אחד מקטעי הדרך הגדושים ביותר במדינה צפוי להשתחרר (יום ו', 13.12.18) סוף-סוף, עם חיבורם של שני קטעי הכביש האחרונים של מיזם 531, החוצים את אזור השרון ומחברים בין כביש 6 במזרח לנתיבי איילון וכביש החוף (כביש 2) במערב.
הקטעים החדשים יאפשרו חיבור ישיר של כביש החוף (כביש 2) לנתיבי איילון-דרום, ולכביש 531 מזרח המתחבר עם כביש 6, דרך רעננה, הרצליה, כפר סבא והוד השרון. הקטעים החדשים יאפשרו לנהגים נסיעה מהירה וחלקה ללא רמזורים מחיפה ועד לרעננה ומכביש החוף אל נתיבי איילון ולכביש 6.
מיזם 531 הוא המיזם התשתיתי הגדול ביותר שבוצע במרכז הארץ. מדובר במערכת תחבורה משולבת הכוללת מערכת כבישים, מסילת רכבת חשמלית ושלוש תחנות רכבת חדשות. הוא יקצר משמעותית את זמני הנסיעה מהשרון לחיפה ויצמצם את גודש התנועה ואת החיכוך בין הולכי הרגל לכלי הרכב.
המיזם כלל הקמת כביש דו-מסלולי, בעל שלושה נתיבים לכל כיוון ומסילת ברזל העוברת בין המסלולים. לאורך הכביש נבנו 12 מחלפים, בהם מחלף רעננה-הרצליה, מחלף שמריהו-מזרח ומחלף רעננה-דרום. כמו-כן, הוקמו 36 גשרים ומבנים תת-קרקעיים, המשמשים כמעברים חקלאיים עיליים ותחתיים, ומשולבים בדרכים שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל.
מאמץ מיוחד הושקע בשמירה על הטבע והנוף, ובהפחתת זיהום האוויר והרעש בישובים הסמוכים, באמצעות אלפי מטרים של קירות אקוסטיים. בנוסף, הוטמעו בכביש מערכות טכנולוגיות חדשניות ראשונות מסוגן בישראל, שישפרו את יכולת ניהול התנועה לאורכו בכל שעות היממה. עלות מיזם 531 הכולל גם את הקמת מסילות השרון, העתקת מסילות החוף והקמת שתי תחנות רכבת חדשות, מסתכמת בכ-4.5 מיליארד שקלים.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, אמר בטקס החנוכה כי קטעי הכביש החדשים יקלו משמעותית על גודש התנועה באזור ויאפשרו מעבר חלק ומהיר מכיוון נתניה-פולג למחלף גלילות, עם חיבור לנתיבי איילון (כביש 20) כבר במחלף שפיים. לדבריו הקטע החדש יחסוך לנהגים שלושה רמזורים ויקל על עומסי התנועה בכביש החוף (כביש 2) באזור הרצליה פיתוח, מחלף הסירה וגלילות.
בטקס השתתפו גם יו"ר נתיבי ישראל, עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל,
ניסים פרץ וראשי רשויות מקומיות.