|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

דוח בקרת התחבורה הציבורית

נהגים באגד מתייחסים רע לנוסעים

משרד התחבורה מצא חריגות חמורות באדיבות הנהגים של אגד שפעמים רבות לא עוצרים בתחנה החברה עם מספר החריגות הגבוה ביותר - סופרבוס החברה הטובה ביותר: שירותי אוטובוסים מאוחדים מנצרת
12/12/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
קו 402. שיעור חריגות עצום [צילום: אגד02]

חברת סופרבוס מקבלת את הציון הגרוע ביותר מבין 16 חברות התחבורה הציבורית הפועלות כיום בשוק. כך עולה מדוח הבקרה החצי-שנתי, שהכין אגף פיקוח, בקרה ורמת שירות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית בראשות דוד יוסף. עוד עולה (יום ד', 12.12.18) מן הדוח כי ברבים מקווי קואופרטיב אגד קיימת בעיה חריפה ביחסם של נהגים לנוסעים ובאי-עצירה התחנות (הרחבה בהמשך).

מן הדוח עולה כי מדד החריגה של סופרבוס הוא הגבוה ביותר, ואחריה חברת דן, ג'י בי טורס, אפיקים, גלים וקווים. מנגד את הציון הנמוך ביותר, המעיד על שירות טוב קיבלה חברת ש.א.מ (הנצרתית), ואחריה בדירוג: רמה (מועצה אזורית גולן), דן באר שבע - שבעבר סגרה את הרשימה, נסיעות ותיירות ודן בדרום.

אי שם באמצע נמצאים המפעילים נתיב אקספרס, אגד תעבורה, מטרופולין ואגד, המקבלים ציון ממוצע.

ככלל, חלה הידרדרות בחציון הראשון של שנת 2018, נשוא דוח זה, יחסית לחציון הראשון של 2017. הסיבה העיקרית לכך היא שינוי באופן הבקרה כך שישנם הרבה פחות בקרים בבקרה גלויה, והמעבר החלקי לבקרה אלקטרונית בכל הקשור לעמידה בלוחות זמנים. נכון להיום נערכת בקרה מדגמית ב-3% מהנסיעות, כאשר 1% הוא בקרה אלקטרונית - החל בינואר 2018 מבוצעות 8 בקרות בתחנות מוצא באמצעים אלקטרוניים. בקרה אלקטרונית מתבצעת בהתבסס על נתונים שונים שמשדרים אוטובוסים בזמן אמת. משמעות הדברים היא שבתחנות העומדות בתנאי הבקרה (החלה על כ-5% מן הנסיעות) מבוצעות בקרות אלקטרוניות שמונה פעמים בחציון לאורך שבוע שלם בכל שעות הפעילות.

ככלל, חלה הידרדרות בחציון השני של שנת 2018, נשוא דוח זה, יחסית לחציון הראשון של 2017. הסיבה העיקרית לכך היא שמפעילים אינם מנתבים תשומות בשל העובדה שאינם יכולים לראות את הבקרים. המפעילים הודו בכך בבית המשפט במסגרת עתירה המתנהלת בנושא הבקרה. מעבר לבקרה אלקטרונית מלאה צפוי לגלות כי מספר ההפרות גבוה הרבה יותר מזה שהיה ידוע עד כה.

בשל כך השוואת חציונים מקבילים מתאפשרת רק בפרמטרים מסוימים הקשורים לבקרה האלקטרונית. בהשוואת חציונים מקבילים, הידרדרות חלה בשירותי אגד, אגד תעבורה, גלים, דן, מטרופולין, נסיעות ותיירות, קווים, ש.א.מ.

בחברת ג'י בי טורס חל שיפור באי-ביצוע נסיעות אך התגברה רמת האיחורים וההקדמות של נסיעות. בחברת נתיב אקספרס המצב הפוך. אפיקים שומרת על יציבות.

במדד שביעות הרצון של הנוסעים מן המפעיל, מובילות ג'י בי טורס, גלים, קווים, דן באר שבע, דן בצפון ונסיעות ותיירות. במדד זה ניכר כי קיימת שביעות רצון גבוהה יחסית מכל המפעילים, כאשר בתחתית הרשימה נמצאת גם כאן חברת סופרבוס.

להלן כמה חריגות ניכרות שנמצאו אצל המפעילים:

  • אגד - בעיה חמורה של אדיבות נהגים בקווי קריית שמונה-חיפה, בקו 402 ירושלים-בני ברק (שנוסעיו סובלים קשות מאי-ביצוע נסיעות ומאי-עצירה בתחנות), באשכול ירושלים צפון-ציר מזרחי (הסובל גם מאי-עצירת נהגים בתחנות), באשכול ירושלים-שפלה (כנ"ל), באשכול ירושלים-באר שבע (כנ"ל), באשכול חיפה-ירושלים-אילת (כנ"ל), בקווי חרדים (כנ"ל), בקווי ירושלים-בית שמש (הסובלים באופן קשה מסטייה במסלול ומאי עצירה בתחנות)

גם בשירות העירוני בקריית שמונה ובקווי ירושלים-ת"א קיימת בעיה, פחותה יותר, באדיבות הנהגים; באשכול אשקלון-ת"א אי-עצירה לנוסעים ובעיות באדיבות הנהגים; בקווי חרדים אי-עצירה לנוסעים, מספרי הקווים אינם מוצגים כראוי ויש לא מעט איחורים; באשכולות הפרבריים והעירוניים בראשון לציון וברחובות בעיות של אי-עצירה בתחנה; תופעות חמורות של אי-עצירה בתחנה וסטייה ממסלול קיימות גם באשכולות אילת, אשכול אשדוד-אשקלון-ירושלים, באשכול הדרומי ובאשכול הפרברי בחדרה.

  • אגד תעבורה - בעיית נגישות אוטובוסים בשירות העירוני בנתניה.

  • דן - נגישות בעייתית, באשכולות בת ים שיעור גבוה של אי-ביצוע נסיעות ובאשכול פתח תקוה-תל אביב סטייה ממסלול ואי-עצירה.

  • דן באר שבע - בעיות נגישות. יש גם טענות כלפי אדיבות נהגים, אך כידוע - בחברה זו אין מגע ישיר בין הנהג לנוסע, וחלק מהנוסעים שאינם מורגלים בכך - זועמים.

  • דן בדרום - בעיות נגישות.

  • דן בצפון (המטרונית) - בעיות נגישות חמורות, לצד שיפור ניכר ברמת הניקיון.

  • אפיקים - באשכול השומרון סטייה ממסלול ואי עצירה לצד בעיות באדיבות הנהגים, ובאשכול אשדוד-יבנה-ת"א בעיות אי-עצירה בתחנות וסטייה ממסלול.

  • סופרבוס - בעיות נגישות אוטובוסים, ובאשכול פרוזדור ירושלים גם בעיות בנושאי סטייה ממסלול ואדיבות נהגים.

  • מטרופולין - בעיות נגישות ובאשכול הנגב גם סטייה ממסלול.


  • קווים - בעיות נגישות באשכול חשמונאים, נהגים לא אדיבים באשכול ביתר עילית ועמק האלה, סטייה ממסלול ועצירה/אי-עצירה בתחנה באשכול אונו-אלעד.

  • ג'י בי טורס - סטייה ממסלול הנסיעה ואי-עצירה בתחנות.

  • גלים (רהט) - בעיות נגישות באוטובוסים, וחריגה ממסלול כמו גם אי-עצירה בתחנות.

  • רמה (רמת הגולן) - סטייה ממסלול.
דוח בקרה חצי שנתי על פעילות מפעילי התחבורה הציבורית - חציון ראשון 2018 / דוח
ענף התחבורה הציבורית באוטובוסים הינו אמצעי התחבורה המרכזי במדינת ישראל, שמהווה את עמוד התווך בתחום הסעת המונים וגדל בשנים האחרונות בשיעור ניכר. בשנה ממוצעת מתבצעות כ- 740 מיליון נסיעות נוסעים, באמצעות כ – 10,000 אוטובוסים הפועלים בענף במחזור שנתי שנאמד בכ – 7.5 מיליארד ₪ , ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פועלים לעידוד השימוש באמצעי זה ולשיפורו. (81 עמ')

תאריך:  12/12/2018   |   עודכן:  13/12/2018
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נהגים באגד מתייחסים רע לנוסעים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
במבה
13/12/18 04:23
 
קו 32 ירושלים
13/12/18 09:14
2
האיחור בסופרבוס!
13/12/18 09:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
משרד התחבורה וחברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) יציגו (יום ה', 13.12.18) לראשונה לוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) את תוכנית הדגל של משרד התחבורה לתכנון וביצוע של שלושה קווי רכבת תחתית (מטרו) במטרופולין גוש-דן. זאת, במקביל לשלושת קווי הרכבת הקלה, המוקמים בימים אלה במטרופולין תל אביב.
12/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
צעד חשוב בהסדרת התחבורה המשלימה. ארגון מוניות תל אביב (המפעיל כיום את קווי 4 ו-5) ומוניות הדר-לוד זכו במכרזים הראשונים שפרסם משרד התחבורה להפעלת קווי מוניות שירות בתל אביב, ברמת גן ובגבעתיים. זאת, במסגרת הארגון-מחדש בענף מוניות השירות.
12/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת נתיבי איילון הודיעה (יום ב', 10.12.18) לחברות פנגו ופוינטר כי זכו במכרז להפעלת הניסוי 'נעים לירוק 3' וניהול מערך המשתתפים בו. מדובר במיזם שמובילים משרד התחבורה ומשרד האוצר, לקידום נסיעה בתחבורה ציבורית ושיתופית ושינוי הרגלי הנסיעה - על-מנת להפחית את הגודש בכבישים.
11/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 10.12.18) העברה התקציבית על סך 1.3 מיליארד שקל למשרד התחבורה. להצבעה קדם דיון לעניין רכש הגומלין, שהפגיעה שחלה בו בעקבות התנהלות האוצר במסגרת מכרזי ה-PPP, הביאה לעיכוב ההעברה בשבועיים האחרונים לאור עמדת חברי ועדת הכספים, אופוזיציה וקואליציה. במסגרת הדיון הציגו משרד הכלכלה והחשב הכללי פשרה אליה הגיעו בלחץ הוועדה לעניין חיוב רכש הגומלין במסגרת מיזמי התחבורה בשיטת ה-PPP שעל הפרק, ביניהם מיזמי הרכבת הקלה בירושלים וברחבי הארץ, ומיזמים נוספים, בהיקף של מיליארדי שקלים.
10/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכספים תמשיך (יום ב', 10.12.18) הדיון מהשבוע שעבר, במסגרתו עלה כי מכרזים רבים, ביניהם מכרז הרכבת הקלה בירושלים, מועברים ע"י המדינה למסגרת של מכרזי PPP, המאפשרים "מסמוס" של רכש הגומלין הנדרש בחוק ומעדיפים לחסוך בעלויות הכוללות דרך ספקי חוץ. נוכח הדברים ולדרישת חברי כנסת רבים, נקבע קיום דיון המשך בנושא ביום ב' ובו דרישה מצד החשב הכללי להציג את נתוני מכרי ה-PPP [ראו את הסקירה המשפטית המצורפת לידיעה זו].
10/12/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il