|
פי גלילות. אבטחה סביב השעון [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
ועדת הכלכלה אישרה (יום ד', 5.12.18) את בקשת
משרד התחבורה העוסקת בתקנות תעבורה העוסקות בהובלת חומרים מסוכנים וחניית מכליות במסוף דלקים. התיקון נועד לאפשר לבעלי רישיון להובלת דלק להשתמש גם במסופי הדלק הקיימים בישראל כחניונים למכליות דלק, בנוסף לחניונים המותרים לפי התקנות כיום.
התקנות נועדו לאפשר למכליות של חברות הדלק לחנות גם במוספים כמו פי גלילות ובתי הזיקוק, תוך שמירה על הביטחון והבטיחות. זאת, משום שכיום מאובטחים מסופי הדלקים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, מונחים על-ידי משטרת ישראל ופועלים בהתאם לתקנים מחמירים של שירותי הכבאות והמשרד להגנת הסביבה. מנהל אגף מטענים וחומרים מסוכנים במשרד התחבורה, בני אביעד, הוסיף כי בישראל ישנם 11,700 כלי רכב בעלי רישיון להוביל חומרים מסוכנים, מתוכם כ-1,650 מכליות גז, דלקים וכימיכלים. הוא הוסיף כי לנוכח מצוקת החניה של מכליות חברות הדלק מוצע לאפשר להם חניה בחניונים כמו פי גלילות.
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, טען בדיון כי התקנות לא יפתרו את בעיית החניה של המשאיות והמכליות הפרטיות, כי במסופים שאושרו יחנו רק מכליות חברות הדלק. לכך הוסיף יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבלף כי הוא מבין שישנה בעיה נוספת בחניית והובלת חומרים מסוכנים, והודיע כי דעתו אינה נוחה מהמצב שתיאר בן הרוש וכי בכוונתו לבחון זאת.