודם.
מפעילי התחבורה הציבורית טענו כי מלשון החוק לא ניתן להבין מה על הפקח לעשות כאשר נוסע מסרב להזדהות, והאם עליו להורות על סגירת דלתות האוטובוס תוך כליאתם של יתר נוסעי האוטובוס.
ליו"ר הוועדה לא הייתה תשובה פרטנית. הוא אמר כי החקיקה לא אמורה לסגור את כל הקצוות שנותרו פתוחים. "שיקול דעת, גדול יותר מכל חוק כתוב", אמר כבל. "ולכן ההתעקשות שלי שלא יהיו פקחים מחברות כוח אדם, אלא פקחים עובדי המפעיל קבועים עם קווים קבועים שיצברו ניסיון, ידמו תרחישים של מקרים ותגובה ויידעו לתת מענה כהבנתם".